دستگاه های اندرویدی به زودی قابلیت های جدیدی را دریافت می نمایند

به گزارش وبلاگ قطب نما، گوگل میخواهد قابلیت های جدیدی را به دستگاه های اندرویدی اضافه کند که این تغییرات در بخش دسترسی، شخصی سازی و اشتراک گذاری خواهند بود.

دستگاه های اندرویدی به زودی قابلیت های جدیدی را دریافت می نمایند

کاربران دستگاه های اندروید به زودی به قابلیت های تازهی دسترسی خواهند داشت. یکی از این آپدیت ها روی بخش Nearby Share اجرا شده که به کاربران اجازه می دهد تا به سادگی، فایل ها و اطلاعات را بین دستگاه های خودشان انتقال دهند. این قابلیت مدت هاست که به یک آپدیت مورد احتیاج در بین کاربران اندروید تبدیل شده بود که بالاخره گوگل تصمیم گرفته آن را به سیستم عامل خود اضافه کند.

هنگامی که بخواهید بین دو دستگاه، مثلا گوشی و تبلت که هر دو متعلق به شما هستند و یک حساب کاربری مشابه درون آن ها فعال است، فایلی را جابجا کنید، دیگر احتیاجی نیست که گزینه تأیید یا پذیرش را در دستگاه دوم بزنید چرا که این فرایند به صورت اتوماتیک صورت می گیرد، حتی اگر نمایشگر خاموش باشد.

این قابلیت که از آن به عنوان Self-Share یاد شده، چند ماه است که گفته می شد به اندروید خواهد آمد اما بالاخره با تأیید رسمی گوگل، تا چند هفته دیگر می توان به آن دسترسی داشت. البته قابلیت Self-Share فقط در انتقال اطلاعات بین دستگاه های اندرویدی در دسترس خواهد بود.

علاوه بر این ها، گوگل درایو و کیپ (اپلیکیشن نوت برداری گوگل)، اپلیکیشن هایی هستند که ابعاد ویجت آن ها بزرگ تر می گردد. ویجت گوگل درایو بزرگ تر می گردد تا بدین ترتیب در تبلت ها بگردد به راحتی با آن کار کرد و تنها با یک گزینه، به اسناد مختلف دسترسی داشت. ویجت کیپ هم بزرگ تر می گردد تا بدین ترتیب کاربرانی که از لحاظ بینایی مشکل دارند، به راحتی بتوانند نوشته ها را بخوانند.

بخش صدای اعلانات هم که شاید کمتر در رابطه با آن بدانید، قرار است در آپدیت تازه گوگل ارتقای خوبی داشته باشد. با یاری این قابلیت، گوشی یا دستگاه اندرویدی شما صدای هشدارهای مختلف از جمله هشدار آتش سوزی، در زدن و… را ضبط می نماید. بدین ترتیب وقتی مشغول انجام کاری هستید، دستگاه اندرویدی تان به محض شنیدن صداهایی که از پیش ضبط نموده بود، به شما اعلانی ارسال می نماید. مثلا شما صدای ماشین ظرف شویی بعد از اتمام شستوشوی ظرف ها را ضبط می کنید تا برای دفعات بعد، وقتی کار این دستگاه با شستشو به اتمام رسید و هشدار آن به صدا عایدی، گوشی، تبلت، ساعت هوشمند یا هر دستگاه اندرویدی شما با شنیدن آن، اعلانی را برایتان ارسال کند.

برای کاربران سرویس گوگل TV هم یک کتاب خانه محتوا در نظر گرفته شده تا با استفاده از جست و جو یا یاری گرفتن از دستیار صوتی گوگل اسیستنت، توضیحات مربوط به آن را بشنوند.

کاربران گوگل میت هم با دریافت این آپدیت تازه می توانند در طول تماس های تصویری، یک سری از افراد را پین نمایند. این یعنی اگر جلسات شما چند نفره باشد هم می توانید بیش از یک نفر را پین کنید تا در مرکز توجه تان باشند.

گوگل میت یک قابلیت تازه دیگر هم دریافت خواهد نمود که به لطف آن، امکان مشاهده یک محتوا یا بازی به صورت همزمان روی تبلت یا گوشی اندرویدی فراهم خواهد شد. این قابلیت می تواند در تماشای ویدیو از یوتیوب با 100 نفر به صورت همزمان یا انجام بازی های کلاسیک نظیر Uno ،Heads Up و Kahoot هم مورد استفاده قرار بگیرد.

بعلاوه کاربران اکنون با تایپ کردن، پیشنهادی برای جایگذاری ایموجی در طول متن دریافت می نمایند که این پیشنهاد به صورت هوشمند، با تشخیص کلماتی که تایپ می کنید، ایموجی ها را در کنار آن ها قرار می دهد.

اگر از ساعت هوشمند با سیستم عامل WearOS استفاده می کنید، یک بخش مربوط به Keep به محصول شما اضافه می گردد تا بتوانید هنگام انجام فعالیت های مختلف، نوت برداری کنید. بعلاوه بیتموجی هم اکنون می تواند به واچ فیس ها اضافه گردد تا بدین ترتیب متناسب با کاری که در طول روز انجام می دهید، زمان های مختلف روز یا حتی آب و هوا، حالت متفاوتی را به نمایش بگذارد. مثلا وقتی که به بیرون از خانه می روید تا ورزش کنید اما ناگهان باران می بارد و باید به خانه برگردید، ساعت تان همان حالت آشفتگی را نشان می دهد که احتمالا شما بعد از این اتفاق خواهید داشت.

گوگل تاریخ دقیقی برای عرضه این قابلیت های تازه برای دستگاه های اندرویدی اعلام ننموده و فقط گفته که چند هفته دیگر شاهد آن ها خواهیم بود.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "دستگاه های اندرویدی به زودی قابلیت های جدیدی را دریافت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه های اندرویدی به زودی قابلیت های جدیدی را دریافت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید