کشف عطر کلئوپاترا، ملکه مشهور مصر در یک محوطه باستانی

به گزارش وبلاگ قطب نما، دانشمندان اخیراً عطر مورد علاقه کلئوپاترا را بر اساس دستورالعملی که نزدیک به دو هزار سال پیش به زبان یونانی باستان نوشته شده بود، بازسازی کردند.

کشف عطر کلئوپاترا، ملکه مشهور مصر در یک محوطه باستانی

به گزارش خبرگزاری وبلاگ قطب نما ، میراث ملکه یونانی مصر باستان به عنوان یک فرمانروای عجیب و غریب، اغواگر و قدرتمند مصر در طول قرن ها به جای مانده است. در حالی که او اکنون به خاطر زندگی عجیب اش مشهور است، با آنالیز های صورت گرفته دانشمندان، گفته می گردد او از نظر فیزیکی چهره متفاوتی از سایر انسان ها نداشته است، اما آنچه او را از بقیه متمایز می نموده، هوش و ذکاوت باورنکردنی اش بوده است.

کلئوپاترا به عنوان ملکه مصر، یکی از قدرتمندترین و ثروتمندترین پادشاهی ها در زمان خود را داشته است، جای تعجب نیست که او از بعضی از مجلل ترین لوازم آرایشی و عطرهای موجود در آن موقع استفاده می کرد. او حتی به طرز شگفت انگیزی کتابی را در خصوص لوازم آرایشی نوشت.

در سال 2012، رابرت لیتمن و جی سیلورستاین، هر دو باستان شناس در دانشگاه هاوایی، خمره های باستانی را کشف کردند که هنوز حاوی بقایای عطر در محوطه باستانی مندس در مصر بود. با یاری دورا گلداسمیت مصرشناس و شان کوفلین کلاسیک گرا، محققان توانستند عطر را با استفاده از دستور العمل های موجود در سایت که به یونانی باستان و لاتین نوشته شده بود، بازسازی نمایند.

این عطر که به خاطر شهری که در آن فراوری می شد، عطر مندزی نامیده می شد، در میان ثروتمندان مصر و در سراسر دنیا باستان بسیار محبوب بود. گفته می گردد که این عطر بسیار غلیظ تر و ماندگارتر از عطرهای امروزی است و محققان از موادی مانند روغن خرما، مر، دارچین و رزین کاج در طول فرآیند آزمایش استفاده کردند که همگی در دستورالعمل ها گنجانده شده بودند و در طی تجزیه و تحلیل بقایای عطر موجود در خمره عطرها یافت شدند.

  • نیش مرگبار مار فریبکار/ زهری عجیب که علائمش ساعت ها پس از گزش ظاهر می گردد / عکس

  • قاره تازه کشف شده، نقشه برداری شد/ عکس

این ترکیب باعث ایجاد عطری شیرین، تند و مجذوب کننده شد که احتمالاً بویی شبیه رایحه ای که خود کلئوپاترا استفاده می کرد، دارد.

منبع: greekreporter

58323

منبع: خبرآنلاین

به "کشف عطر کلئوپاترا، ملکه مشهور مصر در یک محوطه باستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف عطر کلئوپاترا، ملکه مشهور مصر در یک محوطه باستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید