کشف اولین مومیایی باردار در لهستان

به گزارش وبلاگ قطب نما، محققان لهستانی اولین مومیایی یک زن باردار را هنگام آنالیز یک مومیایی مصر باستان با اشعه ایکس و آزمایشات رایانه ای کشف کردند، آن ها معتقدند که این مومیایی مربوط به یک کاهن است. محققان اعلام کردند که این مومیایی اولین مورد شناخته شده در دنیا است که یک زن باردار در هفتمین ماه بارداری خود بوده است. این مومیایی در سال 1826 وارد ورشو شد و در ابتدا ادعا می شد که متعلق به یک کشیش مرد است اما با معاینه های فعلی ادعای مرد بودن این مومیایی رد شد.

کشف اولین مومیایی باردار در لهستان

مارزینا اوزاریک-زیلک، مردم شناس و باستان شناس گفت: ما کشف کردیم که او یک زن باردار است؛ و وقتی پای کوچک و سپس دست کوچک جنین را دیدیم، واقعاً شوکه شدیم. طبق برآورد های دانشمندان، سن این زن بین 20 تا 30 سال است و آن ها گفتند که اندازه جمجمه کودک نشان می دهد وی در هفته 26 تا 28 بارداری بوده است.

یافته های پژوهشگران مومیایی در ورشو پس از سال ها آزمایش بر روی این مومیایی و سایر مومیایی ها، این هفته در موزه ملی علوم باستان شناسی در موزه ملی ورشو منتشر شد. ووجیچ گیزموند، یکی از اعضای تیم آموزشگاه علوم لهستان، گفت: این کشف مهمترین و برجسته ترین کشف ما و کاملاً غافلگیرکننده است. این فرصت برای مطالعه دانش در خصوص بارداری و عوارض آن در دوران باستان فراهم می نماید.

علاوه بر این، محققان با توجه به کیفیت مومیایی اعلام کردند که می توان این مومیایی را مربوط به دوران قرن اول قبل از میلاد دانست.

منبع: گردشبان

به "کشف اولین مومیایی باردار در لهستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف اولین مومیایی باردار در لهستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید