احیای پوست، ابقای سلامت

به گزارش وبلاگ قطب نما، اگر هوادار زیبایی از نوع طبیعی و کم هزینه هستید این مقاله مخصوص شماست. داشتن پوستی زیبا و شفاف کار چندان سختی هم نیست. می توانید با ترفندهای خیلی ساده پوستتان را مرطوب و نرم نموده و با استفاده از روغن های گیاهی، کرم و تغذیه مناسب سلول هایتان را جوان نگه دارید.

احیای پوست، ابقای سلامت

احیای پوست، ابقای سلامت

نویسنده:فاطمه حلوایی:

اگر هوادار زیبایی از نوع طبیعی و کم هزینه هستید این مقاله مخصوص شماست. داشتن پوستی زیبا و شفاف کار چندان سختی هم نیست.

می توانید با ترفندهای خیلی ساده پوستتان را مرطوب و نرم نموده و با استفاده از روغن های گیاهی، کرم و تغذیه مناسب سلول هایتان را جوان نگه دارید.

اگر هوادار زیبایی از نوع طبیعی و کم هزینه هستید این مقاله مخصوص شماست. داشتن پوستی زیبا و شفاف کار چندان سختی هم نیست. می توانید با ترفندهای خیلی ساده پوستتان را مرطوب و نرم نموده و با استفاده از روغن های گیاهی، کرم و تغذیه مناسب سلول هایتان را جوان نگه دارید. بعلاوه قصد داریم شما را با طرز تهیه دو کرم مرطوب نماینده و ضدچروک آشنا کنیم اما قبل از آن چهار نکته را یادآوری می کنیم که ضامن داشتن پوستی جوان و شاداب است؛ با ما همراه باشید.

خوب، درست و به موقع بخوابید

منظورمان این نیست که خوشخواب باشید و سرتان را از ناز بالشتان جدا نکنید. کافیست هر شب هشت ساعت بخوابید. باید بدانید هشت ساعت خواب و بعلاوه به موقع و سر ساعت معین خوابیدن باعث می گردد بدن به طور کامل استراحت نموده و بافت های پوستی را احیا و ترمیم کند.

با توتون و کافئین خداحافظی کنید

از مصرف توتون و کافئین زیاد بپرهیزید زیرا توتون به پوست آسیب می رساند و فرایند پیری پوست را سرعت می بخشد؛ کافئین هم کیفیت خواب را به هم می زند و حتی باعث بی خوابی می گردد.

تغذیه خوب و مناسب داشته باشید

همه می دانیم که ویتامین ها روی پوست تاثیر خوبی دارند. متاسفانه رادیکال های آزاد به پوست آسیب می زنند و مسوول پیری و بعلاوه ظاهر شدن چین و چروک ها روی آن هستند. خوشبختانه آنتی اکسیدان ها این قدرت را دارند که با این رادیکال های آزاد مقابله نموده و تاثیر منفی آنها را خنثی نمایند. برای حفظ سلامت پوستتان توصیه می کنیم ویتامین های مورد احتیاج بدنتان را به وسیله مصرف مواد غذایی مناسب دریافت کنید نه به وسیله مصرف مکمل های غذایی جورواجور.

چند ویتامین دوستدار پوست

ویتامین A : این ویتامین قدرت آنتی اکسیدانی بالایی دارد و با کاهش سبوم به بازسازی بافت های پوست یاری می نماید. هویج، اسفناج، کدو، کلم و... سرشار از این ویتامین مفید هستند.

ویتامین C : این ویتامین هم آنتی اکسیدان است. ویتامین C نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن و فراوری کلاژن دارد. فلفل دلمه ای قرمز و سبز، پرتقال، کیوی، آناناس، گریپ فروت، بروکلی و ... سرشار از ویتامین C هستند.

ویتامین E : این ویتامین هم آنتی اکسیدان خوبی محسوب می گردد که خواص مرطوب نمایندگی بالایی دارد. ویتامین E اجازه نمی دهد بافت های پوستی دچار پیری زودرس شوند. این ویتامین به اندازه قابل توجهی در روغن ماهی، روغن های جوانه گندم، ذرت، آفتابگردان، کانولا و بعلاوه آووکادو وجود دارد.

روش تهیه کرم مرطوب نماینده و ضدچروک

استفاده از این کرم مرطوب نماینده، مواد مغذی لازم مانند اسیدهای چرب ضروری را به پوست می رساند. برای تهیه این کرم سری به عطاری یا داروخانه بزنید و مواد لازم برای تهیه آن را فراهم کنید.

مواد لازم

روغن جوجوبا، 40 میلی گرم

روغن کندر، 7 قطره

روغن گل رز، 3 قطره

روش تهیه

روغن جوجوبا خاصیت ضدچروکی دارد. روغن کندر با چروک ها مقابله نموده و سبوم را متعادل می نماید؛ بعلاوه می تواند پوست را تقویت و احیا کند. روغن ضروری گل رز با اگزما و خشکی پوست مقابله می نماید. روغن های نامبرده را در شیشه شربت تمیزی بریزید و کاملا هم بزنید. به همین سادگی یک کرم مرطوب نماینده طبیعی درست نموده اید که مانع از خشکی پوستتان می گردد.

از قلم نیاندازید قبل از استفاده، پوستتان را با دقت تمیز کنید؛ سپس روغن را غیر از دور چشم هایتان به پوست صورتتان بزنید و به مدت سه دقیقه به آرامی پوستتان را با نوک انگشت تان ماساژ دهید تا روغن به طور کامل به خورد پوستتان برود.

روش تهیه کرم ضدچروک

این کرم از روغن بهار نارنج و چوب درخت صندل تهیه می گردد؛ به همین علت دارای خواص مغذی ای است که پوست های در آستانه پیر شدن را احیا و جوان می نماید.

مواد لازم

روغن بادام شیرین،3 قاشق غذاخوری

روغن جوانه گندم، 1 قاشق غذاخوری

موم عسل خرد شده، 1 قاشق غذاخوری

گلاب، 60 میلی لیتر

روغن بهار نارنج، 3 قطره

روغن چوب درخت صندل، 3 قطره

عصاره دانه گریپ فروت، 3 قطره

روش تهیه

روغن بادام شیرین و روغن جوانه گندم را با حرارت ملایم گرم کنید سپس موم عسل خرد شده را به آن اضافه کنید. وقتی موم ها آب شد مواد را از روی حرارت بردارید و کاملا هم بزنید. گلاب را هم با حرارت ملایم گرم کنید.

زمانی که گلاب ، ترکیب روغن ها و موم عسل ولرم شدند با هم مخلوط نموده و با همزن هم بزنید؛ وقتی کرم کاملا خنک شد روغن های ضروری ذکر شده و عصاره دانه گریپ فروت را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

کرم را در یک ظرف دردار بریزید و در مکان خنک و دور از نور خورشید نگهداری کنید. در مواقع استفاده، اول صورتتان را با دقت شسته و تمیز کنید و سپس کمی از این کرم را به پوست زده و ماساژ دهید تا به خورد پوست برود

منبع:همشهری آنلاین

ارسال به وسیله کاربر محترم سایت : hasantaleb

منبع: راسخون

به "احیای پوست، ابقای سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای پوست، ابقای سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید