آیا ورزش شبانه، بر خواب شب ما تاثیر می گذارد؟

به گزارش وبلاگ قطب نما، سوال: من شنیده ام که ورزش کردن در شب کار اشتباهی است، چرا که در خواب شبانه ما مشکل ایجاد می نماید. آیا این نظریه درست است؟

آیا ورزش شبانه، بر خواب شب ما تاثیر می گذارد؟

جواب: کارشناسان از دیرباز توصیه می کردند که شب ها ورزش نکنید زیرا باعث اختلالاتی در خواب می گردد. اما در حال حاضر یک مطالعه نو منتشر شده در 29 اکتبر سال 2018 در مجله پزشکی ورزشی نشان می دهد که شما می توانید هنگام غروب یا شب ورزش کنید، در صورتی که از فعالیت شدید حداقل یک ساعت قبل از خواب صرف نظر کنید.

محققان 23 مطالعه انجام دادند و در آن آغاز و کیفیت خواب بزرگسالان سالم را ارزیابی کردند و افرادی را که یک جلسه ورزش شبانه انجام دادند را با افرادی که ورزش نکردند، مقایسه کردند. آنها متوجه شدند که ورزش شبانه نه تنها باعث اختلال در خواب نمی گردد، بلکه به افراد یاری می نماید سریع تر به خواب بروند و زمان بیشتری را در خواب عمیق صرف نمایند. با این حال، کسانی که کمتر از یک ساعت قبل از خواب تمرینات شدید انجام دادند، دیرتر به خواب می رفتند و کیفیت خواب ضعیفی داشتند.

ورزش منظم در هر زمانی از روز را می توان به لیستی از عادت های بهداشت خواب اضافه نمود، اما از فعالیت بدنی شدید در اواخر شب اجتناب کنید. علاوه بر این، می توانید با انجام موارد زیر، کیفیت خواب کافی داشته باشید:

  • یک زمان تعیین برای رفتن به رختخواب داشته باشید و سعی کنید قبل از خواب خود را با بعضی تمرینات، آرام و ریلکس کنید.
  • حداقل 15 تا 30 دقیقه قبل از خواب، دستگاه هایی را که از خود نور ساطع می نمایند را خاموش کنید، مانند تلویزیون، کامپیوتر، گوشی موبایل و تبلت
  • اطمینان حاصل کنید که رختخواب شما راحت و اتاق خواب شما تاریک، آرام و خنک باشد.
  • در طول روز زیاد نخوابید. اگر در طول روز نیاز به چرت زدن دارید، زمان آن را به 20 تا 30 دقیقه محدود کنید.
  • اگر شما به رختخواب رفتید و پس از 15 تا 20 دقیقه خوابتان نبرد، جای خواب خود را عوض کنید. با نوری بسیار کم به مطالعه بپردازید تا احساس خواب آلودگی کنید.
منبع: فوت و فن / health.harvard.edu

به "آیا ورزش شبانه، بر خواب شب ما تاثیر می گذارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ورزش شبانه، بر خواب شب ما تاثیر می گذارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید