کشف بقایای یک کارخانه شکلات سازی قرن نوزدهمی در اسپانیا

به گزارش وبلاگ قطب نما، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، کشف بقایای یک کارخانه شکلات سازی قرن نوزدهمی در اسپانیا صورت پذیرفت.

کشف بقایای یک کارخانه شکلات سازی قرن نوزدهمی در اسپانیا

باستان شناسان بقایای یک کارخانه شکلات سازی در قرن نوزدهم را در قلب بارسلون واقع در اسپانیا کشف نموده اند که می تواند بینشی نو از دوران شکوفایی صنعت در این شهر ارائه دهد.

آنچنان که آرت نت نوشته است بقایای ساختمان این کارخانه در جریان بازسازی یک ساختمان چهار طبقه در مرکز بارسلون آشکار شد و سپس گروه باستان شناسی این شهر وارد عمل شد. در نتیجه کاوش باستان شناسان به کشف بقایای نوعی ماتریوشکا و معماری با قدمت حدود 600 سال منجر شد.

کشف دیوارهایی به همراه طاق و در نشان می دهد که این سازه در ابتدا یک عمارت گوتیک در قرن چهاردهم میلادی بوده و براساس اسناد، این خانه زمانی متعلق به موسسه خیریه بارسلونا به نام Pia Almoina بوده است.

باستان شناسان با تحقیق بیشتر درباره تاریخچه این ساختمان دریافتند که این بنا در قرن پانزدهم میلادی به یک مهمانسرا به نام مهمانسرای د سانتا پیر (de Santa Pere) تبدیل شد، تا اینکه مالک آن تصمیم گرفت ساختمان را در قرن شانزدهم میلادی بازسازی کند. این ساختمان پس از بازسازی، در قرن هجدهم میلادی به سه بخش تقسیم شد. در قرن نوزدهم میلادی بود که بخشی از ساختمان به کارخانه شکلات سازی تبدیل شد که بقایای آن اخیرا کشف شده است.

در قرن نوزدهم میلادی، این کارخانه به عنوان یکی از بهترین شکلات سازی ها در بارسلون شناخته میشد و محصولات خود را در سراسر قلمرو امپراتوری اسپانیا به فروش می رساند. یک آگهی از این کارخانه در یک نسخه از روزنامه La Vanguardia که به سال 1824 تعلق دارد نیز کشف شده است.

در جریان این کاوش که با همکاری شورای شهر بارسلون و بخش باستان شناسی این شهر انجام شد، بعلاوه چندین اثر باستانی دیگر در همین محوطه کشف شد که از جمله آنها به انبرهای بزرگ و لوح های سربی که برای مهر زدن شکلات استفاده میشد، میتوان اشاره نمود.

منبع: همگردی

به "کشف بقایای یک کارخانه شکلات سازی قرن نوزدهمی در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بقایای یک کارخانه شکلات سازی قرن نوزدهمی در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید