کمتر از 5 سال دیگر دانش بنیان ها بزرگترین مشتریان بانک ها می شوند

به گزارش وبلاگ قطب نما، دکتر روح الله دهقانی فیروز آبادی امروز در نشست هماهنگی اجرایی بند ب تبصره 16 قانون بودجه 1401 کشور که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار گردید گفت :10-15 سال گذشته خبری از اقتصاد دانش بنیان، حمایت های مالی، منابع و سیاست گذاری های بر پایه دانش نبود. ما در دو سال آینده با سیاست گذاری خوبی می توانیم منابع کشور را به سمت اقتصاد دانش بنیان راهنمایی کنیم چون تنها مالی که امکان سود چندبرابری دارد اقتصاد دانش بنیان است.

کمتر از 5 سال دیگر دانش بنیان ها بزرگترین مشتریان بانک ها می شوند

دهقانی افزود: ما وقتی درباره اقتصاد دانش بنیان حرف می زنیم از استارت آپ ها و شرکت های خلاق حرف نمی زنیم بلکه منظور شرکت هایی در حوزه های مختلف فناوری چون کشاورزی، سلامت، پزشکی و غیره هستند که محصولاتی با ارزش اضافه نموده بالایی فراوری می نمایند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش ریاست جمهوری مطرح نمود: با رشد روز افزون جهان، آینده اقتصاد برای چنین بنگاه هایی خواهد شد.

وی درباره بند ب تبصره 16 قانون بودجه کشور خاطر نشان کرد: لذا قانون تکلیف نموده که به وسیله بانک های عامل مبلغ 50 هزار میلیارد ریال از محل منابع سپرده های پس انداز و جاری قرض الحسنه نظام بانکی به شرکت های دانش بنیان اختصاص یابد.

وی تاکید نمود: این عدد، رقم بالایی نیست اما باید به درستی مدیریت گردد، تا موج امید و انگیزه را برای شرکتهای دانش بنیان و خوشنامی را برای مجموعه های بانکی ایجاد کند.

دهقانی فیروزآبادی گفت: ما اگر به فکر آینده بانک ها و بنگاه های مالی هستیم امروز فرصت سرمایه گذاری روی بزرگترین مشتریان اقتصاد دانش بنیان است. این شرکت ها در آینده گردش های مالی بزرگی در بانک ها خواهند داشت.

دهقانی فیروز آبادی افزود: این شرکتها در آینده سرمایه های بزرگی خواهند داشت و اینها تصمیم می گیرند که در کجا منابع خود را مدیریت نمایند.

وی با بیان اینکه کمتر از 5 سال آینده در خصوص منابع مالی این شرکت ها صحبت خواهیم کرد، گفت: آن ها تصمیم می گیرند کجا سرمایه گذاری نمایند.مجموعه هایی که با آغوش باز این شرکت ها را تحویل می گیرند در واقع مشتری های بزرگ آینده خود را می سازند.

معاون علمی گفت: معاونت علمی با توجه به رویکرد جدی دولت در توزیع منابع، مدیریت خواهد نمود و تعاملی با بانک ها خواهد داشت که شرمسار مجموعه های دانش بنیان نشویم.

وی ابراز امیدواری کرد: در دی و بهمن ماه جلسه ای مجدد برگزار می گردد که در آن اندازه حمایت از این شرکت ها گزارش خواهد شد.

به گفته وی، در شرایطی که جامعه احتیاج به تزریق امید دارد، باید خبرهای خوبی در این زمینه منتشر گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کمتر از 5 سال دیگر دانش بنیان ها بزرگترین مشتریان بانک ها می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمتر از 5 سال دیگر دانش بنیان ها بزرگترین مشتریان بانک ها می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید