طرز تهیه شربت آلبالو خانگی

به گزارش وبلاگ قطب نما، شربت آلبالو علاوه بر برطرف عطش، انواع ویتامین های گروه B و ویتامین های A ،E ،C کلسیم، پتاسیم، فسفر، سدیم، آهن و … را دارد و برای کاهش غلظت و چربی خون و از بین بردن التهاب معده، کلیه و روده مفید است.

طرز تهیه شربت آلبالو خانگی

شربت آلبالو یکی از شربت های خوش رنگ و خوشمزه است که مخصوصا در تابستان هواداران زیادی دارد. اگر در روزهای گرم تابستانی، دل تان یک نوشیدنی خنک و دلچسب با طعم طبیعی می خواهد، این شربت یک گزینه خیلی عالی به شمار می رود. این شربت هیجان انگیز برای افرادی که طبع گرم دارند به شدت مناسب است. کهیر، جوش و اگزما را هم بهبود می بخشد. با وبلاگ قطب نما همراه باشید تا طرز تهیه شربت آلبالو را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه شربت آلبالو

  • آلبالو 1 کیلوگرم
  • شکر 1/5 کیلوگرم
  • آب 1 پیمانه

طرز تهیه شربت آلبالو

مرحله اول

آلبالوها را تمیز بشویید و دم آن ها را جدا کنید. سپس به یاری دست یا دستگاه هسته گیر یا از طریق یک نی هسته های آن را خارج نمایید.

مرحله دوم

در تهیه شربت آلبالو به ازای هر یک کیلو آلبالو یک و نیم تا 2 کیلو شکر باید استفاده گردد. آلبالوها را در قابلمه لعابی یا رویی بریزید و شکر را لابه لای آلبالوها اضافه کنید. حالا ظرف آلبالو را در یخچال بگذارید. آلبالو به همراه شکر باید به مدت حداقل 12 ساعت و حداکثر 48 ساعت در یخچال بماند.

مرحله سوم

پس از گذشت این مدت، یک پیمانه آب جوش اضافه کنید و به همراه شعله پخش کن، قابلمه را روی حرارت میانه بگذارید. اجازه دهید به جوش بیاید و در این حین گاهی آلبالوها را هم بزنید تا شکر کاملا حل گردد. مراقب باشید که هنگام هم زدن، آلبالوها را فشار ندهید، چون این کار باعث می گردد رنگ شربت آلبالو تیره گردد.

مرحله چهارم

وقتی شربت آلبالو به جوش آمد از طریق یک قاشق کف صورتی رنگ روی آن را جدا کنید و دور بریزید. اجازه دهید 5 الی 10 دقیقه دیگر قابلمه روی حرارت باشد تا شربت کاملا قوام بیاید و غلیظ گردد.

مرحله آخر تهیه شربت آلبالو

قابلمه را از روی حرارت بردارید. شربت آلبالو را تا وقتی که گرم است باید از صافی رد کنید. برای صاف کردن شربت می توانید از یک صافی فلزی یا پلاستیکی یا پارچه حریر تمیز بهره ببرید. شربت هر چه سردتر گردد، غلیظ تر خواهد شد. شربت آلبالوی شما حاضر است. آن را به میزان مناسب با آب مخلوط نموده و نوش جان کنید. این شربت را در کنار تی تاپ خانگی بدون احتیاج به فر نوش جان کنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دستورهای آشپزی علاقه دارید، چکدرمه با مرغ، پلوی مخلوط خوشمزه ترکمنی را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "طرز تهیه شربت آلبالو خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شربت آلبالو خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید