8 مورد از فواید کرم شب برای زیبایی بیشتر پوست

به گزارش وبلاگ قطب نما، کرم شب یکی از اجزای ضروری روتین مراقبت از پوست است که اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد. بیشتر افراد فکر می کنند که استفاده از مرطوب کننده معمولی برای سالم نگه داشتن پوست کافی است، اما یک کرم شب خوب می تواند فواید زیادی را ارائه دهد که فراتر از مرطوب کردن پوست و آبرسانی آن است. در این مقاله از خبرنگاران مگ درباره فواید کرم شب صحبت می کنیم و به شما می گوییم که چرا باید آن را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

8 مورد از فواید کرم شب برای زیبایی بیشتر پوست

فواید کرم شب

کاملا واضح است که عملکرد پوست در طول روز و شب فرق دارد. پوست در طول روز به محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید و عوامل استرس زای محیطی مانند آلودگی هوا و سایر آلاینده ها احتیاج دارد، در حالی که در شب به چیزی احتیاج دارد که به ترمیم و بهبود آن کمک کند. به همین دلیل، توصیه می شود از کرم های روز و کرم های شب به طور جداگانه استفاده کنید.

کرم های شب اغلب از مواد فعالی تشکیل شده اند که کمی بیش ازحد به نور خورشید حساس هستند، بنابراین فقط در زمان تاریکی بهترین عملکرد را از خود نشان می دهند. این محصولات فواید زیادی برای پوست دارند و می توانند چهره شما را متحول کنند. از مهم ترین خواص کرم شب الارو، خواص کرم شب کلیون و سایر برندها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. پوست را تغذیه و آبرسانی می کند

یکی از فواید کرم شب این است که به آبرسانی عمیق پوست و تغذیه آن کمک می کند. یک مرطوب کننده معمولی می تواند پوست را آبرسانی کند، اما کرم شب برای نفوذ به سطح پوست و ارائه مواد فعالی طراحی شده است که در طول شب باعث آبرسانی و ترمیم پوست می شوند. این موضوع به این دلیل مهم است که مکانیسم های طبیعی ترمیم پوست در هنگام خواب بسیار فعال هستند و شب زمان مناسبی برای استفاده از یک کرم غنی و مغذی به شمار می رود.

بافت کرم های شب معمولا در مقایسه با کرم های روز غنی تر و غلیظ تر است. این محصولات پوست را به طور عمیق آبرسانی می کنند و باعث جبران رطوبت از دست رفته در طول روز می شوند. درنتیجه، شما با یک پوست نرم تر و لطیف تر از خواب بیدار خواهید شد که آماده رویارویی با شرایط آب و هوایی سخت است.

از سوی دیگر، بسکمک از کرم های شب حاوی مواد مغذی مانند ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و عصاره های گیاهی هستند که همگی می توانند برای پوست شما مفید باشند. این مواد در بازسازی و احیای پوست نقش دارند و با فراهم کردن مواد مغذی ضروری به حفظ سلامت و زیبایی آن کمک می کنند.

2. باعث روشن تر شدن پوست می شود

تیرگی پوست یا هایپرپیگمانتاسیون یک مشکل شایع است که بسکمک از افراد از آن شکایت دارند. استفاده از کرم شب روشن کننده برای کسانی که در پی روشن تر کردن پوست خود هستند فواید زیادی دارد.

بسکمک از کرم های شب روشن کننده پوست حاوی مواد فعالی مانند ویتامین C و نیاسینامید هستند که تولید ملانین (رنگدانه پوست) را کاهش می دهند. کاهش ملانین به از بین رفتن لکه های تیره و هایپرپیگمانتاسیون کمک می کند و پوست را روشن تر و یکنواخت تر نشان می دهد.

3. علائم پیری را کاهش می دهد

مبارزه با علائم پیری هم یکی از مهم ترین فواید کرم شب است که باید به آن اشاره کرد. پوست به طور طبیعی با افزایش سن استحکام و قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. کرم های شب می توانند به کاهش علائم پیری از جمله خطوط ریز، چین و چروک ها و لکه های تیره کمک کنند. چرا که بعضی از آن ها حاوی مواد فعالی مانند رتینول هستند که خواص ضدپیری دارد و به همین دلیل برای تولید بسکمک از محصولات پوستی مورد استفاده قرار می گیرد.

رتینول تولید کلاژن را در پوست افزایش می دهد. درنتیجه، به رفع خطوط ریز و چین و چروک ها کمک می کند و باعث می شود پوست جوان تر به نظر برسد. علاوه بر این، می تواند لکه های ناشی از افزایش سن و هایپرپیگمانتاسیون را از بین ببرد و پوست را روشن تر و یکنواخت تر کند.

4. بافت پوست را بهبود می بخشد

شواهد در مورد فواید کرم شب نشان می دهد که این محصولات می توانند بافت پوست را بهبود بخشند و آن را صاف تر و درخشان تر نشان دهند. چون بسکمک از آن ها حاوی موادی مانند گلیکولیک اسید هستند که به لایه برداری پوست و حذف سلول های مرده آن کمک می کند. با از بین رفتن سلول های مرده ، سطح پوست صاف تر و یکدست تر می شود و به همین دلیل جوان تر و درخشان تر به نظر می رسد.

5. برای پوست تسکین دهنده و آرام بخش است

اگر پوست حساسی دارید که به سرعت تحریک می شود، یک کرم شب گیاهی و باکیفیت می تواند برایتان گزینه ایدئالی باشد. بسکمک از کرم های شب حاوی موادی مانند آلوئه ورا و بابونه هستند که خواص ضد التهابی دارند و به تسکین پوست کمک می کنند. این محصولات به ویژه برای افراد مبتلا به بیماری های پوستی مانند اگزما یا روزاسه گزینه خوبی محسوب می شوند. چون این بیماری ها ممکن است از طریق عوامل محیطی خشن بدتر شوند.

6. تولید کلاژن را افزایش می دهد

از افزایش تولید کلاژن هم می توان به عنوان یکی از فواید کرم شب نام برد. کلاژن یک پروتئین ضروری است که به حفظ استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند. با بالا رفتن سن، تولید کلاژن به طور طبیعی در پوست کاهش می یابد که این اتفاق به ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست منجر می شود.

امروزه بعضی از کرم های شب حاوی موادی مانند پپتید هستند که می تواند به افزایش تولید کلاژن در پوست کمک کند. این محصولات با افزایش تولید کلاژن باعث از بین رفتن خطوط ریز و چین وچروک ها می شوند و خاصیت ارتجاعی پوست را تقویت می کنند.

7. با رادیکال های آزاد مبارزه می کند

رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که به پوست آسیب می رسانند و روند پیری را تسریع می کنند. در بسکمک از کرم های شب آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و ویتامین E وجود دارد که می توانند رادیکال های آزاد را خنثی و از پوست در برابر اثرات مضر آن ها محافظت کنند. درنتیجه، از پیری زودرس جلوگیری می کنند و پوست را جوان و سالم نگه می دارند.

8. به رفع مسائل پوست کمک می کند

در پاسخ به این سوال که کرم شب چه خاصیتی دارد باید بگوییم که بعضی از آن ها برای رفع مسائل پوست فرموله می شوند. به عنوان مثال، در حال حاضر می توانید به انواع کرم های روشن کننده، سفت کننده، ضدآکنه یا ضدلک دسترسی داشته باشید. این محصولات تخصصی اغلب حاوی موادی هستند که در طول شب به رفع مسائل پوست کمک می کنند و نتایج موثرتری را در مقایسه با مرطوب کننده های معمولی ارائه می دهند.

عوارض احتمالی کرم شب

کرم شب در کنار فواید بی نظیری که برای پوست دارد، ممکن است در بعضی موارد عوارض ایجاد کند. به عنوان مثال:

  • بعضی از کرم های شب حاوی مواد فعال و عطرهایی هستند که ممکن است در پوست های حساس باعث تحریک و واکنش آلرژیک شوند. برای جلوگیری از این مشکل، باید قبل از استفاده از یک کرم شب تازه، تست پچ انجام دهید. برای انجام این تست، مقدار کمی از کرم را روی بخش داخلی آرنج بمالید و 24 ساعت صبر کنید. اگر هیچ واکنشی مشاهده نکردید، می توانید با خیال راحت از کرم استفاده کنید.
  • بعضی از کرم های شب ممکن است سنگین یا چرب باشند و با مسدود کردن منافذ پوست زمینه را برای ایجاد آکنه یا بدتر شدن آن فراهم کنند. اگر پوست تان چرب یا مستعد آکنه است، کرم های شب غیرکومدوژنیک (Non-comedogenic) را انتخاب کنید.
  • کرم های شب باکیفیت معمولا گران تر هستند. از سوی دیگر، بعضی از این محصولات ممکن است نتوانند به مقدار ای که ادعا می کنند برای پوست مفید باشند.
  • اتکای بیش از حد به کرم های شب می تواند پوست شما را از تولید روغن و رطوبت طبیعی منصرف کرده و به طور بالقوه آن را به محصول وابسته کند.

کلام پایانی

در این مقاله درباره فواید کرم شب پریم، خواص کرم شب لاکورا و سایر برندها صحبت کردیم. اکنون می دانید که داشتن یک روتین مناسب برای مراقبت از پوست بسیار مهم است و افزودن کرم شب به آن می تواند فواید زیادی را نصیب شما کند. کرم های شب به طور خاص برای تغذیه و ترمیم پوست در هنگام خواب فرموله می شوند و به همین دلیل یک مکمل ارزشمند برای روتین شبانه شما هستند.

استفاده از کرم شب فواید زیادی برای پوست دارد، از آبرسانی و تغذیه پوست گرفته تا خواص ضدپیری و مبارزه با رادیکال های آزاد. این محصول با حمایت از فرآیندهای بازسازی طبیعی پوست در هنگام خواب، به شما کمک می کند که با یک پوست نرم تر و شاداب تر از خواب بیدار شوید. فرقی ندارد که پوست شما خشک، چرب یا حساس باشد، در هر صورت می توانید یک کرم شب مناسب پیدا کنید و با گنجاندن این محصول در روتین مراقبت از پوست خود از فواید آن بهره مند شوید.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه رفع مسؤولیت وبلاگ قطب نما مگ را بخوانید.

منابع: medium, healthshots, stylecraze

منبع: دیجیکالا مگ

به "8 مورد از فواید کرم شب برای زیبایی بیشتر پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 مورد از فواید کرم شب برای زیبایی بیشتر پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید