پارادوکس اجرا حیاتی و مماتی را پر بازدید کرد

به گزارش وبلاگ قطب نما، با توجه به شرایط خاص کشور و مسائل مالی که مردم با آن روبه رو هستند، بدون شک لحظه ای خندیدن بر لبان مردم به شدت احتیاج می گردد و با این رویکرد ما سعی کردیم تا با چاشنی طنز به اخبار روز جامعه بپردازیم.

پارادوکس اجرا حیاتی و مماتی را پر بازدید کرد

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ قطب نما، با توجه به شرایط خاص کشور و مسائل مالی که مردم با آن روبه رو هستند، بدون شک لحظه ای خندیدن بر لبان مردم به شدت احتیاج می گردد و با این رویکرد ما سعی کردیم تا با چاشنی طنز به اخبار روز جامعه بپردازیم و با توجه به هجمه هایی که از طرف رسانه های خارجی علیه مسائل داخلی صورت می گیرد، سعی کردیم با پیشقدم شدن به مردم بفهمانیم که در رسانه های داخلی شان هم مسائل آن ها در صدر توجه است.

چندسالی است که تلویزیون های اینترنتی در بستر رسانه ای کشور اعلام حضور کردند. رسانه هایی که به اذعان کارشناسان در آینده ای نزدیک جا پای سایر رسانه های سنتی کشور می گذارند. این تلویزیون ها با موضوعات خاص خود سعی نموده اند که برای هر نوع سلیقه ای برنامه سازی نمایند و احتیاج های مخاطبان شان را پاسخ دهند.

درکنار این احتیاجسنجی باید گفت که قابلیت تعاملی بودن این رسانه ها با مخاطبان شان باعث شده دیگر مخاطب نقش منفعل نداشته باشد، بلکه با مطرح کردن نظراتش در جهت توسعه رسانه گام بردارد.

روستا تی وی یکی از این تلویزیون هاست که نزدیک به یک سالی است راه اندازی شده و با برنامه های متعددی که در دست فراوری دارد، توانسته مخاطبان بسیاری را با خود همراه سازد. یکی از برنامه های این تلویزیون که با استقبال و بازخورد بالای مخاطبان روبه رو شده، برنامه حیاتی و مماتی است که به وسیله محمدرضا حیاتی گوینده خبر و رضا رفیع از طنزپردازان کشورمان اجرا می گردد.

برنامه ای که درنهایت احترام و به دور از هرگونه افترا و ناروا سعی دارد در این روز های ناخوش مالی، اندکی حال دل مردم را خوب کند و دقایقی خنده را بر لبان مردم جاری سازد.

در این خصوص گفت وگویی را با سامان مرادحسینی، مدیر روستا تی وی انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

سامان مرادحسینی رویکرد برنامه حیاتی و مماتی به اخبار روز کشور را متفاوت تر از سایر رسانه ها دانست و اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص کشور و مسائل مالی که مردم با آن روبه رو هستند، بدون شک لحظه ای خندیدن بر لبان مردم به شدت احتیاج می گردد و با این رویکرد ما سعی کردیم تا با چاشنی طنز به اخبار روز جامعه بپردازیم و با توجه به هجمه هایی که از طرف رسانه های خارجی علیه مسائل داخلی صورت می گیرد، سعی کردیم با پیشقدم شدن به مردم بفهمانیم که در رسانه های داخلی شان هم مسائل آن ها در صدر توجه است.

وی ادامه داد: قطعا رسانه باید روحیه مطالبه گری خودش را حفظ کند و به عنوان یک رسالت باید این موضوع را سرلوحه کار خودش قرار دهد. با توجه به این مهم در حیاتی و مماتی سعی کردیم زبان مردم باشیم و سراغ موضوعاتی برویم که حرف و درددل مردم است.

مرادحسینی ایده اصلی برنامه حیاتی و مماتی را ماحصل ساعت ها بحث در هیات تحریریه و مشاوره با کارشناسان طنز ادبی کشور مطرح نمود و بیان داشت: در این خصوص مشورت های جناب رضا رفیع که بجد از طنزپردازان خوب کشورمان به شمار می رود نیز در این جهت یاری کرد که ما به ترکیب متفاوت حیاتی و رفیع برسیم که با توجه به پاردوکس هایی که در نوع اجرای این دو بزرگوار بود سبب شد بر دیده شدن و محبوبیت برنامه نزد مخاطب یاری کند.

وی ادامه داد: سعی کردیم در اجرایی که مردم از حیاتی انتظار دارند، تغییری ایجاد نکنیم و او را همان طور که در قالب یک گوینده خبر بوده به تصویر درآوریم، اما با توجه به رویکرد طنز برنامه و قرار گیری درکنار آقای رفیع بدون شک شخصیتی متفاوت تر از یک گوینده را از آقای حیاتی شاهد هستیم.

مدیر تلویزیون اینترنتی روستا تی وی توجه به مسائل مردم از قبیل گرانی ها، اختلاس ها و وعده های بدون پشتوانه مسئولان را بخشی از موضوعات مورد توجه در این برنامه بیان نمود و اضافه کرد: تیمی که در تحریریه اخبار برنامه هستند و به رصد و پایش اخبار می پردازند و در آخر با نظر نهایی دو مجری برنامه نسبت به اخبار انتخابی سعی شده با پرداختن به درددل های مردم جامعه و موضوعاتی که مورد توجه آنهاست با قالبی طنز و نه لودگی به آن ها پرداخته گردد.

وی گفت: زبان طنز انتقادی و نقد اجتماعی مسائل روز جامعه هدف ما در برنامه حیاتی و مماتی است، به طوری که دقایقی لبخند را بر لبان مخاطب جاری سازد، البته در آینده ای نزدیک نیز مخاطب باید منتظر فصلی نو از برنامه باشد که با تغییرات اساسی روبه رو است.

این فعال رسانه ای به بازخورد های مثبت مردم به این برنامه اشاره نمود و بیان داشت: کامنت هایی که در شبکه های اجتماعی و بعلاوه به صورت حضوری از مخاطبان و حتی پیغام هایی که از جانب مسئولان به ما می رسد همه سرشار از لطف و توجه ویژه آن ها به حیاتی و مماتی است که این مهم مسئولیت ما را در ادامه بسیار سنگین می نماید.

مرادحسینی با تاکید بر بازدید های برخی از آیتم های این برنامه، گفت: با خلأ هایی که در رسانه ملی در حوزه طنز داریم، این برنامه خیلی خوب در میان مردم دیده شده است، البته حساسیت هایی نیز در انتخاب اخبار وجود دارد، ولی با توجه به رسالت رسانه که گوشزد کردن مسائل جامعه است، همیشه سعی نموده ایم فارغ از هرگونه خط قرمز به هر شخص و موضوعی انتقاد کنیم.

وی توجه به طنز ادبی را در ساخت برنامه حیاتی و مماتی به عنوان محور اصلی برنامه یادآور شد و خاطرنشان ساخت: هدف اصلی برنامه تنها خنداندن مردم نبوده، بلکه سعی شده نوعی تفکر را در مخاطب نسبت به مسائل روز جامعه به وجود آوریم. بدون شک اگر سعی داشتیم در پی یک برنامه طنز خنده دار و با قالب لودگی باشیم، مطمئنا با حضور دو شخصیت آقایان حیاتی و رفیع این برنامه خیلی بیشتر در شبکه های اجتماعی منتشر می شد، اما ما بیشتر در پی نگاه به مسائل از جنبه ادبی هستیم تا اینکه مخاطب بخواهد با هر روشی به اخبار بیشتر بخندد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پارادوکس اجرا حیاتی و مماتی را پر بازدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارادوکس اجرا حیاتی و مماتی را پر بازدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید