شکافهای شبستان و گنبدخانه مسجد سید اصفهان در حال آنالیز است

به گزارش وبلاگ قطب نما، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارشهای واصله، شکافهای شبستان و گنبدخانه مسجد سید اصفهان در حال آنالیز است.

شکافهای شبستان و گنبدخانه مسجد سید اصفهان در حال آنالیز است

شبستان غربی و گنبدخانه بنای تاریخی مسجد سید اصفهان متعلق به دوره قاجار سالهای اخیر دچار ترک و آسیبهایی شده که بعضی از کارشناسان آنها را مرتبط با آثار فرونشست و کم توجهی به شرایط این بنا دانسته اند.

حمیدرضا محققیان گفت: با توجه به شرایط اضطراری مسجد تاریخی سید اصفهان و احتیاج مبرم به بازسازی آن، در طی یک هفته گذشته بازدیدی با حضور مسئولین استان و اداره کل از این بنای تاریخی انجام و چنین نتیجه گیری شد که به علت ضعف مدیریت در اداره این مسجد تاریخی، این مجموعه در مورد مباحث بازسازیی و حفاظتی احتیاجمند ورود این اداره کل است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به آنالیز های صورت گرفته، گروه بازسازیگران اضطراری (امانی) با استقرار در این مجموعه تاریخی به این نتیجه رسیدند که پشت بام بنای گنبدخانه این مسجد احتیاجمند بازسازی فوری است.

وی ادامه داد: گروه بازسازیگران اضطراری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان عملیات بازسازی خود را که شامل اصلاح بندکشی ها و بازسازی بعضی شکاف هایی که در سقف ایجاد شده بود را در کمتر از یک هفته به سرانجام رساندند.

محققیان گفت: بعلاوه اداره کل میراث فرهنگی اصفهان در حال آنالیز سرپرستی این مجموعه تاریخی است.

منبع: همگردی

به "شکافهای شبستان و گنبدخانه مسجد سید اصفهان در حال آنالیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکافهای شبستان و گنبدخانه مسجد سید اصفهان در حال آنالیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید