توزیع 56 هزار لیتر سوخت فسیلی بین عشایر بروجرد

به گزارش وبلاگ قطب نما، رییس امور عشایر بروجرد گفت: سال جاری 56 هزار لیتر سوخت فسیلی بین خانوار های عشایری شهرستان بروجرد توزیع شد که این اقدام علاوه بر رفاه حال عشایر در حفظ محیط زیست هم موثر است.

توزیع 56 هزار لیتر سوخت فسیلی بین عشایر بروجرد

نوراله مصطفی نژاد رییس امور عشایر بروجرد گفت: جایگزینی سوخت فسیلی به جای سوخت جنگلی باعث می گردد تا عشایر برای برطرف احتیاج و از سرناچاری برای تامین سوخت مورد احتیاج خود به تخریب محیط زیست اقدام ننمایند.

او بیان نمود: با همکاری مدیریت امور برق بروجرد تعدادی پنل خورشیدی نیز در اختیار عشایر شهرستان بروجرد قرار گرفته است.

مدیر امور عشایر شهرستان بروجرد افزود: توزیع پنل های خورشیدی با هدف تامین برق عشایر اجرا شده است تا انرژی برق مورد احتیاج خانوار های عشایری از این طریق صورت گیرد.

مصطفی نژاد با اشاره به مشکل کمبود نهاده های دامی عشایر ادامه داد: سال جاری 470 تن کنسانتره و 650 تن جو به منظور تامین خوراک دام بین عشایر بروجرد توزیع شده است.

او با تاکید بر مشکل گرانی نهاده های دامی در بین عشایر شهرستان گفت: بعلاوه در راستای برطرف این مشکل یک میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان امور عشایر ایران در نظر گرفته شد که هم اکنون در حال توزیع است و به هر خانوار عشایری مبلغ 50 میلیون تومان داده می گردد.

رییس اداره امور عشایر بروجرد گفت: با توجه به گرانی نهاده های دامی و نقدینگی پایین خانوار های عشایری، آن ها مجبور هستند نصف دام مولد خود را به فروش برسانند تا برای مابقی دام های خود در فصل سرما، خوراک دام اعم از جو یا کنسانتره خریداری نمایند.

وبلاگ قطب نما لرستان خرم آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "توزیع 56 هزار لیتر سوخت فسیلی بین عشایر بروجرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع 56 هزار لیتر سوخت فسیلی بین عشایر بروجرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید