نوشتن پارک مساوی با پنچری چه جرمی دارد؟

به گزارش وبلاگ قطب نما، یکی از مواردی که همه ما با آن روبرو شده ایم عبارت پارک مساوی با پنچری است که در قانون برای آن مجازات مشخص شده است.

نوشتن پارک مساوی با پنچری چه جرمی دارد؟

به گزارش مهر، در زندگی روزمره به اتفاقات و مطالبی برمی خوریم که هرچند در عرف قابل قبول هستند، اما غیرقانونی به شمار می روند و برای افرادی که آن ها را جاری می نمایند مجازات مشخص شده است. یکی از مواردی که همه ما در طول روز با آن برخورد می کنیم تابلو های پارک ممنوع مساوی با پنچری است که این تابلو و مطلب نشانه تهدید است.

مطابق با قانون مدنی هرچند کوچه متعلق با عموم است، اما مالکان نسبت به رفت و آمد خود حقی تحت عنوان حق اتفاق نسبت به ملک را دارند و پارک خودرو در کوچه نباید مانع رفت و آمد صاحبان منازل گردد و رانندگان حق پارک مقابل پارکینگ منازل را ندارند.

مطابق با قوانین هدایت و رانندگی و مدنی پارک خودرو مقابل پارکینگ منازل تخلف است، اما اگر این تخلف به صورت تهدیدآمیز به شهروندان گوشزد گردد آنگاه جرم اتفاق افتاده است.

در ماده 24 قانون مدنی نوشته شده است هیچکس نمی تواند طُرُق و شوارع عامه و کوچه هایی را که آخر آن ها مسدود نیست تملّک نماید بعلاوه مطابق با ماده 669 قانون مجازات اسلامی اگر کسی شخص دیگری را به هر نحوی تهدید کند (مانند پنچر کردن) و به این واسطه تقاضای انجام امر یا ترک کاری را نموده یا ننموده باشد، به 74 ضربه شلاق یا دو ماه تا دو سال حبس محکوم می گردد.

طبق ماده 163 آئین نامه هدایت و رانندگی، توقف وسایل نقلیه در پیاده روها، ورودی خیابان ها، کوچه ها و پارکینگ منازل ممنوع بوده و منجر به جریمه وسیله نقلیه می گردد و در شرح این موضوع باید گفت هرچند پارک مقابل منازل ممنوع است، اما توجیه قانونی برای پنچر کردن خودرو نیست و از مصادیق جرم به شمار می رود.

بر اساس این گزارش می توان به این نتیجه رسید که عبارت پارک مساوی با پنچری، قانونی نیست و شخصی که با پنچر شدن خودرویش روبرو گردد، می تواند از خودروی خود عکس گرفته و نسبت به عمل اجرا شده به محاکم قضائی شکایت کند یا به وسیله تماس با پلیس موضوع را پیگیری کند.

منبع: فرارو

به "نوشتن پارک مساوی با پنچری چه جرمی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوشتن پارک مساوی با پنچری چه جرمی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید