نامزدی 3 روستای ایران برای انتخاب دهکده جهانی گردشگری

به گزارش وبلاگ قطب نما، با اعلام معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در راستای طرح ابتکاری دهکده های گردشگری، سه روستای ایران به سازمان جهانی جهانگردی معرفی شدند.

نامزدی 3 روستای ایران برای انتخاب دهکده جهانی گردشگری

ولی تیموری، معاون جهانگردی وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی، با اشاره به طرح ابتکاری دهکده های جهانگردی، از انتخاب سه روستای برندق، خرانق و لارک از طریق کمیته داخلی معاونت جهانگردی مطابق با معیارهای اعلام شده از سوی UNWTO و معرفی آن ها به سازمان جهانی جهانگردی خبر داد. وی در این رابطه اذعان داشت:

طرح ابتکاری دهکده های جهانگردی سازمان جهانی جهانگردی در راستای شعار سال این سازمان (جهانگردی و توسعه روستایی) به کشورهای عضو ابلاغ شد. این طرح به منظور شناسایی و معرفی روستاهای جهانگردپذیر و تشکیل شبکه ای از روستاها در سطح جهان ارائه شد. معیارهای مورد نظر در این طرح شامل دارا بودن جاذبه های تاریخی فرهنگی، جاذبه های طبیعی، صنایع دستی، موضوع اقتصاد روستا بر پایه جهانگردی، مشارکت مردم روستا در فرایند توسعه و دارا بودن امکانات اولیه برای ورود جهانگرد است.

تیموری با بیان اینکه در این طرح تنها سع روستا از هر کشور انتخاب و معرفی می شوند، شرح داد:

بر همین مبنا کمیته ای در معاونت جهانگردی تشکیل و بر پایه معیارهای اعلام شده و در راستای معرفی روستاهای جهانگردپذیر و کمتر شناخته شده کشور، سه روستا به نام برندق (استان اردبیل)، خرانق (استان یزد)، لارک (استان هرمزگان) برای جمع آوری اطلاعات انتخاب شدند.

معاون جهانگردی با اشاره به جمع آوری اطلاعات مفیدی در خصوص ویژگی های جهانگردی روستاها، سیاست های روستا در خصوص توسعه پایدار و مشارکت اجتماعی، نحوه مدیریت جهانگردی در روستا، شیوه های بازاریابی و تبلیغ جاذبه ها و مزیت های رقابتی روستاها به کمک ادارات کل استانی و ثبت آن در سازمان جهانی جهانگردی، اعلام نمود:

طبق برنامه زمان بندی اعلام شده، قرار است آذرماه امسال اطلاعات ارسالی ارزیابی و نتیجه نهایی به کشورهای عضو اعلام شود.

بنا بر گفته ولی تیموری، در صورت انتخاب و تایید نهایی هر یک از این روستاها، نام آن ها در شبکه روستاهای جهانگردی قرار می گیرد و به هر یک از آن ها، لوگو و نشان سازمان جهانی تعلق می گیرد و حمایت های معنوی شامل آن ها می شود.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "نامزدی 3 روستای ایران برای انتخاب دهکده جهانی گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامزدی 3 روستای ایران برای انتخاب دهکده جهانی گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید