راهنمای سفر به هامبورگ ، شهر دریانوردی و ماهیگیری آلمان

به گزارش وبلاگ قطب نما، آلمان یکی از کشورهای اروپایی است که در آن شهرهای توریستی بسیاری وجود دارند. گردشگران بسیاری از سرتاسر دنیا به این کشور و شهرهای آن سفر می کنند. یکی از این شهرها که طرفداران بسیاری دارد، هامبورگ است. در ادامه در راهنمای سفر به هامبورگ بیشتر صحبت می کنیم و با جاهای دیدنی هامبورگ بیش از پیش آشنا می شویم. پس، با ما همراه باشید.

راهنمای سفر به هامبورگ ، شهر دریانوردی و ماهیگیری آلمان

معرفی

در قسمت شمالی کشور آلمان، یکی از بزرگترین شهرهای آن یعنی هامبورگ واقع شده است. هامبورگ شهر بندری است که در میان شهرهای بندری کل اروپا از نظر وسعت در رده سوم واقع شده است. باید بدانید که هامبورگ به تنهایی یکی از ایالت های آلمان است. زندگی در آلمان، زندگی مدرنی بوده و دیدن چنین چیزی برای گردشگران بسیار جذاب است. در طول سال گردشگران بسیاری به این شهر و کشور آلمان سفر می کنند.

آب و هوا

با توجه به موقعیت جغرافیایی که هامبورگ واقع شده است، در خشک ترین زمان ها نیز بارش باران وجود داشته و به همین دلیل، می توان گفت که آب و هوای معتدلی دارد. میزان بارش باران به حدی زیاد بوده که میانگین آن در طول سال 738 میلی متر است. درجه دمای هوا در این شهر آنقدر بالا نمی رود و به طور کلی میانگین آن در کل سال 8 درجه سلسیوس است.

چه زمانی به هامبورگ سفر کنیم؟

براساس راهنمای سفر به هامبورگ باید بدانید که فصل گردشگری این شهر ماه های می و اکتبر بوده و در این ماه ها هوا بسیار گرمتر از زمان های دیگر است. به همین دلیل، گردشگران بیشتر سفر می کنند. با توجه به آب و هوای این شهر، هر زمانی از سال می توان به آن سفر کرد، پس اگر نمی خواهید در فصل گردشگری به این شهر سفر داشته باشید، فصل بهار و پائیز زمان بسیار مناسبی است.

نکاتی برای سفر به هامبورگ

اختلاف ساعتی بین تهران و هامبورگ حدود 2 و ساعت و 30 دقیقه بوده که از نظر زمانی تهران جلوتر است. مردم شهر هامبورگ به زبان آلمانی صحبت می کنند و واحد رسمی پولشان یورو است. برای تماس با آتش نشانی، پلیس و آمبولانس باید به ترتیب 112، 110 و 112 را شماره گیری کنید. در راهنمای سفر به هامبورگ توجه داشته باشید که نوع برق در این شهر 230 ولت و 50 هرتز بوده و از پریزهای نوع F استفاده می شود. در شهر هامبورگ یک فرودگاه بین المللی به نام همین شهر وجود دارد.

هزینه ها

غذا

غذاهای خیابانی در این شهر هزینه کمی دارند. معمولا با پرداخت 2 تا 4 یورو می توان یک پرس غذا دریافت کرد که بسیار به صرفه است. برای تهیه ساندویچ های نیمه آماده باید 5 یورو بپردازید. غذاهای فست فودی حدود 7 یورو هستند و اگر بخواهید در کافه ای غذا میل کنید، برای هر پرس باید بین 9 تا 15 یورو خرج کنید. غذاهای ترکی و آسیایی در این شهر معمولا 5 یورو هستند. هزینه یک پرس غذا در یک رستوران در رده متوسط، حدودا 20 یورو می شود. برای کمتر کردن هزینه سفر به هامبورگ می توانید مواد غذایی را از فروشگاه تهیه و خودتان آشپزی کنید.

اقامت

با توجه به آنکه چه نوع اقامتگاهی را انتخاب می کنید، هزینه ها متفاوت خواهد بود، اما به طور کلی هزینه اقامت در هامبورگ نسبت به دیگر شهرهای آلمان پایین تر است. برای یک شب اقامت در یک اتاق اشتراکی هاستل باید بین 10 تا 30 یورو و اتاق خصوصی، 50 یورو هزینه کنید. از جمله امکانات هاستل های هامبورگ می توان به اینترنت و صبحانه رایگان اشاره کرد. اگر بخواهید در یک هتل رده پایین و ارزان قیمت اقامت داشته باشید، باید بین 45 تا 65 یورو برای یک شب هزینه کنید. برای کاهش هزینه های سفر به هامبورگ می توانید از سایت Airbnb بهره ببرید و اتاق ها یا آپارتمان های اجاره ای را با قیمت بسیار مناسبی پیدا کنید. معمولا هزینه اجاره اتاق های مشترک 22 یورو و اجاره آپارتمان 45 یورو است. یکی دیگر از راه ها صرفه جویی در هزینه های اقامت، اقامت در کمپ در مکان هایی است که در این شهر تعیین شده اند، هزینه چنین کاری بین 5 تا 20 یورو است. با استفاده از سایت کوچ سرفینگ می توانید در خانه افراد بومی اقامت داشته باشید، بدون آنکه هیچ هزینه ای بپردازید، مزیت این کار این است که هم در هزینه ها بسیار صرفه جویی کرده اید و هم با فرهنگ و مردم بومی این شهر بیشتر آشنا می شوید.

حمل و نقل

براساس راهنمای سفر به هامبورگ توجه داشته باشید که برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی درون شهری، می توانید از بلیط های تک سفره بهره ببرید که 1 تا 3 یورو قیمت دارند. اگر رفت و آمد بیشتری دارید، می توانید از بلیط های روزانه بهره ببرید که از نظر قیمتی مناسب تر هستند. یکی از گزینه های خوب برای رفت و آمد در شهر استفاده از دوچرخه است، هزینه اجاره دوچرخه برای یک روز 18 یورو است. اگر می خواهید بین شهرهای مختلف آلمان سفر کنید، قطارهای سریع السیر این کشور گزینه بسیار پرطرفداری بوده، اما هزینه بالاتری دارند. هزینه قطارهای معمولی بین 40 تا 70 یورو است. برای کمتر کردن این هزینه می توانید از قطارهای شبانه بهره ببرید. هزینه اتوبوس های بین شهری نیز معمولا بین 15 تا 30 یورو است.

تفریح

هزینه ها معمولا در تمامی شهرهای آلمان یکسان هستند. این موضوع در مورد تفریحات و جاهای دیدنی هامبورگ نیز صدق می کند. هزینه ورودی موزه ها در این کشور بین 1 تا 15 یورو است. تورهای بسیاری در داخل هر شهر و بین شهری وجود داشته که هزینه تورهای کروز رودخانه و دوچرخه سواری معمولا بین 24 تا 40 یورو است. در این بین تورهای گشت شهری وجود دارند که به صورت رایگان برگزار می شوند. این تورها فرصت بسیار مناسبی هستند تا با جاهای دیدنی هامبورگ بیشتر آشنا شوید.

غذا و خوراکی در هامبورگ و آلمان

Aalsuppe

یکی از سوپ های هامبورگی که به عنوان غذای اصلی نیز میل می شود، Aalsuppe است. این سوپ از گوشت گوساله، آب گوشت، دامپلینگ، میوه های پخته شده و سبزیجات تشکیل شده است. چنین سوپی از سال 1788 و از زمانیکه طرز تهیه آن در یک کتابی آشپزی نوشته شد، ترویج پیدا کرد.

Grünkohl

اگر در فصل زمستان و سرما به هامبورگ سفر می کنید، احتمالا آوازه غذایی به نام Grünkohl بیشتر به گوشتان خواهد خورد. این غذا از پوره سیب زمینی و سوسیس های مختلف تشکیل شد. برای تهیه این غذا زمان بسیار زیادی لازم است، اما براساس راهنمای سفر به هامبورگ توجه داشته باشید که نتیجه کار بسیار خوشمزه و لذیذ است.

Fischbrötchen

برای علاقمندان به غذاهای دریایی، غذایی به نام Fischbrötchen بسیار مناسب است. نام این غذا از منطقه ای قدیمی در هامبورگ که دهکده ماهیگیری بوده، گرفته شد. این غذا، ماهی سرخ شده ای است که در کنار آن میگو، پیاز و بیکن نیز سرو می شود. نوع ماهی این غذا یکی از ماهی های معروف آلمان بوده که در این کشور به راحتی می توان آن را خریداری کرد. برای تهیه چیپس و ماهی از این نوع ماهی استفاده می شود.

Labskaus

یکی از غذاهای قدیمی این شهر که دریانوردان وماهیگیران اغلب آن را تهیه می کردند، Labskaus است. این غذا ظاهری بسیار زیبایی دارد که هر فردی را به خود جذب می کند. در این غذا از گوشت گاو نمک سود شده، پیاز و پوره سیب زمینی تشکیل شده و در کنار آن نیمرو و ترشی سرو می شود. البته اگر به دیگر شهرها و کشورهای اروپایی بروید، انواع دیگری از این غذا را خواهید دید.

Franzbrötchen

اگر اهل دسر و شیرینی جات در راهنمای سفر به هامبورگ باشید، خوردن دسرهای مختلف در هر شهر و کشوری برای شما لذت بخش خواهد بود. دسر Franzbrötchen از جمله شیرینی هایی است که در سفر به هامبورگ حتما باید امتحان کنید. این شیرینی شباهت بسیاری به رول فرانسوی یا کرواسان فرانسوی دارد. معمولا از گذشته روی این شیرینی شکر و دارچین فراوانی ریخته می شد، اما امروزه می توانید آن را همراه با شکلات، مارزیپان و تخمه کدود نیز میل کنید.

Rote Grütze

یکی از دسرهای معروف هامبورگی Rote Grütze است. البته اصلیت این دسر متعلق به هامبورگ و شمال آلمان نیست، اما مدت هاست که در این منطقه این دسر بسیار معروف و محبوب شده است. رنگ اصلی این دسر قرمز بوده، اما در بسیار از کافه ها و رستوران ها رنگ های دیگری مانند آبی، سبز و زرد نیز دارند. دسر Rote Grütze از بستنی، توت های قرمز، سس وانیل و شیر تشکیل شد.

جاهای دیدنی هامبورگ

موزه Kunsthalle

یکی از جاهای دیدنی هامبورگ که به عنوان یک گالری هنری نیز شناخته می شود، موزه Kunsthalle است. این موزه دارای 3 ساختمان به هم متصل است که در آن آثار هنری مدرن و معاصر در کنار آثار هنری قرن 14، 16، 17 و 19 قرار گرفته اند. از مهمترین قسمت های این موزه می توان به بزرگترین گالری عکس مدرن در اروپا اشاره کرد. در این موزه برای بچه ها و بچه ها تورهای سرگرمی وجود دارند تا بتوانید ساعاتی را به خوبی بگذرانید.

موزه هنر و صنایع دستی

یکی از جاهای دیدنی هامبورگ، موزه هنر و صنایع دستی است که در سال 1874 تاسیس شد. این موزه با توجه به موزه ویکتوریا و آلبرت ساخته شده و در آن هنرهای کاربری که از مناطق مختلفی سرچشمه می گیریند، به نمایش گذاشته شده است. از جمله اشیای به نمایش گذاشته شده در این موزه می توان به ظروف و اشیای چینی، ابزار و وسایل مرتبط به آلمان و اشیایی متعلق به آسیای شرقی اشاره کرد.

موزه بین المللی دریانوردی

اگر به دریانوردی علاقمند باشید، حتما در سفر به هامبورگ به موزه بین المللی دریانوردی بروید. در این موزه چند نمایشگاه از تاریخچه مربوط به دریا و دریانوردی (3 هزار سال) وجود دارد. با بازدید از این موزه می توانید با تاریخ دریانوردی در این شهر به طور کامل آشنا شوید. از جمله اشیا و آثاری که در این موزه به نمایش گذاشته شده اند، می توان به صنایع دستی، ابزارآلات دریانوردی اشاره کرد. یکی دیگر از جاذبه های مرتبط به دریانوردی در شهر هامبورگ، موزه ای به نام Rickmer Rickmers است. این موزه در واقع کشتی بوده که در سال 1896 میلادی ساخته شده است. شاید جالب باشد بدانید زیر دریایی B-515 که متعلق به شوروی بوده، نیز به موزه تبدیل شده است. کشتی MS Cap San Diego نیز امروزه به موزه تبدیل شده و این کشتی در سال 1960 میلادی ساخته شد. در این کشتی می توانید به قسمت های مختلف بروید و دیدن کنید، همچنین در اینجا امکان اقامت در اتاق ها وجود دارد که تجربه متفاوت و جالبی خواهد بود.

موزه قوم شناسی

برای افرادی که به تاریخ و فرهنگ علاقه دارند، موزه قوم شناسی مکان بسیار مناسبی است. این موزه یکی از جاهای دیدنی هامبورگ بوده که در آن حدود 700 هزار شی و اثر واقع شده است. از جمله این آثار و اشیا می توان به صنایع دستی، ادوات موسیقی، اسناد تاریخی و اسنادی مربوط به اقوام مختلف اشاره کرد.

واندرلند

سرزمین مینیاتوری یا واندرلند، شهر کوچکی به مساحت 1150 متر مربع است. این شهر کوچک دارای 12 هزار متر راستا خط راه آهن بوده که آن را می توان بزرگترین مدل خط راه آهن در کل دنیا دانست. در این خط راه آهن 890 قطار دیده شده و در کنار همه این ها فرودگاه هایی وجود دارند که هواپیماهای آن ها پرواز می کنند. در این شهر مینیاتوری 200 هزار مجسمه از انسان ها قرار داده شده و تقریبا 300 هزار چزاغ در آن روشن می شود. از جذابیت های این شهر کوچک به این مورد می توان اشاره کرد که در آن قسمت های مختلفی وجود دارند که هر قسمت به یک کشور متعلق است. برای بازدید از این سرزمین مینیاتوری توجه داشته باشید که همیشه صف خرید بلیط آن بسیار زیاد است، به همین دلیل و براساس راهنمای سفر به هامبورگ سعی کنید از قبل به صورت اینترنتی خریداری کنید.

تالار شهر هامبورگ

یکی از جاهای دیدنی هامبورگ، تالار شهر است. ساخت این تالار در سال 1897 به اتمام رسید. سبک معماری این بنا نئورنسانس بوده و در داخل این بنا 647 اتاق وجود دارند که می توانید از برخی از آن ها دیدن کنید. بازدید از این بنا این فرصت را به شما می دهد که دولتمردان را در حین کار مشاهده کنید. برای بازدید از تالار شهر، تورهایی در نظر گرفته شده که در این تورها می توانید از اطلاعات راهنما بهره ببرید.

کلیسای میکائیل مقدس

از معروف ترین جاهای دیدنی هامبورگ می توان به کلیسای میکائیل مقدس اشاره کرد. ساخت این کلیسا را که می توان نمادی از شهر هامبورگ دانست که در سال 1762 میلادی به خاتمه رسید. در واقع 12 سال برای ساخت چنین کلیسایی به سبک معماری باروک طول کشید. در این کلیسا سردابه ای وجود دارد که در آن 2425 نفر دفن شده اند. از بخش های دیگر این کلیسا برج بلندی با 132 متر ارتفاع است و با بالا رفتن از این برج به سکویی می رسید که می توان مناظر و چشم انداز بسیار زیبایی از شهر را مشاهده کرد. برای بالا رفتن از این برج هم پله و هم بالابر وجود دارند. در کنار این کلیسا و در قسمت شرقی آن موزه ای وجود داشته که اگر به دیدن این کلیسا می آئید، از این موزه نیز دیدن کنید.

خانه تاریخی Jenisch Haus

در شهر هامبورگ خانه های قدیمی و تاریخی بسیار بوده که یکی از این ها خانه تاریخی Jenisch Haus است. این خانه به سبک معماری نئوکلاسیک در قرن 19 ساخته شده و با دیدن این خانه متوجه می شوید که خانواده ای ثرتمند در آن زندگی می کرد.

بندر هامبورگ

از اصلی ترین جاهای دیدنی هامبورگ، بندر هامبورگ بوده و این بندر با 100 کیلمتر مربع مساحت دارای جاذبه های بسیاری است. شما می توانید با سوار شدن قایق از Landungsbrücken به دیدن مکان های مختلف این بندر بروید. پل Köhlbrandbrücke به طول 3.9 کیلومتر از جاذبه های این بندر است. اگر بخواهید می توانید وارد راستا پیاده روی این بندر شوید و از گشت و گذار در این منطقه لذت ببرید، در واقع راستا پیاده روی حال حاضر از میان انبارهای تنباکو، قهوه و میوه های خشک زمان های گذشته می گذرد.

گورستان Ohlsdorf

یکی از جاهای دیدنی هامبورگ گورستانی به نام Ohlsdorf است. این گورستان محل به خاک سپاری 1.5 میلیون نفر بوده که در بین آن ها گشته شدگان جنگ نیز وجود دارند. این افراد در بخش به خصوصی دفن شده اند. در کنار این گورستان باغ هایی وجود داشته که به جذابیت آن افزوده است. در این گورستان، موزه ها و یادبودهایی از از افراد بزرگ مانند اتو ادوارد لئوپولد فون بیسمارک بوده و به همین دلیل، افراد بسیاری در سال به این مکان می آیند و از آن ها دیدن می کنند.

دریاچه الستر

در مرکز شهر هامبورگ دو دریاچه به نام الستر وجود داشته که بسیاری از مکان های دیدنی و پارک ها در اطراف این دو دریاچه قرار گرفته اند. دریاچه های الستر به دو رود الستر و البه ارتباط دارند. در این دریاچه های قایق هایی وجود دارند که می توانید یکی از آن ها را اجاره کنید و در دریاچه به گشت و گذار بپردازید. در اطراف این دریاچه ها یک راستا پیاده روی به نام passagens وجود دارد. با پیاده روی در این راستا از مناظر اطراف لذت می برید و می توانید در کافه ها و رستوران هایی که در این راستا موجود است، بنشینید و غذا یا نوشیدنی میل کنید. زمستان ها این دریاچه ها مکانی برای تفریحاتی مانند اسکیت می شود. در اطراف این دریاچه ها کنسرت ها و نمایشگاه های خیابانی بسیاری برگزار می شوند.

منطقه آلتونا

یکی از جاهای دیدنی هامبورگ، منطقه آلتونا است. این منطقه که در کنار رود البه قرار گرفته و دارای خانه های قدیمی به سبک نئوکلاسیک است. از جاذبه های این منطقه می توان به بازارچه ماهی فروشان، ماهیگیری و موزه آلتونا اشاره کرد. در موزه آلتونا اشیا و آثاری مربوط به طبیعت، ژئولوژی اقتصاد به نمایش گذاشته شده و از جمله این اشیا و آثار می توان به وسایل دریانوردی و مدل هایی از کشتی های قدیمی اشاره کرد. اگر به این منطقه می آیید، حتما در راهنمای سفر به هامبورگ به یاد داشته باشید که به کنار رودخانه بروید و از منظره زیبایی که پیش روی شما است، لذت ببرید.

باغ وحش Tierpark Hagenbeck

اگر کودکی همراه خود دارید، یکی از جاهای دیدنی هامبورگ که برای او نیز بسیار مناسب خواهد بود، باغ وحش Tierpark Hagenbeck است. در این باغ وحش، فضا برای حیوانات به گونه ای طراحی شده که به هیچ عنوان در قفس نباشند و فضای محل زندگی هر حیوان برای آن ها تداعی شود. در این زمینه این باغ وحش را می توان اولین باغ وحش دنیا در این سبک دانست. این باغ وحش همچنین اولین جایی است که حیوانات را براساس گونه های مختلف شان تقسیم بندی کرده اند. Tierpark Hagenbeck در سال 1907 توسط فردی به نام Carl Hagenbeck تاسیس شد. Carl Hagenbeck یک ماهیگیر بومی بود که حیوانات مختلفی را در این مکان جمع آوری کرد و امروزه نیز مدیریت این باغ وحش متعلق به نوادگان اوست.

منبع: همگردی

به "راهنمای سفر به هامبورگ ، شهر دریانوردی و ماهیگیری آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به هامبورگ ، شهر دریانوردی و ماهیگیری آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید