با 10 خودروی برتر BMW آشنا شوید؛ پادشاهان!
به گزارش وبلاگ قطب نما، خبرنگاران: کمپانی Bayerische Motoren Werke در 7 مارس سال 1916 تاسیس شد و فراوری خودرو های لوکس و مصرفی را شروع کرد. این شرکت از آن موقع تاکنون یکی از بهترین فراوریکنندگان خودرو برای جاده و پیست های مسابقه است. به طور کلی شرکت BMW به عنوان یک خودروساز لوکس به شهرت رسیده و در طول یک قرن گذشته، وسایل نقلیه باکیفیت، ایمن، قابل اعتماد و قدرتمندی ساخته است. در ادامه شما با 10 محصول برتر BMW آشنا شده و تاریخ سازی آلمانی ها در صنعت خودروسازی را شاهد خواهید بود.
BMW E9
مدل E9 از محصولات کمپانی BMW در رتبه دهم لیست ما جای گرفته است. مدل E9 در سال 1968 و به عنوان یک کوپه GT به فراوری رسید. فراوری E9 پس از یک دهه متوقف شده و از سال 1975 دیگر به شرایط ایده آل بازنگشت و به فراموشی سپرده شد. این اتومبیل در زمان حضور در بازار جزء خودرو های درجه یک بوده و به دلیل عملکرد بهتری که نسبت به M30، 16 داشت؛ یکی از بهترین اتومبیل های دنیا برای مسابقات قهرمانی European Touring و Deutsche Rennsport-Meisterschaft بود. نسخه های مختلفی از E9 با تفاوت در ظاهر بیرونی و عملکرد های گوناگون توسط کمپانی BMW به فراوری رسیده است.
BMW E39 M5
رتبه نهم لیست ما به BMW E39 M5 اختصاص داده شده است. مدل E39 M5 را باید نسخه کلاسیک و پدر حقیقی M5 های امروزی دانست و به عقیده اکثر کارشناسان خودرو، نقطه عطفی در تاریخ BMW و به اوج رساندن آن بود. مدل E39 M5 در سال 1999 و با مدل 2000 عرضه شد و اولین خودروی BMW در کلاس M بود که از پیشرانه هشت سیلندر استفاده می کرد. پیشرانه V8 تنفس طبیعی E39 M5 را با نام S62 شناخته و 394 اسب بخار قدرت داشت. پیشرانه مذکور نمونه ای از توانمندی مهندسان آلمانی بوده و شتاب صفر تا 100 مدل E39 M5 را به 5 ثانیه می رساند.
BMW Z3 M Coupe
مدل Z3 M را باید اتومبیلی کوپه یا رودستر دانست که عملکرد و کارایی بهتری از Z3 و Z4 داشت. مدل Z3 M کوپه در سال 1998 به فراوری رسید؛ اما عمر کوتاهی داشت و پس از چهار سال و در سال 2002 فراوری آن متوقف شد. مدل Z3 M کوپه از توان پیشرانه ای 3.2 لیتری با کد S50 استفاده نموده و قدرت آن به محور عقب انتقال داده می شد. این اتومبیل برای جاده ساخته شده بود؛ اما عملکرد خوبی در بازار نداشت.
BMW 850CSI
مدل 850CSI را باید یک تغییر بزرگ در سری 8 از محصولات کمپانی BMW دانست و عملکرد فوق العاده آن قابل ستایش است. در واقع هدف از ساخت و توسعه 850CSI فراوری نسخه های اولیه M8 بود. در مدل 850CSI از پیشرانه ای مشابه با اتومبیل BMW 850i استفاده شده و آلمانی ها موتور 5.6 لیتری V12 با کد S70B56 را برای آن انتخاب نموده بودند. مدل 850CSI به پیشرانه V12 مجهز شده و به همین دلیل یکی از اتومبیل هایی بود که کارایی بالایی داشته و از گیربکسی 6 سرعته و دستی برای انتقال قدرت به چرخ ها استفاده می کرد. اما مدل 850CSI یکی از محصولات کمیاب BMW شد و مقررات جدید آلایندگی هوا اجازه فراوری پیشرانه S70B56 را نداد؛ بنابراین BMW در سال 1996 با 850CSI خداحافظی کرد.
BMW E36 M3
مدل E36 M3 از محصولات BMW را باید نسل دوم M3 دانست که از سال 1992 تا سال 1999 به فراوری رسید. در این اتومبیل از پیشرانه شش سیلندر با توانایی 321 اسب بخار استفاده شده است. این اتومبیل برای اولین بار به عنوان سدانی ورزشی معرفی گردید و به همین دلیل اکثر خریداران و مشتریان محصولات BMW سردرگم شدند. بسیاری معتقد بودند که E36 M3 اتومبیلی برای استفاده روزمره است. ولی عده ای تصورات دیگری در سر داشتند. اما به طور کلی مدل E36 M3 را باید اتومبیلی دانست که توانایی حضور در پیست مسابقه را داشته و در شرایط گوناگون عملکرد قابل تقدیری خواهد داشت
BMW M1
قرار بود که مدل M1 به عنوان مغز متفکر BMW و لامبورگینی در بازار حضور داشته باشد. ولی در دهه 1970 میان لامبورگینی و BMW شکرآب شد و BMW تصمیم گرفت که به شکل انفرادی و بدون لامبورگینی پروژه M1 را به پایان برساند. مدل M1 در سال 1978 به عنوان یک خودروی مسابقه ای و با کوشش مهندسین ایتالیایی و آلمانی معرفی گردید. اختلافات BMW با لامبورگینی خط فراوری M1 را از تورین ایتالیا به مونیخ آلمان انتقال داد و پایان M1 برای همواره در آلمان ماندگار شد. مدل M1 به پیشرانه شش سیلندر مجهز شده و از گیربکس 5 سرعته دستی استفاده می کرد. این اتومبیل کوپه ای دو درب بوده و قدرت پیشرانه را به محور عقب انتقال می دهد.
BMW M3
برای ساخت مدل M3 از محصولات کمپانی BMW از مواد سبک استفاده شده و به جای جوشکاری برای اتصال بعضی از قسمت های بدنه آن از چسب و پیچ و مهره استفاده شده است. مدل M3 از پیشرانه توربو دوقلو و نوع جدید و سبکی از فیبرکربن استفاده نموده و خودرویی چابک و قدرتمند است. استفاده از M3 در پیست مسابقه هیچ اشکالی ندارد و علاوه بر آن شما می توانید با M3 یک رانندگی قانونی را تجربه نموده و از سیستم ناوبری آن برای رانندگی در جاده های گوناگون استفاده کنید.
BMW 2002
اتومبیل BMW 2002 بخشی از پروژه سری 02 کمپانی BMW است؛ اما در سال 2002 به فراوری نرسیده و BMW آن را در سال 1973 و در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت آلمان معرفی نموده بود. این اتومبیل اولین مدل از محصولات BMW بود که از توربوشارژ استفاده می کرد. مدل 2002 درست قبل از بحران نفتی سال 1973 عرضه شد. در آن دوره تعدادی از کشور های صادرکننده نفت (اوپک)، عرضه نفت را متوقف نموده و قیمت نفت حدود 400 درصد افزایش یافت. کمپانی BMW تنها 1672 دستگاه از مدل 2002 را به فراوری رساند.
BMW M535i
مدل M535i را باید یکی از اولین اتومبیل های سدانِ کمپانی BMW دانست که معرفی آن باعث شد که این کمپانی به فکر فراوری و توسعه خودرو های اسپرت باشد. مدل M535i نسخه اسپرت و توسعه یافته 535i بوده و تنوعی در سری 5 (E12) کمپانی BMW است. مدل M535i تنها E12 بود که از پیشرانه شش سیلندر خطی استفاده نموده و در تاریخ BMW جاودانه است.
BMW 507
مدل 507 از محصولات BMW یکی از بهترین اتومبیل های تاریخ کمپانی BMW است. این اتومبیل در سال 1956 فراوری شد. عمر 507 کوتاه بود و BMW در سال 1959 فراوری آن را متوقف کرد. مدل 507 محصولی جاده ای بود و براساس برنامه ریزی ها باید تعداد زیادی از آن ها برای فروش به ایالات متحده آمریکا صادر می شد. اما هزینه ساخت 507 به شدت بالا بوده و قیمت آن بسیار زیاد بود؛ بنابراین تنها 252 دستگاه از 507 به فراوری رسید و به یکی از نادرترین خودرو های تاریخ تبدیل شد. مدل 507 خودرویی 2 درب و کانورتیبل بوده و از پیشرانه OHV V8 به همراه گیربکس 4 سرعته دستی بهره می برد.
منبع: hotcars
منبع: برترین ها