کاظمی: میانبر کاهش آسیب های اجتماعی رسیدگی به حاشیه شهرهاست

به گزارش وبلاگ قطب نما، تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش راه میانبر کاهش آسیب های اجتماعی را رسیدگی به حاشیه شهرها دانست.

کاظمی: میانبر کاهش آسیب های اجتماعی رسیدگی به حاشیه شهرهاست

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علیرضا کاظمی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهدای هفتم تیر به ویژه سیدالشهدا این روز شهید بهشتی و عرض خیر مقدم به اعضای کارگروه مدیریت آسیب های اجتماعی و مسائل دانش آموزان در مناطق حاشیه نشین گفت: تشکر می کنم از شکل گیری و توجه به مسائل حاشیه نشینی که بسیار ارزشمند است و اثرات بسیاری را برای نظام تعلیم و تربیت نیز دارد.

وی ادامه داد: در مجموعه ما کار بسیار جدی و با برنامه شروع شد و در مدت بسیار کوتاهی به چارچوب اقدامی در مجموعه آموزش و پرورش منجر شده است. آسیب های حاشیه شهر ها استخراج شده و در یک اقدام سریع چالش ها تعیین شده است که به یک چارچوب اقدام و عمل دست پیدا کردیم.

وی گفت: یکی از راه های میانبر کاهش آسیب های اجتماعی توجه به حاشیه شهرها است که مرکز و ثقل آسیب های اجتماعی در سطح کشور هستند. یکی از مهمترین کارگروه های این بخش کارگروه آموزش است که می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی نقش بسیار موثری را ایفا نماید.

کاظمی اضافه نمود: ترک تحصیل اولین آسیب حاشیه شهر هاست اقدامات در این زمینه در یافت شده است و با تمرکز بر حاشیه شهر برنامه ریزی های برای اول مهر انجام خواهد شد. همچنین در این زمینه ما چند فعالیت و کار انجام داده ایم که عبارتند از؛ ایجاد یک سامانه پایشی که خروجی های خوبی از آن دریافت شده است و تمرکز بر تشکیل کانون یاریگران زندگی در مدارس حاشیه شهر با استفاده از خود دانش آموزان و همچنین توسعه و تجهیز کتابخانه های مدارس حاشیه شهر.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به توسعه و تجهیز کتابخانه های مدارس حاشیه شهرها گفت: این امر با مساعدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است و یک میلیارد تومان کتاب در مدارس حاشیه شهرها توزیع شده است که به طور متوسط در هر منطقه 28 تا 30 میلیون بوده است.

وی ادامه داد: طرح ملی نماد با اولویت در مدارس حاشیه شهر توسعه داده خواهد شد و این مورد در دستور کار است که مدارس حاشیه شهر را به طرح نماد وصل خواهیم کرد و توانمندسازی دانش آموزان در حاشیه شهرها در اولویت باید قرار بگیرد.

کاظمی با اشاره به وظایف دستگاه های مختلف در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: اگر دستگاه ها تمرکز خود را بر روی حاشیه شهرها داشته باشند دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی برای کشور نصیب ما خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "کاظمی: میانبر کاهش آسیب های اجتماعی رسیدگی به حاشیه شهرهاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاظمی: میانبر کاهش آسیب های اجتماعی رسیدگی به حاشیه شهرهاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید