تویوتا، یار تازه کودتاچیان صنعت خودرو؟

به گزارش وبلاگ قطب نما، نام تویوتا آنقدر بزرگ هست که مطمئن باشیم هیچ کاری را بدون علت انجام نمی دهد. اما علت عقب ماندگی تویوتا در زمینه خودروهای برقی از دیگر برندهای مطرح چیست؟

تویوتا، یار تازه کودتاچیان صنعت خودرو؟

به گزارش اکوایران و به نقل از موتوروان، در خصوص نقش جزئی تویوتا در فراوری خودروهای تمام برقی مطالب زیادی مطرح شده است.

بزرگترین خودروساز جهان در زمینه خودروهای برقی قافیه به برندهایی مانند تسلا، فولکس واگن و برندهای تازه کار چینی باخته است.

تویوتا با فروش 22300 دستگاه خودروی برقی در سال 2022 خود را در رتبه نوزدهم فروش خودروهای برقی و پایین تر از برندهای کوچک تری مثل بی ام و ، رنو و حتی برندهای چینی می بیند. تنها 2% از فروش 10/5 میلیونی تویوتا در سال 2022 متعلق به خودروهای برقی است.

سبد محصولات برقی تویوتا محدود به چهار مدل است. این در حالی است که برند چینی بی وای دی در سال گذشته 13 مدل مختلف را به بازار فرستاده بود.

اما تویوتا با چه پشتوانه ای از این عقب ماندگی وحشتی ندارد؟

این برند در سال 1997 اولین خودروی هیبریدی فراوری انبوه جهان را بانام پریوس راهی بازار کرد. پریوس تا کنون راهی پارکینگ بیش از 5 میلیون خریدار شده است و این موضوع نشان می دهد تویوتا در زمینه فراوری باتری و تکنولوژی های مربوط به آن 25 سال تجربه دارد. عددی که از قدمت بعضی صدرنشینان در جدول فروش خودروهای برقی هم بالاتر است.

اگر تویوتا در یک زمینه استاد باشد، آن شناخت و درک فوق العاده از بازار جهانی است.

تویوتا در هر کشوری که حضور دارد با ارائه طیف گسترده ای از محصولات متناسب با آن بازار پیروز ظاهر شده است.تویوتا اولین انتخاب خریداران خودرو تازه در آفریقا، خاورمیانه، ژاپن، آسیای شرقی و اقیانوسه است.این برند مجذوب کننده ترین برند غیر آمریکایی ایالات متحده، دومین خودروساز محبوب در چین، سومین برند در آمریکای لاتین و پنجمین برند در اروپا از لحاظ محبوبیت به شمار میرود.

درواقع تویوتا معتقد است بازار خودروهای برقی هنوز رونق نگرفته و در این شرایط حضور پرقدرت در این مسیر توجیه منطقی ندارد.

اما به محض اینکه همه چیز برای حضور تویوتا محیا شد، این برند به پشتوانه عظمت، دانش فنی و حضور گسترده در بازارهای جهانی- سه موردی که تسلا در حال کوشش برای به دست آوردن آنهاست- به راحتی به سمت صدر فهرست فروش خودروهای برقی حرکت می نماید.

خداحافظی آکیو تویودا از مدیریت این شرکت و تکیه کوجی ساتو، مدیرعامل برند لکسوس، بر مسند مدیریت تویوتا نشان می دهد که این برند آماده تغییر است. کوجی ساتو از همان ابتدا اظهار داشت که تویوتا تحت مدیریت او با سرعت بیشتری به سمت خودروهای تمام برقی حرکت می نماید.

مشخص اهدافی مانند تسعه باتری هایی با توانایی طی مسافت 900 مایل با یکبار شارژ برای سال 2028 نشان دهنده عزم جزم تویوتا برای پیروزیت در عصر تازه صنعت خودروست.

منبع: فرارو

به "تویوتا، یار تازه کودتاچیان صنعت خودرو؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تویوتا، یار تازه کودتاچیان صنعت خودرو؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید