طول این موجود عجیب 6برابر پراید است!، عکس

به گزارش وبلاگ قطب نما، اخیرا تصویربرداران توانسته است، دومین بزرگترین موجود در جهان را که به سطح آب آمده بود، شکار نمایند.

طول این موجود عجیب 6برابر پراید است!، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ قطب نما، نهنگ باله ای یا نهنگ تیغ باله، یک پستاندار آب زی و یکی از انواع نهنگ ها است. این موجود دومین موجود زنده بزرگ دنیا پس از نهنگ آبی است و دارای طولی در حدود 27 متر و وزنی معادل 114 تن است.

بیشتر بخوانید:

لحظه ای وحشتناک که شب را به روز تبدیل کرد/ عکس

وانت غول پیکر سایبرتراک حریف می طلبد/ از ماشین نو تسلا چه می دانیم؟/ عکس

افتخار داشتن لقب بزرگترین موجود روی زمین به نهنگ آبی می رسد. اینها بزرگترین حیواناتی هستند که تا به امروز روی سیاره ما زندگی نموده اند. طول آن ها می تواند به 33 متر برسدو طول عمر آنها بین 80 تا 90 سال است و تهدید اصلی برای بقای آنها درهم تنیدگی با وسایل ماهیگیری و برخورد با کشتی ها و قایق ها است. آنها در اقیانوس های سراسر دنیا به جز اقیانوس منجمد شمالی یافت می شوند و در حال حاضر پنج زیرگونه شناخته شده از آن ها وجود دارد.

دومین بزرگ ترین موجود در دنیا، نهنگ باله نامیده می گردد. آنها در اقیانوس ها در سراسر دنیا یافت می شوند. تشخیص باله در پشت آن که نام خود را از آن گرفته است سخت نیست. این باله پشتی است که هم بلند و هم قلابدار است و در دو سوم مسیر پشت نهنگ قرار گرفته است.

بدن آنها براق است و سرشان به شکل V است. از نظر رنگ، پشت و پهلوها سیاه یا قهوه ای تیره/خاکستری هستند اما زیر شکمشان سفید است. بعضی از آنها دارای علائم خاکستری روشن به شکل V در پشت سر خود هستند. از آنجایی که این علائم منحصر به فرد هستند، می توان از آنها برای شناسایی یک نهنگ استفاده کرد.

به این غول های مهربان، نهنگ بالین نیز گفته می گردد. آنها از موجودات کوچکی به نام کریل و بعلاوه ماهی های کوچک (مانند شاه ماهی) و ماهی مرکب تغذیه می نمایند. نهنگ ها با هجوم به گروه های طعمه با دهان کاملاً باز تغذیه می نمایند و حجم عظیمی از آب را می بلعند. سپس آب را به بیرون پرتاب می نمایند. این جانوران برای حفظ سلامتی خود روزانه به دو تن غذا احتیاج دارند!

منبع: AZANIMALS

227227

منبع: خبرآنلاین

به "طول این موجود عجیب 6برابر پراید است!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طول این موجود عجیب 6برابر پراید است!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید