مخفی کردن برنامه در اندروید؛ آموزش کاربردی ترین روش ها

به گزارش وبلاگ قطب نما، یکی از روش های افزودن امنیت به صفحه نمایش گوشی اندروید، مخفی کردن برنامه ها است. با این مقاله از خبرنگاران مگ همراه باشید تا با برترین روش ها برای مخفی کردن برنامه در اندروید آشنا شوید.

مخفی کردن برنامه در اندروید؛ آموزش کاربردی ترین روش ها

نحوه مخفی کردن برنامه ها در گوشی سامسونگ

همه گوشی های سامسونگ به شما امکان مخفی کردن برنامه های مختلف را از بخش (app drawer) می دهند. برای این کار احتیاج به نصب برنامه جانبی یا پلاگین خاصی نیست و فرآیند نسبتا ساده ای محسوب می گردد. در ادامه به مراحل این کار می پردازیم: انگشت خود را در یک ناحیه خالی از صفحه نمایش گوشی سامسونگ به مدت طولانی فشار دهید. از منو ظاهر شده در پایین، روی تنظیمات (Settings) ضربه بزنید.

به پایین اسکرول کنید و در صفحه اصلی و صفحه برنامه ها گزینه Hide apps را انتخاب کنید. سپس، برنامه هایی را که می خواهید مخفی کنید انتخاب و در ادامه برای ایجاد تغییرات روی Done ضربه بزنید.

به این ترتیب می توانید همه برنامه هایی که انتخاب نموده اید را، به سادگی مخفی کنید. یک موضوع جالب در خصوص گوشی های سامسونگ وجود دارد. پس از مخفی کردن برنامه در این گوشی، حتی اگر در بخش search نام برنامه را جست و جو کنید باز هم نمایان نخواهد شد. اما اگر از برنامه جانبی برای جست وجوی اپ ها استفاده می کنید در بخش Settings > Apps می توانید برنامه های مخفی شده را پیدا کنید. سامسونگ برای دسترسی سریع به برنامه های مخفی، بخش خاصی ارائه نمی دهد. این موضوع باعث شده تا دسترسی به این برنامه ها با دشواری همراه باشد. همواره می توانید از یک ویجت جست وجو در گوگل برای حل این مشکل بهره ببرید.

غیرفعال کردن برنامه ها در گوشی اندروید

در گوشی های اندرویدی مانند Google Pixel 8، هیچ گزینه ای برای مخفی کردن برنامه اصلی در نظر گرفته نشده و باید از برنامه های جانبی برای این کار بهره ببرید. در نظر داشته باشید اگر علاقه ای به استفاده از این برنامه ها ندارید، بهتر است برنامه های مدنظر را غیرفعال کنید. تنها نکته این است که این روش فقط برای برنامه های سیستمی که از قبل روی گوشی شما نصب شده اند کار می نماید. با استفاده از مراحل زیر نمی توانید برنامه هایی را که از گوگل پلی استور دانلود نموده اید را پنهان کنید. بخش منو برنامه را در گوشی اندرویدی خود باز کنید و به برنامه ای که می خواهید مخفی کنید بروید. روی آیکون برنامه کلیک کنید و چند لحظه انگشت خود را نگه دارید تا App info از منو نمایش داده گردد.

اگر از این طریق نتوانستید به برنامه دست پیدا کنید، به مسیر Settings > Apps بروید و روی نام برنامه از این لیست ضربه بزنید. روی Disable ضربه بزنید و با ضربه زدن روی Disable app از کادری که ظاهر می گردد، غیر فعال کردن برنامه را تایید کنید. با این کار برنامه مد نظر از منو برنامه های گوشی اندرویدی شما مخفی می گردد. نکته منفی این است که نمی توانید از برنامه پنهان شده بهره ببرید مگر اینکه آن را دوباره فعال کنید.

نحوه مخفی کردن برنامه های اندروید با استفاده از Nova Launcher

اگر لانچر (Launcher) پیش فرض گوشی اندرویدی شما، گزینه مخفی کردن برنامه های را ندارد، باید از یک لانچر دیگر مانند Nova بهره ببرید. هنگامی که Nova Launcher را از گوگل پلی استور نصب کردید، آن را به عنوان لانچر پیش فرض در گوشی اندروید خود تنظیم کنید و مراحل زیر را دنبال کنید: ابتدا به وسیله این لینک، Nova Launcher را دانلود کنید. در ادامه تنظیمات Nova Launcher را با استفاده از حرکت انگشتان و کشیدن دو انگشت به بالا در صفحه اصلی باز کنید. از طرف دیگر، می توانید روی یک ناحیه خالی از نمایشگر به مدت طولانی فشار دهید و روی Setting ضربه بزنید. منو برنامه را انتخاب کنید و به پایین اسکرول کنید. روی Hide apps در زیر دسته برنامه ها ضربه بزنید.

لیستی از تمام برنامه های موجود در دستگاه شما ظاهر می گردد. می توانید هر برنامه اندروید را که قصد مخفی کردن آن را دارید، انتخاب کنید. برای ذخیره تغییرات به عقب برگردید. متاسفانه این روش محدودیت های خاص خود را دارد. اگر از هر برنامه جستجوی جهانی یا جستجوی داخلی برنامه Nova استفاده می کنید، برنامه مخفی شده در نتایج ظاهر می گردد.

بعلاوه می توانید لیست برنامه های مخفی شده را در بخش Settings > Apps گوشی اندرویدی خود پیدا کنید. اگر صاحب One Plus هستید، برای مخفی کردن برنامه ها به برنامه لانچر جانبی احتیاج ندارید. Oxygen OS One Plus به عنوان لانچر این گوشی، یک گزینه مخصوص برای مخفی کردن برنامه ها ارائه می دهد و می توانید برای امنیت بیشتر از برنامه های مخفی با رمز عبور محافظت کنید.

استفاده از Microsoft Launcher برای مخفی کردن برنامه ها

به همین ترتیب، Microsoft Launcher نیز به شما امکان می دهد تا برنامه ها را در گوشی اندرویدی خود مخفی کنید. در مقایسه با Nova Launcher، اجرای مایکروسافت لانچر برای مخفی کردن برنامه های نصب شده بهتر است، زیرا می توانید از آن ها با رمز عبور محافظت کنید. قبل از هرکار، به وسیله این لینک، لانچر مایکروسافت را دانلود کنید. انگشت خود را در یک ناحیه خالی روی صفحه نمایش قرار دهید و چند لحظه نگه دارید.

از منوی باز شده روی Launcher Settings ضربه بزنید. به بخش Home screen > Hidden apps بروید. روی Hide apps ضربه بزنید و برنامه هایی را که می خواهید مخفی کنید انتخاب کنید. سپس، روی Done ضربه بزنید. اکنون به منوی Hidden apps بازگردید و روی نماد Setting در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.

برای محافظت از برنامه های مخفی خود با یک پین چهار رقمی، کلید تنظیم رمز عبور را فعال کنید.

اگر می خواهید برنامه های مخفی خود را به سرعت مشاهده کنید، دسترسی سریع در داک را روشن کنید. اکنون می توانید دو بار انگشت خود را روی نمایشگر به سمت بالا بکشید تا یک پنل مخفی با دسترسی به برنامه های مخفی بیاورید. اگر محافظت با رمز عبور فعال باشد، ابتدا باید پین چهار رقمی را وارد کنید.

مزایا و معایب پنهان کردن برنامه ها در اندروید

مخفی کردن برنامه در گوشی اندروید شما، از نمایش آن در منو و صفحه نمایش جلوگیری می نماید. گاهی اوقات، برای باز کردن برنامه های مخفی، باید به منو برنامه های مخفی دیگری دسترسی داشته باشید. بعضی از گوشی ها فقط به شما اجازه مخفی کردن یک برنامه را می دهند و هیچ راهی برای دسترسی مجدد به آنها ارائه نمی دهند، در حالی که بعضی دیگر به شما اجازه می دهند برنامه های مخفی را قفل کنید تا مطمئن شوید دسترسی به آن ها آسان نیست. اگر گوشی اندرویدی شما دارای نرم افزارهای bloatware است که از پیش روی آن نصب شده و غیرفعال نمی شوند، می توانید آن ها را از منو برنامه ها، پنهان کنید تا ظاهری تمیزتر داشته باشید.

بعلاوه می توانید برنامه های بانکی، مدیریت رمز عبور و سایر برنامه هایی که حاوی اطلاعات حساس هستند را برای امنیت بیشتر مخفی کنید. بعضی از گوشی های اندرویدی به شما امکان می دهند برنامه های نصب شده را مخفی کنید. اگر گوشی شما این ویژگی را ندارد، می توانید از یک لانچر جانبی مانند Nova یا Microsoft Launcher بهره ببرید. یک لانچر شخصی سازی شده و جانبی بعلاوه به شما امکان می دهد آیکون یک برنامه را برای مخفی کردن بیشتر تغییر دهید. همواره باید برنامه های حاوی داده های حساس را روی گوشی خود مخفی کنید تا از دسترسی غیرمجاز به آن جلوگیری کنید. اگرچه مخفی کردن برنامه در اندروید کاملاً بی خطر نیست، اما همچنان به اندازه ای قایل اطمینان است که یک دوست یا یکی از اعضای خانواده فضول را از دسترسی آسان به آن بدون دانش فنی مناسب باز دارد.

منبع: makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ

به "مخفی کردن برنامه در اندروید؛ آموزش کاربردی ترین روش ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخفی کردن برنامه در اندروید؛ آموزش کاربردی ترین روش ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید