دریافت تسهیلات مرغداری ها از بانک کشاورزی به نتیجه نرسید

به گزارش وبلاگ قطب نما، حبیب اسدالله نژاد با بیان اینکه سیاست گذاری فراوری مرغ در اردیبهشت ماه حدود 120 میلیون قطعه است در حالی که پیش بینی می گردد کل فراوریات در اردیبهشت ماه به عددی حدود 110 میلیون قطعه برسد، اظهار کرد: در حقیقت 6 ماه پیش که مسئولان متوجه شدند ممکن است در سال 1400 با کمبود فراوری روبرو شویم باید تدابیری برای آن اتخاذ می کردند تا از آن طرف واحدهای مرغ مادر نیز مجبور نشوند تا 76 هفتگی جوجه هایی را وارد بازار نمایند که توجیه مالی و بازدهی مطلوب نداشته باشد.

دریافت تسهیلات مرغداری ها از بانک کشاورزی به نتیجه نرسید

وی به شرایط خرید و فروش جوجه یکروزه اشاره نمود و گفت: واحدهای مرغ مادر بیشتر تمایل دارند با واسطه ها و دلالان کار نمایند. از طرفی دلالان به خریداران جوجه فاکتور نمی دهند یا اگر فاکتور بدهند عدد دیگری در آن درج می نمایند که اعتباری ندارد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در تایید صحبت های بعضی از فعالان صنعت طیور که گفته بودند مرغداران نقدینگی ندارند و همین امر آنها را به سمت دلالان سوق می دهد، گفت: جوجه، نهاده و سایر اقلام مورد احتیاج برای پرورش مرغ بایستی به صورت نقدی خریداری گردد. از طرفی هزینه های فراوری هم چندین برابر شده است و شرایط فراوری در چندین سال اخیر به گونه ای نبوده که مرغداران بتوانند سرمایه ای جمع نمایند. بانک ها هم در ارائه تسهیلات سخت گیری های خاص خودشان را دارند.

وی توضیح داد: کلیه حساب های سامانه بازارگاه در بانک کشاورزی است. با وزارت جهاد کشاورزی مکاتباتی انجام دادیم که سرمایه در گردش مرغداران در این بانک به گونه ای تعریف گردد که به واحدهای مرغداری تسهیلاتی اعطا گردد تا این واحدها بتوانند بدون هیچ مسئله ای و به طور مستقیم جوجه و نهاده های مورد احتیاجشان را تامین نمایند.

اسدالله نژاد در سرانجام گفت: حدود 4 ماه است که درخواست خود را در این خصوص به وزارت جهاد کشاورزی فرستادیم و با وجود اینکه قول پیگیری به ما داده اند، اما هنوز هیچ نتیجه ای حاصل نشده است.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز

به "دریافت تسهیلات مرغداری ها از بانک کشاورزی به نتیجه نرسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریافت تسهیلات مرغداری ها از بانک کشاورزی به نتیجه نرسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید