بودجه ساخت بازسازی مکس پین 1 و 2 مشابه آلن ویک 2 خواهد بود
به گزارش وبلاگ قطب نما، استودیو رمدی اینترتینمت اخیراً درباره بازسازی بسیار موردانتظار مکس پین 1 و مکس پین 2 صحبت نموده است و این نکته را بیان نموده که بودجه توسعه آن ها مشابه آلن ویک 2 خواهد بود.
رمدی بر اساس یک قرارداد انتشار تازه با شرکت سازنده بازی های جی تی ای و رد دد ردمپشن یعنی راک استار همکاری می نماید تا بازسازی دو بازی اول مکس پین را برای کامپیوتر، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس بیاورد. توسعه پروژه بر عهده رمدی است، در حالی که تأمین مالی آن را راک استار برعهده دارد. بازسازی مکس پین 1 و 2 با موتور بازی سازی نورث لایت استودیو رمدی ساخته خواهد شد که همان موتور بازی سازی بازی کنترل و آلن ویک 2 است.
بازی های اصلی مکس پین هم در اصل طی همکاری بین رمدی و راک استار ساخته شدند که در آن موقع هم رمدی وظیفه توسعه بازی و راک استار وظیفه انتشار آن را بر عهده داشت. این قضیه برای مکس پین 3 تغییر پیدا کرد که در آنجا راک استار توسعه مکس پین 3 را هم بر عهده گرفت.
رمدی هنوز بودجه توسعه مکس پین 1 و 2 یا بودجه توسعه آلن ویک 2 را فاش ننموده است اما تحلیلگران فنلاندی کل بودجه الن ویک 2 را 70 میلیون یورو (75 میلیون دلار) تخمین زدند که 20 میلیون یورو از آن به بازاریابی اختصاص دارد.
ترو ویرتالا (Tero Virtala)، مدیر عامل شرکت رمدی، در گزارش نتایج سال مالی این استودیو گفت که آلن ویک 2 پس از فروش بیش از یک میلیون واحد تا پایان سال 2023، قسمت قابل توجهی از سرمایه گذاری های اجرا شده به وسیله اپیک گیمز را جبران نموده است. بازی آلن ویک 2 که در تاریخ 27 اکتبر فقط به صورت دیجیتالی به وسیله فروشگاه اپیک گیمز استور برای رایانه های شخصی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس به فروش منتشر شد، سریع ترین فروش را در میان بازی های رمدی ثبت نموده است.
ویرتالا افزود: همانطور که بازی کنترل ثابت کرد، یک بازی با کیفیت عالی می تواند فروش بسیار خوبی داشته باشد و ما انتظار داریم که این مورد در رابطه با آلن ویک 2 هم صدق کند.
ویرتالا درباره بازسازی مکس پین 1 و 2 گفت که تیم توسعه دهنده آن در طول سال توانسته اند پیشرفت قابل توجهی داشته باشند. او باور دارد که بازسازی مکس پین 1 و 2 قرار است یک بازی تازه بزرگ با پتانسیل فوق العاده باشد که بودجه ساخت مشابه الن ویک 2 به آن یاری نموده است.
مکس پین 1 و 2 در کنار کنترل 2 و پروژه Condor (یک بازی کوآپ چهارنفره که در دنیا کنترل جریان دارد) پروژه هایی است که استودیو رمدی در حال حاضر در دست توسعه دارد. هنوز تاریخ عرضه ای برای هیچکدام از این بازی های اعلام نشده است.
ویرتالا در پایان صحبت هایش می گوید: با وجود مدل چند پروژه ای اصلاح شده، تمرکز بیشتر بر نقاط قوت اصلی رمدی و فداکاری 400 کارمند آن است، ما هیجان زده هستیم که مجموعه ای عالی از بازی ها را برای عرضه در آینده در دست توسعه داریم.
یکی از پروژه های آن ها که ثابت شد دردسرساز است، پروژه ای با نام رمز Vanguard است که پس از راه اندازی مجدد، به پروژه Kestrel تغییر نام داد. ویرتالا شرح داد: الزامات برای داشتن یک بازی رایگان پیروز تازه به وضوح در سال های گذشته افزایش یافته است. با وجود پیشرفت امیدوارکننده در نیمه اول سال، ما با تنسنت به این نتیجه رسیدیم که پتانسیلی برای این پروژه وجود ندارد. در نتیجه پروژه Kestrel به مرحله طراحی مفهومی خود بازگشت. در نتیجه، رمدی هزینه های توسعه ونگارد را حذف کرد که بر سودآوری استودیو 7.2 میلیون یورو (7.8 میلیون دلار) تأثیر منفی گذاشت.
ویرتالا در پایان گفت: ما اکنون دو فرنچایز بزرگ برای خود داریم که فرنچایزهای کنترل و الن ویک هستند که هر دو به وسیله دنیای متصل رمدی (Remedy Connected Universe) به هم ارتباط دارند و وصل هستند. رشد و توسعه این فرنچایزها بخش کلیدی آینده ما خواهد بود. علاوه بر آن، ما روی فرنچایزهای دیگری (که متعلق به ما نیست) مثل مکس پین هم کار می کنیم که بازی اصلی آن ها به وسیله رمدی ساخته شده است.
به هر حال این پروژه موردانتظار در حال حاضر به وسیله رمدی در دست توسعه است و هواداران انتظارات زیادی از آن دارند. ما قبلاً 10 انتظاری که از بازسازی مکس پین 1 و 2 داریم را در مقاله ای بیان نموده بودیم.
منبع: IGN
منبع: دیجیکالا مگ