مردم نگران والیبال نباشند، چشم انداز فدراسیون کسب سکو المپیک بود

به گزارش وبلاگ قطب نما، مصطفی کارخانه در تبادل نظر با خبرنگار مهر درباره شرایط تیم ملی والیبال ایران در آستانه حضور در رقابت های انتخابی المپیک 2020 گفت: در 8-7 سال گذشته به ویژه در سه سال اخیر زحمات بسیاری کشیده شد و هدف گذاری تیم ملی برای حضور در المپیک بود. بازیکنان به مرز پختگی رسیده اند، زمان آن فرا رسیده تا در المپیک ابتدا بازی های قابل قبولی ارائه دهیم و سپس روی سکوی المپیک قرار گیریم. اینها اهداف و چشم انداز فدراسیون والیبال بوده است. برای رسیدن به این اهداف زحمات و انرژی زیادی گذاشته شد، هزینه ها و بهای زیادی داده ایم اما قبل از المپیک، رقابت های انتخابی المپیک را در پیش داریم.

مردم نگران والیبال نباشند، چشم انداز فدراسیون کسب سکو المپیک بود

* نگرانی هایی وجود دارد

کارشناس والیبال در ادامه تأکید کرد: نه می توان گفت کار راحتی در پیش داریم نه کار سخت. نمی توانیم نسبت به رقبا بی تفاوت باشیم و آنها را جدی نگیریم. اگر غافل شویم می تواند به والیبال آسیب برساند. تمام حریفان دوست دارند که در المپیک حاضر باشند. چین به همین دلیل میزبانی مسابقات انتخابی را گرفته است. والیبال ایران در چند سال گذشته رشد زیادی داشته و فراتر از آسیا عمل نموده است. نباید نگران پیروزی مقابل تیم هایی مانند چین تایپه و قزاقستان باشیم اما به هر حال یکسری نگرانی ها وجود دارد که می تواند باعث استرس گردد.

* کولاکوویچ می تواند بازیکنان را آماده کند

وی در ادامه اضافه نمود: کولاکوویچ و همکارانش با توجه به تجربه ای که دارند می توانند بازیکنان را آماده حضور در انتخابی المپیک نمایند. حضور در المپیک، تیم ملی را به جلو سوق خواهد داد. هر بازیکن، مدیر و مربی دوست دارد که در المپیک شرکت کند، چرا که مدال المپیک بالاترین ارزش و صندلی را دارد.

* باید استرس ها را کاهش دهیم

کارخانه گفت: باید استرس ها را کاهش دهیم تا خطای فردی تیم بالا نرود. اگر بتوانیم از تمام ظرفیت والیبال ایران به خوبی استفاده کنیم قطعاً هر حریفی را می توانیم شکست دهیم. شاید 70 درصد بازیکنان این را به خوبی می دانند که چهار سال بعد ممکن است در تیم ملی حضور نداشته باشند به همین دلیل تمام کوشش خود را خواهند کرد تا بهترین عملکرد را ارائه دهند. همین باعث می گردد تا کار برای ما آسان گردد.

* مردم نگران نباشند

کارشناس والیبال درباره عدم بازی های تدارکاتی نیز گفت: اگر بازی تدارکاتی برگزار می شد برای تیم ملی بهتر بود اما نبود آن نیز تأثیری ندارد. مردم این را بدانند که جای نگرانی وجود ندارد. دو بازی ابتدایی ما با چین تایپه و قزاقستان می تواند حکم ملاقات تدارکاتی را داشته باشد، از سوی دیگر حضور داورزنی می تواند اعتماد و اطمینانی برای تیم ملی باشد. او 12 سال سابقه ریاست در والیبال را داشته، جدیداً به فدراسیون بازگشته و انگیزه فراوانی دارد. حضور او پشتوانه خوبی برای تیم ملی است که می تواند خروجی های خوبی داشته باشد اما به هر حال ما باید حواسمان را به خوبی جمع کنیم.

* توجیهات برای تعطیلی لیگ قابل قبول است

وی درباره تعطیلی لیگ و تأثیر آن برای تیم ملی نیز گفت: به هر حال اهمیت و حساسیت رقابت های انتخابی المپیک به قدری بالا بود که باید تمام جوانب را می سنجیدیم. منافع تیم ملی بسیار مهم است و اگر پرچم تیم ملی بالا باشد در حقیقت پرچم تیم های باشگاهی بالا است. قطعاً دغدغه ها و نگرانی هایی وجود داشته که منجر به تعطیلی لیگ شده، اگر چه من نیز در ابتدا مخالف تعطیلی لیگ بودم اما به هر حال این شرایط ایجاب کرد تا لیگ تعطیل گردد. با توجه به حساسیت انتخابی المپیک هر کسی می تواند توجیهی برای تعطیلی لیگ داشته باشد که قابل قبول نیز می باشد و نمی توان به آن خرده گرفت. همه باید از تیم ملی حمایت نمایند، من نیز مانند ملت ایران برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مردم نگران والیبال نباشند، چشم انداز فدراسیون کسب سکو المپیک بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم نگران والیبال نباشند، چشم انداز فدراسیون کسب سکو المپیک بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید