طرز تهیه بیف استراگانف

به گزارش وبلاگ قطب نما، بیف استراگانف غذایی روسی است که به علت طعم آن میان ایرانی ها هواداران زایدید دارد. اگر می خواهید بیف استارگانف با طعم لذیذ و سس خامه ای خوشمزه بپزید، ادامه این مطلب را بخوانید.

طرز تهیه بیف استراگانف

بیف استراگانف یا استراگانوف (beef stroganoff) غذایی خوشمزه از کشور روسیه است که به سبب داشتن خامه و گوشت، تا حدی سنگین و به سرعت سیر کننده، اما لذیذ است! در مجله اینترنتی وبلاگ قطب نما با ما هماره باشید تا طرز تهیه بیف استراگانف روسی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه بیف استراگانف برای 3 تا 4 نفر:

  • استیک فیله یا گوشت گوسفندی (ترجیحاً گوشت گردن): 600 گرم
  • روغن: 2 قاشق غذاخوری
  • پیاز: 2 عدد
  • قارچ: 300 گرم
  • کره: 300 گرم
  • آرد: 2 قاشق غذاخوری
  • آب گوشت: 2 پیمانه
  • خامه: 150 میل
  • نمک و فلفل: به مقدار کافی

طرز تهیه بیف استراگانف روسی:

1. گوشت را به همراه یک عدد پیاز در قابلمه یا زودپز بپزید. آب گوشت را نگه دارید و خود انن را ریش ریش کنید. بعلاوه، می توانید قبل از پخت گوشت را به شکل نوارهای باریکی ببرید و در نک و فلفل قرار دهید تا مزه دار گردد. سپس مقداری روغن را در تابه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا کاملاً گرم گردد. حالا پیاز را اضافه کنید و گوشت های مزه دار را در تابه بگذارید تا یک طرف آنها سرخ گردد. پس از چند دقیقه آنها را برگردانید تا طرف دیگرشان نیز بپزد. سپس آب به آنها اضافه کنید و اجازه دهید در زودپز یا قابلمه بپزند. در نهایت، آنها را ریش ریش کنید.

2. در این مرحله از طرز تهیه بیف استراگانف باید کره را روی حرارت میانه ذوب کنید. سپس 1 عدد پیاز خرد شده را به آن بیفزایید و تفت دهید. حالا می توانید قارچ را به آن اضافه کنید تا رنگ آن طلایی گردد. مواد را به مدت 1 دقیقه بپزید.

3. آب گوشتی را که کنار گذاشته بودید، به مواد بیفزایید و خوب هم بزنید. در این مرحله از طرز تهیه بیف استراگانف خامه و آرد را اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا جوش بیاید.

4. حرارت را کم کنید تا پس از 3 تا 5 دقیقه مواد آغاز به غلیظ شدن بکنند. نمک و فلفل غذا را مقدار کنید.

5. گوشت را به مواد بیفزایید و پس از 2 دقیقه شعله را خاموش کنید. شما می توانید بیف استراگانف را با برنج، پاستا، پوره سیب زمینی و… سرو کنید یا آن را با نودل و پاستا سرو کنید. بعلاوه، می توانید در هنگام سرو از پیازچه خرد شده، پیاز سرخ شده و چیپس برای تزئین بیف استروگانوف بهره ببرید.

نکته های مهم در طرز تهیه بیف استراگانف :

برای تهیه بیف استروگانف می توانید به جای آرد ساده از نشاسته ذرت یا آرد ذرت بهره ببرید.

اگر دوست ندارید سس شما غلیظ باشد، می توانید کمی آب به آن بیفزایید.

شما تجربه درست کردن بیف استراگانف را دارید؟ نظراتتان را راجع به آن با ما هم در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: طرز تهیه چیکن استراگانف رستورانی روسی با سس مخصوص را مطالعه کنید.منبع: پیام دلتا

به "طرز تهیه بیف استراگانف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بیف استراگانف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید