عجیب ترین آپشن ماشین نو تسلا ، عکس

به گزارش وبلاگ قطب نما، تسلا سایبرتراک قطعا عجیب ترین خودروی دهه تا کنون است که ویژگی های خاص و متمایز آن انگار تمامی ندارند.یکی از یوتیوبرهای معتبر به نام جی لنو با Franz von Holzhausen، رئیس طراحی تسلا و Lars Moravy، معاون مهندسی خودرو مصاحبه نموده و درباره ویژگی های طراحی سایبرتراک از جمله برف پاک کن عجیب آن صحبت کرد.

عجیب ترین آپشن ماشین نو تسلا ، عکس

امیرمسعود عابدین: برف پاک کن غول پیکر شیشه جلو نقش بسیاری در خاص شدن طراحی سایبرتراک ایفا نموده است. مقدار بزرگ برف پاک کن و محل قرارگیری آن، چندین مانع آیرودینامیکی ایجاد کرد. برای حل آنها، تسلا یک اسپویلر را در بازوی برف پاک کن طراحی کرد تا نیروی هوایی که روی قطعه حرکت می نماید، آن را به سمت شیشه جلو هل دهد.

  • خرید این مرسدس بنز با پول یک پراید! /عکس

شکل صاف و تیز شیشه جلو به این معنی بود که تیم مهندسی باید زوایای مناسب و زمان بندی برف پاک کن را معین کند تا آب به طرفین پرتاب گردد.

برای حرکت دادن چنین برف پاک کن بزرگی به یک موتور قدرتمند احتیاج است. طبق گفته مهندس تسلا، این موتور 600 یا 800 وات قدرت دارد که برای حرکت دادن آن با سرعت های لازم در حالی که آب را از مسیر خارج می نماید، کافی است.

تیم مهندسی مجبور شد کوشش بیشتری کند تا به یک مصالحه قابل قبول در خصوص برف پاک کن برسد. طرح اولیه این بود که برف پاک کن کوچکتر گردد. با این حال، مقدار بزرگ برای پاک کردن آب از مسیر دوربین های نصب شده در پشت شیشه جلو ضروری بود.

به گفته Franz von Holzhausen، تیم طراحی یک طرح کاملا متفاوت برف پاک کن را در نظر گرفت. تیغه ها زیر کاپوت پنهان می شدند و در صورت احتیاج بیرون می آمدند. این تنظیمات پیچیده بود و خدمه تصمیم گرفتند به جای آن چیز ساده تری را انتخاب نمایند. در نهایت نصب برف پاک کن بر روی ستون A نتیجه این کوشش ها بود که برای آیرودینامیک هم بهتر است. جالب است بدانید که طول این برف پاک کن، 4 فوت یا بیش از یک متر است!

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در وبلاگ قطب نما مراجعه کنید.

  • یک پدیده نادر و عجیب در عربستان/ صخره ای که به شکلی عجیب از وسط نصف شده/ عکس

  • استفاده از فیبر نوری فقط با پرداخت هزینه مودم

  • هوش مصنوعی تازه گوگل با دستور متنی ویدیو می سازد/ فیلم

  • تفاوت کپی ژاپنی و ایرانی!/ عکس

5858

منبع: خبرآنلاین

به "عجیب ترین آپشن ماشین نو تسلا ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین آپشن ماشین نو تسلا ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید