این پردازنده 5G روی اسمارت فون های پرچم دار سال آینده می نشیند

به گزارش وبلاگ قطب نما، شرکت کوالکام در رویداد MWC 2021 از تراشه پرچم دار تازه خود برای گوشی های موبایل رونمایی کرد.

این پردازنده 5G روی اسمارت فون های پرچم دار سال آینده می نشیند

پردازنده Snapdragon 888 Plus 5G یک نسخه بالاتر از پردازنده اسنپدراگون 888 است که اکنون روی بعضی از اسمارت فون های پرچم دار اندرویدی مشاهده می گردد.

پردازنده اسنپدراگون 888 پلاس فایوجی از کلاک سرعت 3 گیگاهرتز و موتور هوش مصنوعی بهبودیافته سود می برد. کوالکام می گوید عملکرد موتور هوش مصنوعی این پردازنده نسبت به گذشته 20 درصد بهبود یافته است.

در این پردازنده از تراشه نسل ششم هوش مصنوعی هگزاگون 780 استفاده شده است که توانی برابر با 32 تراعملکرد در ثانیه (TOPS) دارد و نسبت به 26 تراعملکرد در ثانیه پردازنده 888 معمولی پیش تر معرفی شده، بهبودهایی یافته است.

پردازنده نو کوالکام از نظر معماری و تعداد هسته، شباهت زیادی به پردازنده 888 معرفی شده در گذشته دارد ولی کلاک سرعت هسته های آن به 2.995 گیگاهرتز افزایش یافته است.

سایر اجزا و مشخصات مانند پردازنده گرافیکی آدرنو 660، مودم نسل پنجم اسنپدراگون X60 با سرعت دانلود 7.5 گیگابیت بر ثانیه و FastConnect 6900 در این چیپ ست بدون تغییر به جای مانده اند.

مودم اسنپدراگون X60 5G Modem-RF روی این تراشه می نشیند که حداکثر سرعت دانلود 7.5 گیگابیت و آپلود 3 گیگابیت را روی شبکه های نسل پنجم شبکه های موبایل ارائه می دهد. این تراشه از چندین سیم کارت 5G فعال به طور همزمان پشتیبانی نموده و قابلیت اتصال به هر دو نوع 5G با فرکانس های زیر 6 گیگاهرتز و امواج میلی متری را دارد.

یکی از مزایای برجسته پردازنده خانواده اسنپدراگون 888 کوالکام، پشتیبانی از وای فای 6E است که از سه باند رادیویی 2.4، 5 و 6 گیگاهرتز پشتیبانی می نماید. ضمن اینکه از وای فای 6 و وای فای 5 هم پشتیبانی می نماید.

شرکت های ایسوس، شیائومی، موتورولا و ویوو اعلام کردند از تراشه اسنپدراگون 888 پلاس در گوشی های هوشمند رده بالای خود استفاده می نمایند. چنین دستگاه هایی احتمالا تا سه ماهه سوم امسال میلادی معرفی خواهند شد.

منبع: شبکه چی

به "این پردازنده 5G روی اسمارت فون های پرچم دار سال آینده می نشیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این پردازنده 5G روی اسمارت فون های پرچم دار سال آینده می نشیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید