خبرنگاران پیغام ها و یاری های ستارگان فوتبال برای مقابله با کرونا

به گزارش وبلاگ قطب نما، تهران- خبرنگاران- در حالیکه بسیاری از رویدادهای ورزشی متاثر از شیوع ویروس کرونا لغو یا تعلیق شده، بعضی از ستارگان فوتبال با پیغام های انگیزشی یا یاری های اقتصادی خود کوشش نموده اند در گذر از این بحران در کنار مردم باشند.

خبرنگاران پیغام ها و یاری های ستارگان فوتبال برای مقابله با کرونا

ویروس کووید19 از اواخر ماه دسامبر در شهر ووهان چین سربرآورد و ناگهان با شیوع سریع، ده ها هزاران نفر را گرفتار و این کشور را با بحرانی بی سابقه روبه رو کرد. تا مدتی تنها کشورهای همسایه چین بودند که اقدامات جدی احتیاطی در پیش گرفتند و دیگر کشورها شیوع این ویروس را چندان جدی نمی گرفتند.

اما از اوایل ماه جاری ویروس کرونا به سرعت خود را به دیگر کشورها رساند به طوری که اکنون دست کم 150 کشور دنیا موارد ابتلا به این ویروس را گزارش نموده اند و ده ها کشور با بحران جدی در مقابله با کووید19 روبرو شده و اقدامات جدی در پیش گرفته اند.

با شیوع ناگهانی ویروس کرونا در دنیا، بازارهای سهام شرق آسیا تا غرب اروپا و نیویورک به صورت دومینویی فروریخت، قیمت نفت سقوط کرد و رویدادهای فرهنگی و ورزشی یک به یک لغو شدند.

کرونا در ابتدا در میان مردم عادی مبتلا و قربانی می گرفت و نام های مشهور فقط در پیغام ها و توصیه ها دیده می شد، اما کم کم نام سیاستمداران و ستاره های فرهنگی و ورزشی هم به جمع مبتلایان به این ویروس مسری اضافه شد.

با مثبت شدن تست کرونای چند بازیکن و مربی سرشناس در بوندسلیگا، سری آ و لیگ جزیره، لغو مسابقات فوتبال در نقاط مختلف دنیا و از جمله اروپا شدت گرفت. برگزاری لیگ برتر انگلستان، اسکاتلند و ولز گفتند که این مسابقات لغو می گردد.

رقابت های بوندسلیگای آلمان هم ممکن است در هفته بیست و ششم به انتها برسد و در آخر هیچ تیمی قهرمان نگردد و سقوط هم نکند. رقابت های لوشامپیونای فرانسه نیز با تعطیلی روبرو شد. دو بازی دور رفت لیگ اروپا در مرحله یک هشتم نهایی بین نمایندگان ایتالیا و اسپانیا برگزار نشد.

هر دو مسابقه لیگ قهرمانان اروپا در تاریخ 27 اسفند لغو شد. همچنین روزنامه اکیپ خبر داده که به زودی سران یوفا بیانیه ای را صادر خواهند کرد مبنی بر اینکه مسابقات یورو 2020 یک سال به تعویق خواهد افتاد. ار طرفی رقابت های انتخابی جام دنیای 2022 در آمریکای جنوبی نیز به زمان دیگری موکول شد.

اما در این میان گذشته از ستاره های فوتبال ایران، بعضی ستاره های فوتبال دنیا هم که خود را در خانه قرنطینه نموده اند تا همگام با توصیه های مسئولان بهداشتی زنجیره شیوع کرونا را قطع نمایند، با پیغام های انگیزشی و یاری های اقتصادی سعی نموده اند با مردم همدردی نمایند.

لیونل مسی ستاره تیم فوتبال بارسلونا در صفحه توئیترش تصویری از خود در کنار خانواده اش منتشر نموده و پیغامی با این مضمون نوشت: این روزها برای همه گیج نماینده است. ما در حال زندگی می کنیم که نگران اتفاقی هستیم که در حال روی دادن است و از طرفی هم می خواهم با گذاشتن خودمان در جای کسانی که با از دست دادن عزیزانشان در شرایط بدتری هستند و یا در خطر مقدم بیمارستان های مشغول مبارزه با کرونا هستند، یاریی نموده باشیم.

مسی در پیغام خود گفت که می خواهد به این افراد نیرو بدهد و تاکید نمود: سلامتی باید در اولویت باشد. اکنون لحظه ای استثنایی است و ما باید از توصیه های سازمان ها و مقام های بهداشتی پیروی کنیم... وقت آن است که مسئول باشیم و در خانه بمانیم. علاوه بر این، فرصتی عالی است که با خانواده خود باشیم که کمتر به دست می آید.

کریستیانو رونالدو ستاره پیشین رئال مادرید و بازیکنان فعلی یوونتوس هم در توئیتر با اشاره به روزهای سختی که کشورهای مبتلا به کرونا درگیر آن هستند، نوشت: امروز من نه به عنوان یک فوتبالیست، بلکه به عنوان یک پسر، پدر و یک انسان با شما صحبت می کنم که نگران اتفاق های اخیر است که بر همه دنیا تاثیر گذاشته است. مهم است که همه ما از توصیه های سازمان دنیای بهداشت و دولت های خودمان برای کنترل اوضاع کنونی پیروی کنیم.

رونالدو برای ابراز همدردی و همبستگی با مردم درگیر با این بیماری افزود: مایلم به همه کسانی که عزیزان خود را از دست دادند تسلیت بگویم و همبستگی خود را با آن هایی که در حال مقابله با این ویروس هستند، مثل هم تیمی خودم دانیل روگانی ابراز کنم. حمایت مستمر خودم را از نیروهای بهداشت و درمان که جان خود را برای یاری به دیگر به خطر انداخته اند اعلام می کنم.

دیوید بکهام ستاره پیشین فوتبال انگلیس هم که مثل مسی و رونالدو به همراه خانواده اش در خانه مانده، در صفحه اینستاگرام خود نوشت که در لحظات مثل این روزها انسان یاد چیزهایی می افتد که واقعا در زندگی مهم است. بکهام ادامه داد: سلامتی ما، عزیزانمان و کسانی که در جامعه ما احتیاج به یاری دارند. در این لحظه ها ورزش یک ردیف عقب تر می نشیند. همه ما باید به توصیه های کارشناسان توجه کنیم و کار درست را انجام دهیم. سالم بمانید و مراقب خودتان و خانواده تان باشید.

لورنزو اینسینیه کاپیتان تیم فوتبال ناپولی ایتالیا هم گفت که بیش از 90 هزار یورو به بیمارستان های منطقه کامپانیا در ایتالیا یاری نموده تا در مقابله با ویروس کووید19 دچار کمبود اقتصادی و امکانات نباشند. او از هواداران خودش خواسته که در خانه بمانند و اینگونه به قطع زنجیره انتقال کرونا در ایتالیا یاری نمایند.

ایتالیا در میان کشورهای اروپایی بیشترین تعداد مبتلا و بیشترین تعداد فوتی های ناشی از کرونا را داشته است. دولت ایتالیا اعلام قرنطینه سراسری نموده و همه فروشگاه های به جز داروخانه های و فروشگاه های مواد غذایی را تعطیل اعلام نموده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران پیغام ها و یاری های ستارگان فوتبال برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پیغام ها و یاری های ستارگان فوتبال برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید