صندلی اداری پارچه ای بهتر است یا چرم؟

به گزارش وبلاگ قطب نما، یکی از اصلی ترین مبلمان اداری هر سازمان و شرکتی، صندلی های آن است. صندلی های اداری انواع مختلفی دارند که از نظر مدل و طراحی و بعلاوه متریال به کار رفته با یکدیگر فرق می نمایند. اما از رایج ترین مدل های آن که فضایی رسمی و ایده آل برای دفتر کار ایجاد می نماید، می توان صندلی پارچه ای و چرمی را نام برد. انتخاب از بین صندلی اداری پارچه ای و چرمی کار دشواری است. چرا که هر یک از آن­ها، ویژگی های خاص خود را دارند. برای آنکه بتوانید از بین این دو مدل، برترین نوع را متناسب با احتیاج خودتان و فعالیتی که در دفتر خود دارید، انتخاب کنید، باید هر دو مدل را آنالیز نموده و آن ها را بشناسید.

صندلی اداری پارچه ای بهتر است یا چرم؟

مزیت های صندلی اداری پارچه ای

از رایج ترین پوشش ها برای صندلی اداری، پارچه است. پارچه ها انواع مختلفی دارند که از نظر بافت، جنس، ضخامت و دیگر مشخصات با یکدیگر فرق می نمایند. تنوع طرح و رنگ آن­ها بسیار زیاد است. می توانید به راحتی طرح گوناگونی را متناسب با تم رنگی دکوراسیون انتخاب کنید تا یک چیدمان شیک داشته باشید. برای مبلمان اداری معمولاً از پارچه های ضخیم تری استفاده می گردد که دوام بیشتری دارند. از مهم­ترین مزیت های صندلی پارچه ای می توان به موارد زیر اشاره نمود:

بسیار راحت است

راحتی پرسنل و مراجعین شما از فاکتورهای مهم در زمان انتخاب مبلمان می باشد. صندلی با روکش پارچه ای بسیار راحت و نرم است که البته مقدار راحتی آن به جنس پارچه هم بستگی دارد.

گرم و سفت هستند

وجود پارچه به عنوان پوشش صندلی، باعث گرم شدن آن می گردد. از طرفی بسیار سفت بوده و ظاهری زیباتر خواهد داشت.

تنوع بالایی دارند

هر پارچه­ای با طرح و رنگ و مدل دلخواه خودتان می توانید برای صندلی­های اداری بهره ببرید.

مقرون به صرفه قیمت است

صندلی اداری پارچه­ای قیمت مناسب­تری در قیاس با نوع چرمی دارد.

معایب صندلی های اداری پارچه ای

با شنیدن قیمت مناسب این نوع صندلی، خیلی از افراد برای خرید آن ترغیب می شوند. اما باید بدانید که مقرون به صرفه بودن همه چیز نیست. محصولی که می خرید باید کارایی بالایی داشته باشد. از معایبی که این نوع صندلی دارند غافل نشوید که عبارتند از:

1- لکه پذیر بوده و به سرعت لک و کثیف می گردد.

2- تمیزکردن و شستن آن کار زمانبر و سختی است.

3- طول عمر مفید کمتری در قیاس با نوع چرمی دارد.

مزیت های صندلی اداری چرم

چرم، همواره جز متریال های با ارزش و لوکس به شمار میرود. استفاده از آن برای صندلی اداری می تواند ظاهری مجذوب کننده و لاکچری به محیط کار شما ببخشد. این ویژگی صندلی چرم برای افزایش پرستیژ کاری بسیار ایده آل بوده و باعث می گردد بسیاری از شرکت ها از آن ها استفاده نمایند. اما تنها ظاهر نیست که افراد را مجذوب خود می نماید. از دیگر ویژگی های صندلی چرم برای ادارات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

با هر متریالی سازگاری دارد

فرقی نمی نماید صندلی شما از جنس فلز است یا چوب و… در هر صورت در ترکیب با چرم ظاهری بی نظیر به خود خواهد گرفت.

بسیار مقاوم است

چرم طبیعی از مقاومت بالایی برخودار است. چرم مصنوعی هم بسیار مستحکم می باشد و استفاده از آن برای صندلی های اداری باعث می گردد طول عمر بالایی داشته باشند و به این زودی خراب نشوند.

تنوع رنگی زیادی دارند

چرم را همواره برای سبک کلاسیک شناخته ایم. اما وجود رنگ های روشن و دوست داشتنی چرم، همانند رنگ سفید، صورتی، آبی و… باعث شده برای دکوراسیون هایی با سایر سبک ها همانند مدرن مناسب و قابل استفاده باشد. گفتنی است که تنوع بالای چرم در رنگ آن است و در طرح گزینه های محدودی برای انتخاب صندلی اداری خواهید داشت.

حساسیت ایجاد نمی نماید

برای افرادی که آلرژی دارند یا نمی توانند مدت زمان طولانی روی صندلی بنشینند، چرم برترین انتخاب است.

به راحتی پاک می شوند

درست است که لکه پذیر می باشد، اما به راحتی با دستمال مرطوب می توانید آن را تمیز کنید.

معایب صندلی اداری چرم

چرم همواره زیبا است و عظمتی غیرقابل وصف به هر دکوراسیونی می بخشد. اما نباید معایب آن را هم نادیده بگیرید. معایبی همانند:

نگهداری سخت

چرم ها مخصوصاً نمونه های طبیعی مصنوعی به سرعت پوسته پوسته می شوند. نباید در نزدیکی بخاری و شومینه قرار دهید. زود خراش بر می دارند و احتمال آسیب تماشا آن­ها زیاد است.

قیمت بالا

چرم همواره جز متریال های گران­قیمت محسوب می گردد. برای صندلی اداری از دو نوع چرم طبیعی و مصنوعی می توان استفاده کرد که نوع مصنوعی به نسبت مقرون به صرفه­تر خواهد بود.

گرما و سرما

صندلی های چرمی در فصل زمستان سرد هستند و در فصل تابستان، گرم! همین ویژگی باعث می گردد که به هنگام نشستن طولانی مدت روی آن عرق کنید.

نبود فنر

برای ساخت صندلی چرمی از فنر استفاده نمی گردد. به همین دلیل انعطاف پذیری کمتری دارد.

جمع بندی

انتخاب صندلی اداری را دست کم نگیرید. شریک، کارمندان، مراجعین و… شما زمانی که وارد دفتر کارتان می شوند، بیش از هر چیزی به چیدمان و دکوراسیون فضا توجه می نمایند. انتخاب یک نمونه مجذوب کننده باعث می گردد که شخصیت ایده آل­تری از شما و کسب و کارتان در فکر آن ها نقش ببندد.

برای انتخاب برترین صندلی، باید فاکتورهای دیگری را هم مانند راحتی پرسنل، مدل و جنس میزهای کار، سبک بودن، طراحی اصولی، سلیقه شخصی، سبک چیدمان و… را هم در نظر بگیرید تا بعد از مدتی از خرید خودتان پشیمان نشوید. در صورتی که قصد خرید این محصولات را دارید، می توانید از گروه طراحان چیدمان ارک، هدایت های لازم را دریافت نموده و سفارش کالای درخواستی را به آنان ارائه کنید. شما می توانید محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب را از این گروه تولیدی حرفه ای، دریافت نمایید.

منبع: فوت و فن

به "صندلی اداری پارچه ای بهتر است یا چرم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندلی اداری پارچه ای بهتر است یا چرم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید