ماسک های ضدویروس ایرانی در جهت تجاری سازی، انقعادقرارداد همکاری با یک شرکت بزرگ بین المللی

به گزارش وبلاگ قطب نما، با توسعه فناوری نانو در بخش بهداشت و سلامت می توان محصولاتی فراوری کرد که به طور مستقیم و غیرمستقیم بر ارتقای سلامت انسان و بهداشت جامعه تاثیر می گذارند.

ماسک های ضدویروس ایرانی در جهت تجاری سازی، انقعادقرارداد همکاری با یک شرکت بزرگ بین المللی

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ قطب نما به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به کاربردهای فناوری نانو در حوزه بهداشت و سلامت می توان گفت این فناوری کلیدی برای نوآوری در ابزارهای این حوزه و حتی روش های تشخیصی سریع تر و آسان تر بیماری ها در آزمایشات گوناگون است که برای تشخیص پارامترها و ساخت حسگرهای مورد استفاده قرار می گیرند. این فناوری بعلاوه می تواند فراوری محصولات بافتی مهندسی شده و مصنوعی را توسعه دهد که کاربرد فراوانی در پزشکی دارند.

به بار نشستن کوشش 18 ماهه

در همین زمینه، شرکت سپنتا مهر ماندگار با استفاده از فناوری نانو پیروز به فراوری ماسک هایی با قابلیت حذف و از بین بردن ویروس، باکتری و قارچ شد.

هم اکنون و پس از طی شدن مراحل اثبات عملکرد در آزمایشگاه های همکار وزارت بهداشت، فرآیند تجاری سازی این محصول شروع شد.این فرآیند پس از کوشش مداوم یک سال و نیمه و با همکاری مرکز صنعتی سازی نانو فناوری کاربردی، به راه اندازی خط فراوری نیمه صنعتی منجر شد.

قرارداد با یک شرکت بین المللی

این محصول ایران ساخت توانست علاوه بر جلب توجه یکی از معتبرترین شرکت های فراوریکننده لوازم ایمنی و کار، منجر به عقد قرارداد همکاری با برند مشترک بوفالو - زینکوتک گردد.این محصول بعلاوه به وسیله شرکت آژینه ابزار پارس، در نمایشگاه دوسالانه A+A آلمان که یکی از بزرگترین نمایشگاه های ایمنی در دنیا محسوب می گردد، به نمایش گذاشته شد.

فرآیند فراوری این ماسک که پس از اخذ مجوزهای فراوری، در بازار ارائه خواهد شد با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ماسک های ضدویروس ایرانی در جهت تجاری سازی، انقعادقرارداد همکاری با یک شرکت بزرگ بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک های ضدویروس ایرانی در جهت تجاری سازی، انقعادقرارداد همکاری با یک شرکت بزرگ بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید