مقایسه تویوتا لندکروز 4 در با لکسوس LX و بی ام و X6 50

به گزارش وبلاگ قطب نما، مقایسه تویوتا لندکروز 4 در با خودروهای آفرود دیگر برای کسانی که در پی آفرودسواری و رانندگی در مسیرهای غیرجاده ای هستند، بسیار مجذوب کننده است.

مقایسه تویوتا لندکروز 4 در با لکسوس LX و بی ام و X6 50

لندکروز 4 در یکی از فزونین های تویوتا به شمار می آید و از فزونین شاسی بلندهای آفرودی دنیا است. با انتخاب چنین خودرویی، هم می توانید به راحتی در مسیرهای غیرجاده ای رانندگی کنید و هم ازنظر فنی، استقامت و … چیزی کم نداشته باشید. مگر از تویوتا چیزی غیر از این هم می گردد انتظار داشت؟

نسل پنجم این خودرو که به لندکروز 4 در معروف است، در سال 2008 راهی کشورمان شد. نسل های قبل از آن هم، همان پرادوهای معروف هستند. نسل پنجم این خودروهای آفرودی، معروف به J200، شش و هشت سیلندر هستند و امکاناتی مانند کمکی حرکت شیبی، کنترل کشش و پایداری، ایربگ های زانویی و تعلیق KDSS دارد.

4 سال بعد، نسخه های به روز شدهٔ تویوتا لندکروز نیز راهی کشورمان شد. ویژگی جالب این خودروها این بود که در بخش فنی شان، پیشرانه های شش سیلندرشان قدرتی معادل هشت سیلندرهای سابق را داشتند؛ بدون اینکه مصرف بیشتری داشته باشند. به روزرسانی هایی هم در ظاهر این خودروهای نیوفیس اجرا شده بود اما در نهایت، ورود ماشین های لوکس ممنوع و نمونه های به روزتر این خودرو هم کمتر دیده شد. با وجود این، به واسطه کیفیت این خودروها، نمونه های کارنموده اش به خوبی نگهداری و معامله می شدند و قیمت شان روزبه روز بیشتر می شد.

در بازار خودروی ایران برای این خودرو در مقایسه با نسخه های قدیمی اش، رقبایی مانند کیا موهاوی، بی ام و X6 و لکسوس LX و برای نیوفیس آن هم که در سال 2012 وارد کشور شده است، رقبایی مانند پورشه کاین، بی ام دبلیو X5 و … وجود دارد.

در ادامه این مطلب قصد داریم به مقایسه تویوتا لندکروز 4 در با لکسوس LX و ب ام و X6 بپردازیم تا ببینیم لندکروز چهار در در برابر این رقبای قدرتمندش چه حرفی برای گفتن دارد.

تویوتا لندکروز 4 در از نمای روبه رو

مقایسه تویوتا لندکروز 4 در با لکسوس LX

هر دو مدل تویوتا لندکروز 4 در را می توان با نسخه های قدیمی تر لکسوس LX مقایسه کرد؛ اما نکته جالبی که باید قبل از هرچیزی بدانیم، این است که هر دوی این خودروها متعلق به یک برند، یعنی تویوتا هستند. در واقع، لکسوس برندی است که خودروهای لوکس و خاص تر تویوتا را فراوری می نماید؛ پس برندهٔ این رقابت هرکدام که باشند، نتیجهٔ نهایی به نفع تویوتاست.

در مقایسه تویوتا لندکروز 4 در با لکسوس LX ابتدا باید به این نکته توجه کنیم که هر دو خودرو کاملاً گران قیمت هستند و هرکسی قادر به تهیه آنها نیست. لکسوس ال ایکس 570 نمونهٔ مورد آنالیز ما از لکسوس است تا نزدیکی بیشتری در مقایسه با تویوتا لندکروز 4 در داشته باشد.

هندلینگ و کیفیت رانندگی در هر دو خودرو یکسان است، با این تفاوت که مدل لکسوس در مقایسه تویوتا لندکروز 4 در شرایط بهتری دارد. این فزونی طبیعی است؛ چراکه ما دربارهٔ خودرویی لوکس از برند تویوتا صحبت می کنیم که در کمپانی لکسوس فراوری می گردد.

مقایسه طراحی داخلی تویوتا لندکروز 4 در با لکسوس LX

از نظر طراحی ظاهری هم حتماً برگ برنده با لکسوس است؛ چون تویوتا خودش انتخاب نموده است که لکسوس ها شیک تر و لاکچری تر باشند. در مقایسه تویوتا لندکروز 4 در با لکسوس LX570 از نظر طراحی داخل کابین، آپشن ها و حس و حالی که به آدم می دهد، قطعاً لکسوس یک سر و گردن بالاتر است. کیفیت ساخت هر دو خودرو هم یکسان است، با این تفاوت که خرید و فروش لندکروزها در ایران کمی راحت تر است.

نمای داخلی تویوتا لندکروز 4 در

مزایای لندکروز 4 در در مقایسه با لکسوس ال ایکس

  • عایق بندی مناسب کابین
  • توان بالای آفرودسواری
  • فضای جادار کابین
  • بازار خرید و فروش دست دوم مناسب
  • فنربندی نرم و با کیفیت

از طرفی دیگر، لکسوس هم کیفیت ساخت بالایی دارد. این خودرو از نظر فنی و شتاب، توانایی آفرود، تجهیزات استاندارد و کیفیت بالای آنها حرف های زیادی برای گفتن دارد و درواقع یک استاندارد برتر در این حوزه است. مصرف بالای شهری آن ها، هزینهٔ نگهداری زیاد، کمبود قطعات و … را باید عیب مشترک هر دو خودرو دانست.

در مقایسه لندکروز 4 در با لکسوس ال ایکس، وجه مشترک آنها محور محرک دو دیفرانسیل با قفل الکترونیکی و محدود نماینده لغزش است. حجم پیشرانه لکسوس 1.7 لیتر بیشتر از حجم پیشرانه 4 لیتری لندکروز 4 در است. بنابراین، بی علت نیست که قدرت فراوریشدهٔ آن 383 در مقابل 271 اسب بخار است. این ویژگی در شتاب بیشتر لکسوس و بعلاوه حداکثر سرعت آن، 220 کیلومتر در ساعت و 20 کیلومتر بیشتر از لندکروز، نمود می یابد.

این خودروها سوخت بنزین را در سطح بالایی می بلعند، ولی اندازه مصرف آن در لندکروز کمتر است. ازنظر آپشن ها هم نتیجه تعیین است؛ زیرا ما به مقایسه مدلی به نسبت غیرلوکس با یک مدل لوکس پرداخته ایم. به طورکلی، لکسوس سطحی تازه از آپشن ها را مطرح می نماید که هر خودروسازی قادر به عملیاتی کردن آن نیست.

در آخر باید بگوییم که در این مقایسه تویوتا لندکروز 4 در، باید نمونه لکسوس را بهتر بدانیم؛ چرا که قدرت بیشتری فراوری می نماید، آپشن های به روزتر، قدرت مانور و شتاب مناسب تری دارد. هرچند ازنظر قیمت به طرز قابل توجهی گران تر است؛ مبلغی که باعث می گردد خیلی ها از کنار این خودرو به آرامی عبور نمایند و لندکروز 4 در را انتخاب نمایند.

نمای پشتی تویوتا لندکروز 4 در

مقایسه تویوتا لندکروز 4 در با بی ام و X6 50

مقایسه بعدی یک مقایسه ژاپنی و آلمانی است. در واقع، مقایسه کشورهایی که در صنعت خودروسازی به کیفیت و استانداردهای بالا معروفیت دارند. در این قسمت ما به مقایسه تویوتا لندکروز 4 در با بی ام و X6 50 پرداخته ایم.

از نگاهی اجمالی برای مقایسه این خودرو با بی ام دبلیو، باید اشاره کنیم که هندلینگ و کیفیت رانندگی ب ام و بهتر است. بی ام دبلیو X6 50 در طراحی ظاهری هم کمی بهتر ظاهر شده است؛ چون به طورکلی بی ام دبلیو استانداردهای بالایی برای طراحی خودرو دارد.

طراحی داخلی کابین، آپشن ها و احساس راحتی در آن برای هر دو خودرو تقریباً نمره یکسانی می گیرد. نکته جالب این است که کیفیت لندکروز 4 در را باید بهتر بدانیم؛ فزونی خاصی که کمی هم معنادار است. اما نکته اینجاست که در قیاس با تویوتا لندکروز 4 در، بازار خرید و فروش آنها بهتر از بی ام دبلیو X6 50 است.

مزیت های لندکروز در مقایسه با بی ام و X6 50

  • عایق بندی مناسب کابین
  • قدرت آفرود بالا
  • فنربندی نرم
  • کابین بسیار جادار

در آن سوی این قیاس، بی ام و X6 50 هم دست خالی نیست؛ پایداری عالی، کیفیت بالای ساخت، قدرت پیشرانه، آپشن ها و … از مزیت های این مدل محسوب می گردد تا در این رقابت کم نیاورد.

از جالب ترین نکته های مقایسه تویوتا لندکروز 4 در با بی ام دبلیو آن است که پیشرانه بی ام دبلیو X6 50 فقط 400 سی سی بیشتر است؛ اما قدرتی که فراوری می نماید، کمی کمتر از دو برابر لندکروز است. به همین نسبت هم شتاب آن بسیار کمتر و 40 اسب بخار است که می تواند قدرت بیشتری فراوری کند.

آپشن های بی ام دبلیو X6 50 هم شرایط بهتری دارد، چراکه به طورکلی خودرویی لوکس محسوب می گردد. آپشن هایی مانند کروز کنترل هوشمند، کنترل ایستایی و سرعت در سربالایی و سرپایینی، کنترل کشش و ایربگ ها و … که شرایط بهتری در این خودرو دارند و برخی از آنها در لندکروز وجود ندارد. بنابراین باید حق را به بی ام و X6 50 داد، البته اگر بتوانید از پس هزینه ها، پیداکردن قطعات، روغن موتور اصل آن برآیید.

جمع بندی

امیدواریم که این مطلب اطلاعات مفیدی دربارهٔ مقایسه تویوتا لندکروز 4 در، در مقایسه با سایر خودروهای آفرودی در اختیار شما قرار داده باشد. با مراجعه به سایت وبلاگ قطب نما از آخرین قیمت این خودرو به سایت وبلاگ قطب نما مراجعه کنید:

آگهی های خرید و فروش تویوتا لندکروز 4 در

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ آیا تجربه سواری با هر سه خودرو را داشته اید؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: دیوار

به "مقایسه تویوتا لندکروز 4 در با لکسوس LX و بی ام و X6 50" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه تویوتا لندکروز 4 در با لکسوس LX و بی ام و X6 50"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید