طرز تهیه خامه کیک تولد با و بدون همزن برقی در خانه

به گزارش وبلاگ قطب نما، خامه کیک در دنیای کیک پزی بسیار مورد توجه است چراکه در موارد بسیاری کاربرد دارد. بیشترین کاربرد خامه در این دنیای خوشمزه و رنگارنگ، تزئین و فیلینگ کردن کیک های اسفنجی است. برای استفاده از خامه همواره احتیاج به خرید آن از قنادی نیست و هر کسی می تواند راه درست کردن آن را در خانه یاد بگیرد. داشتن هم زن برقی هم برای تهیه آن خیلی مهم نیست چراکه به آسانی می توانید آن را بدون هم زن هم درست کنید. در ادامه طرز تهیه خامه کیک تولد را برایتان خواهیم گفت تا آن را با هم زن و بدون هم زن درست کنید.

طرز تهیه خامه کیک تولد با و بدون همزن برقی در خانه

مواد لازم برای تهیه

  • خامه غلیظ سرد یک فنجان
  • شکر دو قاشق غذاخوری
  • وانیل یک دوم قاشق چای خوری

طرز تهیه خامه کیک تولد با هم زن

1. مواد را با یکدیگر مخلوط کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه خامه کیک تولد با هم زن ، خامه غلیظ، شکر و وانیل را داخل کاسه هم زن بریزید و با سرعت میانه رو به بالا آن ها را هم بزنید. شما باید مواد را با یکدیگر حدود سه تا چهار دقیقه بزنید تا قله های ریز و کوچکی در کاسه هم زن تان تشکیل گردد. در صورت هم زدن مواد بیشتر از زمان گفته شده، خامه حالت سنگینی به خود خواهد گرفت پس آن را با کفگیر به آرامی تا نموده و هم بزنید. این نکته را به یاد داشته باشید که از خامه سرد بهره ببرید تا راحت تر هم زده گردد و فرم بهتری به خود بگیرد. اگر به سبک قنادها می خواهید خامه کیک خود را درست کنید پس طرز تهیه خامه کیک بدون خامه را در کتاب کاله بخوانید.

2. خامه را سرو کنید

حال در آخرین مرحله از طرز تهیه خامه کیک تولد که خامه تان آماده شده است آن را بلافاصله برای فیلینگ یا خامه کشی کیک تولد بهره ببرید یا در یک ظرف دربسته ریخته و برای 24 ساعت در یخچال بگذارید. یخ زدن خامه گاهی باعث می گردد که خامه تان بافتش را از دست بدهد پس ترجیحا آن را بلافاصله بهره ببرید. طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخم مرغ را هم امتحان کنید.

طرز تهیه خامه کیک تولد بدون هم زن

1. مواد را مخلوط کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه خامه کیک بدون هم زن ، یک کاسه بزرگ برای هم زدن مواد انتخاب نموده و برای 20 دقیقه در فریزر بگذارید تا خنک گردد. بعد از 20 دقیقه ظرف را بیرون آورده سپس خامه، وانیل و شکر را در آن بریزید، با چنگال، لیسک یا هم زن دستی آن را برای چند دقیقه با سرعت بزنید. شما باید مواد را با دست و به صورت دایره ای باید به مدت پنج تا 10 دقیقه بزنید تا قله های سفتی در ظرف ظاهر شوند. طرز تهیه خامه کیک با شیر را به صورت تصویری در کتاب کاله بخوانید.

2. خامه را سرو کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه خامه کیک بدون هم زن باید بعد آن را مجدد برای 20 دقیقه داخل فریزر بگذارید. حال که آن را بیرون آوردید مجدد آن را برای چند دقیقه بزنید تا خامه کیک تان سفت گردد. بهتر است هنگام گذاشتن ظرف خامه در فریزر روی آن را بپوشانید تا بوی نامطبوعی نگیرد. حالا که خامه کیک شما آماده است به راحتی می توانید برای تزئین پنکیک، کاپ کیک و رولت خامه ای بهره ببرید. پیشنهاد ما به شما برای خامه کشی کیک های اسفنجی تان طرز تهیه خامه کیک با نشاسته است.

نکات تکمیلی تهیه خامه کیک

دنیای کیک پزی فقط به دانستن دستورهای تهیه شیرینی و کیک محدود نمی گردد بلکه باید بدانید چگونه به آن ها طعم متفاوتی بدهید که همه آن را دوست داشته باشند. در ادامه نکات مربوط به طرز تهیه خامه کیک را برایتان خواهیم گفت تا تجربه ای لذت بخش از این آشپزی داشته باشید.

خامه غلیظ

اگر شما در تهیه خامه کیک به جای شیر، نشاسته و سفیده تخم مرغ از خامه استفاده می کنید حتما باید خامه غلیظ و سرد باشد. علت استفاده از خامه غلیظ وجود چربی و هم زدن آسان آن است که به بافت بهتر یاری خواهد نمود. اگر خامه تان به اندازه کافی غلیظ نبود دو علت وجود دارد یا آن را به اندازه کافی هم نزده اید یا خامه تان قبل از استفاده گرم بوده است. خامه شکلاتی را هم می توانید برای تزئین و فیلینگ کردن بهره ببرید.

استفاده از شکر قنادی

برترین شکری که می توان در تهیه خامه کیک به کار ببرید شکر قنادی است چرا که وجود نشاسته ذرت در این نوع شکر، به تثبیت خامه، حالت فرم گرفتگی، ماندگاری و حفظ شکل آن یاری خواهد نمود.

ماندگاری خامه فرم گرفته

برترین زمان برای نگه داری و ماندگاری خامه فرم گرفته تا سه روز در یخچال است. شما باید خامه را درون یک ظرف دربسته بریزید و در یخچال بگذارید. این نکته را در نظر داشته باشید که این مدل خامه برای فراستینگ کردن کیک خامه وانیلی مناسب نیست و به علت نرمی بسیار فقط برای کیک و شیرینی های ورقه ای کاربرد دارد.

تفاوت خامه غلیظ و فرم گرفته

مهم ترین تفاوت بین خامه غلیظ و خامه فرم گرفته اندازه درصد چربی آن ها است. خامه غلیظ حدود 36 درصد چربی شیر دارد در صورتی که اندازه چربی خامه فرم گرفته تنها 30 درصد و بسیار سبک است. در دستور تهیه های کیک و شیرینی این دو را می توان جای یکدیگر استفاده کرد اما خامه غلیظ فرم خود را بهتر حفظ می نماید.

ابزار تهیه خامه

در تهیه خامه با هر مواد اولیه ای احتیاج است که تمامی وسایل تان سرد باشد. برترین کار این است که کاسه هم زن را برای 10 دقیقه در فریزر بگذارید تا کامل سرد گردد. با این کار خامه دیگر در حین هم زدن سرمای خود را از دست نخواهد داد و شل نمی گردد. از سویی دیگر خامه ای غلیظ برای فراستینگ کیک تان خواهید داشت که می توانید برای تزئین رولت خامه ای هم از آن بهره ببرید. نکته بعدی آن که برای تهیه خامه فرم گرفته احتیاجی به استفاده از هم زن برقی نیست و شما از هم زن دستی هم می توانید بهره ببرید. فقط بهتر است برای آن که خامه بهتری داشته باشید مواد را از پایین به بالا مخلوط کنید تا کامل یک دست شوند.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه خامه کیک تولد با و بدون همزن برقی در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خامه کیک تولد با و بدون همزن برقی در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید