گفته های وزیر میراث فرهنگی کشور درباره سعید کاظمی آشتیانی

به گزارش وبلاگ قطب نما، ایسنا/ این خبر پیرامون گفته های وزیر میراث فرهنگی کشور درباره سعید کاظمی آشتیانی برای شما نگارش شده است.

گفته های وزیر میراث فرهنگی کشور درباره سعید کاظمی آشتیانی

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره دکتر سعید کاظمی آشتیانی، دانشمند و محقق فقید در سالگرد درگذشت اظهار کرد: مرحوم کاظمی آشتیانی دانشمند برجسته و قهرمان ملی است. کارهای بزرگی در حوزه های High tech (فناوری های پیشرفته) و دانش سلول های بنیادی انجام داد که در گذشته دانشمندان این کشور امکان ورود به آن حوزه ها را نداشتند.

او ادامه داد: مرحوم کاظمی آشتیانی علاوه بر اینکه فرد متواضع و مردمی بود، یک ارزش فوق العاده برای کشور محسوب میشد و وظیفه نظام حفاظت از او بود که البته انجام میگرفت. رفتار ایشان مردمی و متواضعانه بود و به خاطر همین روحیه، منش و سبک زندگی که داشت، انتها دشمن این شخصیت ارزنده را از نظام گرفت.

ضرغامی اعلام کرد: کاظمی آشتیانی به عنوان دانشمند متعهد و انسانی بزرگ الگوی خوبی برای ماست. او جزو افراد متعهد و متواضعی است که خدمات ماندگاری در حوزه های علمی در بالاترین سطح به کشور داشت. امیدواریم منش و رفتار ایشان که در مقوله های راهبردی، فناوری و تکنولوژی در بالاترین سطح و جزو سرآمدان بود، الگوی ارزشمندی برای همه باشد.

دکتر سعید کاظمی آشتیانی در سال 1369 با مدرک کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی از دانشکده علوم توانبخشی فارغ التحصیل شد، در حالی که در سال 1361 با همکاری دو تن از همکارانش جهاد گروه پزشکی را در دانشگاه علوم پزشکی ایران تأسیس کرد و تا سال 1370 عهده دار مسئولیت بخش طرح ها و تحقیقات جهاد دانشگاهی علوم پزشکی ایران بود. پس از آن به سمت ریاست این واحد منصوب شد. او در این سالها مراکز درمانی متعددی تأسیس و گروه های مختلف پژوهشی را راه اندازی کرد که در آن میان پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی یکی از مهمترین آنها بود.

کاظمی آشتیانی چهاردهم دی 1384 درگذشت، در حالی که فرضیه ترور بیولوژیک او مطرح شد.

منبع: همگردی

به "گفته های وزیر میراث فرهنگی کشور درباره سعید کاظمی آشتیانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفته های وزیر میراث فرهنگی کشور درباره سعید کاظمی آشتیانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید