30 بازی عالی که خوراک تجربه روی کامپیوتر همراه استیم دک هستند

به گزارش وبلاگ قطب نما، کنسول دستیم استیم دک (Steam Deck) را می توان کامل ترین کنسول دستی حال حاضر بازار دانست. دستگاهی که دارای قدرت سخت افزاری قدرتمندی بوده و تناسب خوبی میان قدرت و طراحی این دستگاه وجود دارد. همینطور اینکه به دلیل عدم استفاده از سیستم عامل ویندوز این دستگاه بسیار بهینه بازی ها را مدیریت کرده و به طور کلی تجربه بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

30 بازی عالی که خوراک تجربه روی کامپیوتر همراه استیم دک هستند

از زمان عرضه تا الان کنسول استیم دک توانست محبوبیت بسیار خوبی پیدا کند. در اصل شرکت سازنده تمام تلاش خود را کرد تا این کنسول دستی را محبوب کرده و قابلیت های خاصی را در آن قرار دهد. به همین دلیل است که گیمرها نیز از آن استقبال بسیار خوبی کردند و تا حدی می توان استیم دک را رقیب نینتندو سوییچ دانست. هرچند که جامعه هدف این دو کنسول به طور کامل با یکدیگر تفاوت دارند.

در این مدت شرکت های رقیب ولو (Valve) دستگاه های مختلفی مشابه با استیم دک عرضه کردند که از آن ها می توان به ایسوس راگ الای (ROG Ally) اشاره کرد. شاید حتی رقبا در زمینه سخت افزاری نسبت به استیم دک فزونی داشته باشند اما پشتیبانی از استیم و بهینه سازی بازی ها در این فروشگاه برای استیم دک باعث شده که استقبال بسیار بیشتری از کنسول شرکت ولو بشود.

شرکت ولو صاحب فروشگاه استیم است. با توجه به اینکه فروشگاه استیم پرطرفدارترین فروشگاه خرید بازی در پلتفرم کامپیوتر است، منطقی است که دستگاه استیم دک فزونی زیادی نسبت به رقبا داشته باشد. ولو نیز برای اینکه این فزونی را بیشتر اثبات کند در فروشگاه استیم بازی ها را به صورت رده بندی اعلام کرده است. به این شکل که در استیم 3 نوع بازی وجود دارد. عناوینی که به طور کامل برای استیم دک بهینه شده اند، عناوینی که تا حدی برای استیم دک بهینه شده اند و بازی هایی که اصلاً برای استیم دک بهینه نیستند.

کاربران توانایی دریافت تمامی این بازی ها را دارند ولی نکته اینجاست که تجربه آن ها متفاوت خواهد بود. یعنی بازی هایی که برای استیم دک بهینه نشده اند تجربه بدتری را به کاربران ارائه داده که باعث می شود برای تجربه روی این دستگاه مناسب نباشند. با این حال اینگونه نیست که شما نتوانید این بازی ها را دانلود کنید ولی تجربه خوبی نخواهید داشت.

حال در میان دریای بازی هایی که برای استیم دک وجود دارد همگی ارزش وقت شما را ندارند. در حال حاضر نیز ما شاهد عرضه بازی های زیادی هستیم که کیفیت بالایی نداشته و وقت کاربران را تلف می کنند. در نتیجه در این متن ما قصد داریم تا فزونین بازی های استیم دک را به شما معرفی کنیم. بازی هایی که فزونین استفاده را از سخت افزار این دستگاه کرده و تجربه بسیار خوبی را به کاربران ارائه می دهند.

30. اپرچر دسک جاب (Aperture Desk Job)

بازی اپرچر دسک جاب نه تنها یکی از فزونین عناوین دستگاه استیم دک است، بلکه باید اولین بازی باشد که شما روی این دستگاه تجربه می کنید. این بازی در اصل یک معرفی از این دستگاه بوده و نحوه کار با آن را به شما آموزش خواهد داد. تقریباً مانند چیزی که در کنسول پلی استیشن 5 وجود دارد. در کل کنترل های دستگاه استیم دک بسیار خاص هستند در نتیجه شما باید کار با آن ها را بیاموزید و اپرچر دسک جاب به فزونین شکل به شما این موارد را یاد می دهد. این بازی طراحی بسیار مجذوب کننده و بامزه ای دارد که شبیه به بازی های پرتال بوده و یک تجربه بسیار خاص را به کاربران ارائه می دهد.

29. ومپایر سروایورز (Vampire Survivors)

بازی ومپایر سروایورز یکی از عناوین بسیار خوب برای استیم دک است. حرکت در این بازی بسیار مجذوب کننده است و از طرفی مبارزات هم بسیار خوب طراحی شده است. هرچند بازی از لحاظ ظاهری بسیار ساده است ولی همین سادگی باعث شده تا برای این سخت افزار مناسب باشد. شما می توانید چندین کار مختلف در این بازی انجام داده و سلاح های خود را ارتقاء دهید تا در بازی پیشرفت کنید. طراحی بازی هم بسیار مجذوب کننده و جالب است. در ابتدا بازی بسیار ساده آغاز شده ولی با پیشرفت در آن صفحه پر از دشمن شده و مبارزات بسیار مجذوب کننده می شوند. نکته اصلی در مورد ومپایر سروایورز این است که بیش از حد سنگین نیست و در نتیجه باتری استیم دک را سریع خالی نمی کند. همینطور اینکه به راحتی می توان آن را دانلود و تجربه کرد که یک نکته بسیار مثبت است.

28. هورایزن فوربیدن وست (Horizon Forbidden West)

شما می توانید بگویید که بازی فوربیدن وست نسبت به بازی قبلی سری هورایزن یعنی زیرو داون (Zero Dawn) تغییر زیادی نداشته است. با این حال زیرو داون به تنهایی یک بازی دنیا باز بسیار با کیفیت بود و فوربیدن وست نیز از این قانون مستثنی نیست. شرکت سازنده تلاش کرده تا در فوربیدن وست عناصر مختلف بازی را توسعه داده و بیشتر به دنیا و سیستم مبارزه بپردازد. بازی فوربیدن وست یک بازی نسبتاً سنگین برای دستگاه استیم دک است. به همین دلیل برای دانلود و تجربه آن شما باید تنظیمات زیادی را تغییر دهید. نکته مثبت اینجاست که تجربه این بازی به حدی لذت بخش است که ارزش این زحمات را دارد و در صورتی که به عناوین دنیا باز علاقه دارید، قطعاً این بازی را روی دستگاه خود تجربه کنید.

27. سیگنالیس (Signalis)

بازی سیگنالیس برخلاف ظاهر بسیار ساده خود داستان عمیق و به شدت پیچیده ای دارد. از طرفی طراحی آن نیز بسیار خاص بوده و باعث می شود شما هفته ها و ماه ها درگیر آن باشید. طراحی ساده بازی باعث شده تا برای کنسول های دستی مخصوصاً استیم دک مناسب باشد و تجربه آن روی این دستگاه به شدت لذت بخش باشد. همینطور اینکه این بازی به طور کامل برای کنترل های مختلف استیم دک بهینه شده و شما می توانید به روش های مختلف آن را تجربه کنید. همینطور اینکه این بازی یک زمینه ترسناک دارد که باعث می شود اصلاً خسته کننده نباشد و با ظاهر بسیار مجذوب کنندهی که دارد روی استیم دک به فزونین نحو اجرا شود.

26. سیاره لانا (Planet of Lana)

بازی سیاره لانا یکی از عناوین پلتفرمر بسیار مجذوب کننده است. این بازی در سال 2023 میلادی عرضه شد و توانست موفقیت خوبی کسب کند اما چیزی که آن را بسیار مجذوب کننده می کند سیستم بسیار روان حرکتی آن است. طراحی سیاره لانا نیز بسیار خاص و مجذوب کننده است که باعث می شود شما حس خوبی داشته باشید. همینطور اینکه سیاره لانا یک بازی بسیار ساده است و به راحتی روی کنسول استیم دک اجرا می شود. به طور کلی بازی سیاره لانا دارای چندین پازل و دشمن مختلف است. نکته مثبت اینجاست که شما یک همراه با خود داشته که در کارهای مختلف به شما کمک خواهد کرد و این بازی را بسیار مجذوب کننده کرده است.

25. دیابلو 4 (Diablo 4)

بازی دیابلو 4 حدود 2 سال پیش عرضه شد و از زمان عرضه توانست سر و صدای زیادی به پا کند. این بازی پس از 10 سال از عرضه آخرین عنوان دیابلو در دسترس قرار گرفت و به همین دلیل با استقبال بسیار خوبی از طرف طرفداران این مجموعه روبرو شد. در ابتدای عرضه برای تجربه دیابلو 4 شما حتماً باید به سیستم بتل نت (Battle.net) متصل می شدید ولی در حال حاضر دیگر این مشکل وجود نداشته و شما به راحتی از استیم می توانید آن را دریافت کنید. دیابلو 4 نیز به فزونین نحو برای کنسول استیم دک بهینه شده و در نتیجه شما می توانید با گرافیک بالا آن را تجربه کنید. نکته جالب اینجاست که بازی دیابلو 4 یک عنوان نقش آفرینی است و معمولاً تجربه یک بازی نقش آفرینی با موس و کیبورد بهتر است ولی در مورد دیابلو 4 برعکس است. به این شکل که استفاده از کنترلر برای این بازی بهتر بوده و تجربه جالبی را به کاربر ارائه می دهد.

24. هیدیس (Hades)

بازی هیدیس را به راحتی می توان یکی از فزونین عناوین دستگاه استیم دک دانست. هیدیس یک بازی در سبک روگ لایک (Rogue Like) بوده که کیفیت به شدت بالایی دارد. این بازی در سال 2020 توانست موفقیت بسیار زیادی کسب کند و سبک روگ لایک را دوباره به معروفیت برساند. در هیدیس شما نقش زگرئوس (Zagreus)، فرزند هیدیس را بازی کرده که در تلاش است از جهنم رهایی پیدا کند. در نتیجه شما باید از موانع مختلف عبور کرده و دشمنان بسکمک را از بین ببرید تا به انتهای مسیر برسید. خوشبختانه در میانه راه کمک خدایان المپ باعث می شوند مسیر آسان تر بشود. همینطور اینکه این بازی برای استیم دک بسیار مناسب بوده و فشار چندانی به سخت افزار آن نمی آورد.

23. های فای راش (Hi Fi Rush)

های فای راش را می توان یکی از فزونین بازی های سال 2023 میلادی دانست که شرکت مایکروسافت به سرعت آن را از حالت انحصاری خود خارج کرد. تجربه این بازی با کنترلر و دستگاه استیم دک به شدت لذت بخش بوده و یکی از فزونین بازی ها برای این کنسول است. همینطور اینکه طراحی این بازی چندان سنگین نبوده که باعث می شود کاربران با گرافیک بالا بتوانند آن را تجربه کنند. بازی های فای راش به شدت به موسیقی وابسته است. به این شکل که شما باید ریتم را درک کرده و با استفاده از آن ضربات مختلف را به دشمنان وارد کنید و حتی حرکات ترکیبی نیز وابسته به ریتم هستند. زمانی که شما این موضوع را درک بکنید از این بازی به طور کامل لذت خواهید برد.

22. رچت اند کلنک: ریفت اپارت (Ratchet and Cland: Rift Apart)

مجموعه رچت اند کلنک برای چندین سال است که به صورت انحصاری برای کنسول های پلی استیشن عرضه می شوند. حال نکته اینجاست که شرکت سازنده تصمیم گرفت که پس از این مدت این بازی را برای کامپیوتر هم عرضه کند و در نتیجه شما میتوانید این پلتفرمر مجذوب کننده را روی استیم دک هم تجربه کنید. بازی ریفت اپارت به راحتی فزونین عنوان مجموعه رچت کلنک بوده که هم از لحاظ داستانی و هم از لحاظ طراحی دنیا بسیار قدرتمند عمل می کند. مکانیسم های حرکتی در این بازی به شدت قدرتمند بوده که باعث شده استیم دک یکی از فزونین عناوین پلتفرمر تولید شده در این چند سال باشد.

21. استری (Stray)

بازی استری در زمان معرفی توانست توجه افراد بسیار زیادی را به خود جلب بکند. در اصل اینکه یک شرکت تصمیم گرفته تا شخصیت اصلی یک بازی را گربه بگذارد به نوبه خود جالب بوده و طراحی آن نیز تا حد خوبی دقیق است. گربه داستان استری از خانواده خود جدا شده و وارد یک شهر می شود. در این شهر نیز با چندین ربات مختلف روبرو شده و در تلاش است تا این شهر را از شرایط بدی که در آن قرار دهد نجات دهد. استری نه تنها از لحاظ داستانی قوی است بلکه از لحاظ گیم پلی نیز طراحی بسیار خوبی داشته و ویژگی های یک گربه را به طور کامل در بازی به کاربر ارائه می دهد. نکته اینجاست که بازی استری از لحاظ گرافیکی نسبتاً سنگین بوده و در نتیجه امکان دارد که شما برای تجربه آن روی استیم دک مجبور شوید کمی گرافیک بازی را کم بکنید.

20. ویو تیل (Wave Tale)

بازی ویو تیل در ابتدا برای سرویس گوگل استیدیا (Stadia) عرضه شد. پس از اینکه این پروژه گوگل با شکست روبرو شد، شرکت سازنده ویو تیل آن را برای کامپیوتر عرضه کرد و توانست به پتانسیل واقعی بازی دست پیدا کنند. کاربران کامپیوتر به شدت از این بازی استقبال کرده و بازی ویو تیل توانست موفقیت خوبی کسب کند. دلیل اصلی موفقیت ویو تیل هم سیستم حرکتی بسیار قدرتمند این بازی بود. به این شکل که در صورتی که شما حرکات آن را می آموختید، گشت و گذار در دنیای بازی به شدت لذت بخش شده و شما به طور دائم در پی حرکت کردن بودید. بازی ویو تیل از لحاظ گرافیکی عملکرد خوبی دارد و برای استیم دک نیز مناسب است. در نتیجه شما می توانید با نرخ فریم بالا این بازی را تجربه کرده و از آن لذت ببرید.

19. الدن رینگ (Elden Ring)

وقتی بحث در مورد بازی های یک کنسول همراه می شود کمتر کسی به بازی الدن رینگ توجه می کند. اجرای این بازی برای کنسول های بزرگ هم کار چندان راحتی نیست و بسکمک از آن ها نمی توانند این بازی را با نرخ فریم بالا ارائه دهند ولی با این حال نمی توان کیفیت این بازی را انکار کرد. اگر استیم دک تنها کنسول بازی شما است، در نتیجه تجربه بازی الدن رینگ روی آن ارزش دارد. شرکت فرام سافتور همیشه در زمینه پورت های کامپیوتر ایراد داشت و الدن رینگ نیز از این قاعده مستثنی نیست ولی بحث اینجاست که در این مدت بهبود بسیار زیادی داشته و حال به یک بازی بسیار خوب برای پلتفرم کامپیوتر تبدیل شده است. بازی الدن رینگ دارای یک داستان بسیار قوی و دنیای گسترده است که باعث شده یکی از فزونین عناون ساخته شده در چند سال اخیر باشد. در نتیجه اگر شما در پی این هستید که ساعت ها درگیر شوید، الدن رینگ برای شما ساخته شده است.

18. اسموشی بیا خانه (Smushi Come Home)

بازی اسموشی بیا خانه در سال 2023 به فزونین نحو به گیمرها معرفی گشت. این بازی را نمی توان هیجان انگیزترین بازی ساخته شده دانست ولی نکته اسموشی بیا خانه هم همین است. برخلاف بسکمک از بازی های این لیست که به طور دائم شما را می ترسانند یا ضربان قلب شما را بالا می برند، بازی اسموشی بیا خانه اصلاً تلاشی برای این کار نکرده و در اصل یک تجربه بسیار آرام و لذت بخش را به شما ارائه می دهد. دنیای بازی بسیار آرام بوده و کرکترهای جانبی نیز اصلاً عجله ای برای انجام کار ندارند. نکته مثبت اینجاست که بازی اسموشی بیا خانه به فزونین نحو روی کنسول استیم دک اجرا شده و هیچ محدودیتی در اجرای آن ندارد. به همین دلیل شما یک تجربه آرام و به شدت لذت بخش را با این کنسول و بازی اسموشی بیا خانه خواهید داشت.

17. درب مرگ (Deaths Door)

بازی درب مرگ برای افرادی که تحمل عناوین سولز لایک (Souls Like) را ندارند بسیار مناسب است. به دلیل اینکه این بازی نسبت به عناوین دیگر این سبک راحت تر بوده و طراحی بسیار جالبی دارد. از طرفی به دلیل گرافیک نه چندان بالا شما به راحتی می توانید این بازی را تجربه کرده و دیگر نگران باتری یا مسائل عملکردی استیم دک نباشید. در اصل در بازی درب مرگ شما فرصت دارید تا با مکانیک های بازی آزمون و خطا کرده و تلاش کنید فزونین روش را برای نابودی دشمنان خود انتخاب کنید. چیزی که کم در بازی های سولز لایک وجود دارد. همینطور اینکه تجربه این بازی به فزونین نحو برای کنترلر بهینه شده که باعث شده روی دستگاه استیم دک به فزونین نحو اجرا شود.

16. فورتزا هورایزن 5 (Forza Horizon 5)

فورتزا هورایزن 5 هم از بازی های دیگری است که اگر استیم دک تنها کنسول بازی شماست تجربه آن را به شما پیشنهاد می کنیم. هورایزن 5 را می توان به راحتی فزونین بازی ریسینگ ساخته شده در چند سال اخیر دانست. عنوانی که نه تنها به شما آزادی عمل بسیار زیادی می دهد بلکه با یک دنیای گسترده و طراحی ماشین های خوب یک تجربه رانندگی فوق العاده را در اختیار شما قرار می دهد. این بازی از لحاظ گرافیکی سطح بسیار بالایی دارد در نتیجه بهتر است قبل از تجربه آن در تنظیمات گرافیکی تغییر ایجاد کنید. همینطور اینکه فورتزا هورایزن 5 از لحاظ گیم پلی بسیار متنوع و مجذوب کننده بوده و ارزش تجربه زیادی دارد. نکته مثبت هم اینجاست که مایکروسافت آن را روی فروشگاه استیم هم عرضه کرد تا افراد بیشتری به فورتزا هورایزن 5 دسترسی پیدا کنند.

15. دودوین (Dordogne)

در دنیای گیمینگ بازی های اکشن بسیار زیادی وجود دارد که باعث می شود گیمرها از آرامش فاصله زیادی داشته باشند. بازی دودوین دقیقاً برعکس این موضوع است. این بازی به کاربران می آموزد که قدر چیزهای کوچک را در اطرافشان بدانند و پازل های مختلف را با محیط اطراف خود حل کنند. بازی از لحاظ گرافیکی چندان سنگین نیست و از لحاظ گرافیکی هم هیجان بسیار زیادی ندارد. هدف سازنده هم همین است. اینکه شما برای یک مدت کوتاه هم که شده آرام یک گوشه نشسته و فکر خود را از هیاهوی زندگی آزاد کنید. بازی دوردوین به مسائل و پازل های جالبی اشاره می کند که در عین سادگی بسیار لذت بخش هستند. درنتیجه تجربه این بازی برای افرادی که از بازی های روتین و خشن خسته شده اند، بسیار توصیه می شود.

14. پرتال 2 (Portal 2)

بازی پرتال 2 جزو اولین عناوینی است که شرکت ولو آن را برای استیم دک بهینه کرد. حتی این شرکت در رویداد معرفی استیم دک نیز آن را نشان داد و یک دلیل کاملاً واضح برای آن وجود داشت. بازی پرتال 2 از طریق خود شرکت ولو ساخته شده و در نتیجه به فزونین نحو برای استیم دک بهینه شده است. این بازی با وجود اینکه سه بعدی است اصلاً فشاری به استیم دک نیاورده و به راحتی با نرخ فریم بالا اجرا می شود. حتی از لحاظ مصرف باتری نیز بسیار بهینه بوده و شما می توانید چندین ساعت به راحتی با استیم دک پرتال 2 را تجربه کنید و نگران باتری آن نباشید. نکته اصلی اینجاست که بازی پرتال 2 یکی از فزونین تجربه های سبک همکاری را به شما ارائه داده و در نتیجه اگر با یکی از دوستان خود که استیم دک دارد این بازی را تجربه کنید، زمان خوبی را سپری خواهید کرد.

13. مرکز انتروپی (The Entropy Centre)

بازی مرکز انتروپی نیز از بازی پرتال الگوبرداری کرده است. با این حال به جای اینکه شما یک سری ورودی برای حرکت یک شخصیت دیگر درست کنید، در این بازی می توانید با زمان کار کنید. سلاح شما توانایی این را دارد تا زمان را به عقب برگردانده و وسایل مختلف را به جایگاه اولیه خود منتقل کند. چارچوب بازی بسیار جالب بوده و شرکت سازنده ایده مهیجی را پیاده کرده است. نکته اینجاست که این بازی پازلی فکر شما را به طور کامل به چالش کشیده و شما را مجبور می کند تا به تمام موارد موجود در هر مرحله توجه کنید. دستگاه استیم دک نیز به راحتی از پس اجرای این بازی بر آمده و بدون هیچ مسئله ای با نرخ فریم بالا یک تجربه بسیار خوب را به کاربران ارائه می دهد.

12. اسکایریم (Skyrim)

در حال حاضر دیگر تنها دستگاهی که بازی اسکایریم برای آن عرضه نشده است، ماکروویو است. این بازی برای تمامی دستگاه های موجود در دسترس بوده و در نتیجه استیم دک نیز می تواند این بازی را اجرا کند. با این حال این همه گیر بودن اسکایریم به این معنا نیست که یک بازی بی کیفیت است. اتفاقاً این بازی بسیار خوب بوده و یکی از فزونین عناوین نقش آفرینی ساخته شده در تاریخ است. اسکایریم از لحاظ داستانی بسیار قدرتمند بوده و دنیای به شدت پویایی دارد. شرکت بتسدا با عرضه این بازی یک سطح نوی را در دنیای بازی های ویدئویی ایجاد کرد که باعث شد سبک نقش آفرینی پیشرفت بسیار زیادی داشته باشد. از طرفی این بازی به حدی قدیمی هست که نیاز به سخت افزار خیلی قوی نداشته باشد و به راحتی روی کنسول استیم دک اجرا شود.

11. خدای جنگ (God of War)

در مورد خدای جنگ کمی شرایط فرق می کند. این بازی برای کنسول های ایکس باکس در دسترس نیست و حتی اگر شما یک کنسول بزرگ تر ولی ایکس باکس داشته باشید نمی توانید آن را روی آن تجربه کنید. با این حال خبر خوب اینجاست که شما می توانید این بازی را روی استیم دک دانلود کرده و تجربه کنید. بازی خدای جنگ به حد خوبی برای پلتفرم کامپیوتر بهینه شده و به همین دلیل یک تجربه خوب را به شما ارائه می دهد. این تجربه به مقدار کنسول های خود سونی خوب نیست ولی برای افرادی که دسترسی به آن ها ندارد بسیار عالی است. خدای جنگ از لحاظ داستانی به شدت قدرتمند است و گیم پلی خیلی خوبی دارد. از طرفی این بازی به طور کامل برای کنترل های استیم دک بهینه شده و در نتیجه به فزونین نحو روی این کنسول کوچک اجرا می شود.

10. مانستر هانتر رایز (Monster Hunter Rise)

بازی مانستر هانتر در ابتدا برای کنسول نینتندو سوییچ طراحی شد. در نتیجه به طور کامل برای کنسول های دستی بهینه شده است. نکته جالب اینجاست که شرکت سازنده پس از استقبال خوبی که از این بازی دید، آن را برای کامپیوتر هم عرضه کرد. نکته اینجاست که این بازی به طور کامل برای کنسول های دستی بهینه شده و در نتیجه به فزونین نحو اجرا می شود. همینطور اینکه مصرف باتری آن بسیار کم بوده و یک تجربه بسیار خوب را در اختیار کاربران قرار می دهد. بازی مانستر هانتر رایز یک بازی جانبی از مجموعه مانستر هانتر است که توانست موفقیت بسیار خوبی کسب کند. گیم پلی بسیار خوب در کنار گرافیک جالب و دنیای با جزئیات باعث شدند که این بازی طرفداران زیادی داشته باشد و به یکی از فزونین عناوین کنسول نینتندو سوییچ تبدیل شود.

9. البیون آنلاین (Albion Online)

در حال حاضر بازی های زیادی در سبک MMO روی استیم دک وجود ندارد. با این حال بازی البیون آنلاین یکی از گزینه های بسیار خوب برای کاربران استیم دک و طرفداران سبک MMO است. این بازی از لحاظ گرافیکی بسیار خوب بوده و به فزونین نحو برای استیم دک بهینه شده است. همینطور اینکه البیون آنلاین یک تجربه خوب سبک MMO را به کاربران ارائه داده و شاید کامل ترین مورد نباشد ولی در حال حاضر فزونین مورد برای دستگاه استیم دک است. تجربه این بازی به صورت همکاری و آنلاین یکی از تجربه های بسیار خوب و لذت بخش در سبک MMO است که باعث شده البیون آنلاین طرفداران زیادی پیدا کند.

8. ریم ورلد (Rim World)

بازی ریم ورلد (Rim World) در سبک سند باکس (Sand Box) بوده و طراحی جالبی دارد. به این شکل که شما بیشتر باید تلاش کنید تا دوام بیاورید و مکانیسم بقای آن بیشتری روی ساخت مقر تمرکز دارد. همینطور اینکه این بازی به طور کامل برای استیم دک بهینه شده است. حتی می توان گفت که عملکرد آن روی استیم دک بهتر از دستگاه های دیگر بوده و همین موضوع باعث شده که در این لیست حضور داشته باشد. ریم ورلد به طور کامل برای کنترل های استیم دک بهینه شده است. در نتیجه شما به هر روشی که بخواهید می توانید این بازی را روی این دستگاه تجربه کرده و لذت ببرید.

7. تراریا (Terraria)

بازی تراریا حدود 13 سال است که در دنیای گیمینگ حضور دارد و می توان گفت که یک رقیب مستقیم برای بازی ماینکرفت است. نکته اینجاست که بازی تراریا به فزونین نحو برای تجربه با کنترلر و استیم دک بهینه شده و در نتیجه تجربه آن به صورت همراه بسیار مجذوب کننده است. به راحتی می توان گفت که تراریا همان ماینکرفت فقط به صورت دو بعدی است ولی از لحاظ بصری بسیار زیبا طراحی شده است. مراحل بازی نیز به فزونین شکل طراحی شده و در آخرین به روزرسانی این بازی موارد زیادی به آن افزوده شده است. تراریا از لحاظ گرافیکی بسیار ساده است و در نتیجه فشار زیادی به دستگاه استیم دک نمی آورد. در نتیجه کاربران می توانند ساعت ها وقت خود را صرف این بازی کرده و از آن لذت ببرند.

6. هلف لایف 2 (Half Life 2)

بازی هلف لایف 2 را می توان یکی از فزونین عناوین ساخته شده در تاریخ گیمینگ دانست. نکته جالب هم اینجاست که شرکت ولو به حدی به این بازی افتخار می کند که در سال 2022 آن را برای کنسول استیم دک بهینه کرد. بازی هلف لایف 2 برای اولین بار در سال 2004 عرضه شد و تانست موفقیت بسیار خوبی کسب کند. همینطور اینکه شرکت سازنده تلاش کرده تا آن را برای چندین سال زنده نگه دارد و در نتیجه هلف لایف به یکی از فزونین بازی های شوتر ساخته شده در تاریخ تبدیل شد. نکته اینجاست که نسخه بهینه سازی شده هلف لایف 2 برای استیم دک از تمام قابلیت های این کنسول استفاده کرده و به نوعی به روز شده است. در نتیجه کاربران می توانند این بازی قدیمی و دوست داشتنی را به راحتی تجربه کرده و حس قدیمی بودن نداشته باشند.

5. فاینال فانتزی 15 (Final Fantasy XV)

بازی فاینال فانتزی 15 زمانی که عرضه شد توانست سر و صدای زیادی به پا کند. این بازی از لحاظ گرافیکی در سطح بسیار بالایی قرار داشت و شرکت سازنده نیز به فزونین نحو آن را برای کنسول های نسل هشتمی بهینه کرده بود. از طرفی گیم پلی بازی به شدت مجذوب کننده بوده و داستان جالبی داشت که باعث شد فاینال فانتزی 15 در میان طرفداران این مجموعه و حتی افراد نو جایگاه خاصی پیدا کند. نکته جالب اینجاست که شرکت اسکوئر انیکس بازی فاینال فانتزی 15 را به فزونین نحو برای کنسول استیم دک بهینه کرده است. در نتیجه شما از لحاظ عملکردی مشکل خاصی نخواهید داشت و اگر گرافیک بازی را روی حالت Medium قرار دهید، به راحتی می توانید نرخ فریم 30 یا بالاتر را دریافت کنید. همینطور اینکه کنترل های بازی برای کنسول استیم دک بهینه شده تا کاربران بتوانند به روش های مختلف آن را تجربه کنند.

4. سلست (Celeste)

بازی سلست یکی از عناوین بسیار خاص این لیست است. این بازی در سال 2018 عرضه شد و در کنار غول هایی مثل رد دد ریدمپشن 2 (Red Dead Redemption 2) و خدای جنگ قرار گرفت. با این حال توانست موفقیت خوبی کسب کند و در میان طرفداران سبک بازی های مستقل محبوب شود. سلست یک بازی پلتفرمر دو بعدی بسیار ساده است که داستان یک دختر شیطان را نشان می دهد. کسی که قصد دارد قله سلست را فتح کرده و در میان راه با چالش های مختلفی روبرو می شود. چیزی که سلست را بسیار مجذوب کننده می کرد مکانیسم قوی و دقیق آن بود. به شکلی که هر حرکت شما قطعاً به نتیجه رسیده و کنترل های این بازی به شدت قابل اطمینان بودند. همینطور اینکه بازی سلست از لحاظ گرافیکی اصلاً سنگین نیست و فشار خاصی به دستگاه استیم دک نمی آورد.

3. آنپکینگ (Unpacking)

بازی آنپکینگ نیز یکی دیگر از عناوینی است که روندی مخالف با روند همیشگی دنیای گیمینگ را در پیش گرفته است. این بازی یک عنوان بسیار آرام بخش و ساده بوده که تجربه خاصی را در اختیار کاربران قرار می دهد. این بازی بیشتر حالت پازلی داشته ولی در آن هیچ عجله ای وجود ندارد. شما می توانید به راحتی یک اتاق را چیدمان کنید و پس از آن از داستان بازی مطلع شوید. نکته اصلی اینجاست که آنپکینگ به فزونین نحو برای استیم دک ساخته شده است. این بازی به طور کامل از تمامی قابلیت های کنسول دستی شرکت ولو استفاده کرده و گرافیک چندان بالایی هم ندارد. در نتیجه از لحاظ باتری مصرف چندانی نداشته و از طرفی فشار زیادی به دستگاه وارد نمی کند.

2. راه کنتاکی زیرو (Kentucky Route Zero)

بازی راه کنتاکی زیرو یک بازی داستان محور به سبک اشاره و کلیک است. به این شکل که شما کرکتر خود را در مسیرهای مختلف هدایت کرده و تلاش می کنید داستان بازی را پیش ببرید. این بازی بیشتر روی داستان و فضا تمرکز داشته و کمتر به گیم پلی اهمیت می دهد با این حال داستان بسیار جالب و مجذوب کنندهی دارد. همینطور اینکه این بازی به فزونین نحو برای کنسول استیم دک بهینه شده و کنترل های آن با نسخه دستگاه های دیگر کمی تفاوت دارد. نکته اصلی اینجاست که بازی راه کنتاکی زیرو در ابتدا کمی آرام است. در نتیجه باید صبر کنید و از هنر داخل آن لذت ببرید تا در بازی پیش رفته و پیشرفت کنید. شما در این بازی باید بیاموزید که برای رسیدن به یک داستان زیبا باید کمی صبر کرد.

1. اوتر وایلدز (Outer Wilds)

بازی اوتر وایلدز یکی از عناوین سبک ماجراجویی بسیار مجذوب کننده است که در این مدت عرضه شده است. این بازی دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و یک تجربه بسیار خاص را در اختیار کاربران قرار می دهد. نکته اصلی اینجاست که بازی اوتر وایلدز شما را در یک شرایط خاص قرار می دهد. به این شکل که سیاره این بازی در یک چرخه 22 دقیقه ای گیر کرده و حال شما در این مدت زمان باید تلاش کنید موارد مختلف را پیدا کنید و خود را از این حلقه رها کنید. اوتر وایلدز به طور کامل برای کنسول استیم دک بهینه شده و با گرافیک خوبی که دارد یک تجربه متعادل از نرخ فریم بالا و گرافیک خوب را در اختیار کاربران قرار می دهد. همینطور اینکه این بازی از لحاظ داستانی هم قدرتمند عمل کرده و تبدیل به یکی از عناوین بسیار مجذوب کننده ماجراجویی چند سال اخیر شده است.

در این متن ما تلاش کردیم تا فزونین بازی های کنسول استیم دک را به شما معرفی کنیم. بیشتر این عناوین برای کنسول استیم دک بهینه شده اند و به همین دلیل است که در این متن حضور دارند. حال اگر شما مورد بهتری را می شناسید که در این لیست حضور ندارد، راضی می شویم آن را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Rockpapershotgun

منبع: دیجیکالا مگ

به "30 بازی عالی که خوراک تجربه روی کامپیوتر همراه استیم دک هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 بازی عالی که خوراک تجربه روی کامپیوتر همراه استیم دک هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید