مصالح ساختمانی

تهدید شهر باستانی بیشاپور با کاشت گل نرگس

ایسنا/ براساس آخرین گزارش و خبرهای بدست آمده، تهدید شهر باستانی بیشاپور با کاشت گل نرگس صورت پذیرفت.

10 اسفند 1402

برترین اسباب بازی برای بچه ها 1 تا 3 سال چیست؟

شاید فکر کنید خریدن اسباب بازی برای بچه ها آسان و بدون دردسر است. شاید هم فکر می کنید هر اسباب بازی نوعی جنبه آموزشی دارد و برای رشد کودکتان مفید خواهد بود، اما واقعیت این است که بیشتر آن ها این کار را نمی نمایند. پیدا کردن اسباب بازی مناسبی که بتواند...

29 بهمن 1402

کشف بقایای تدفین چهار انسان در کاوش نجات بخشی محوطه 5 حوضه آبگیر سد مراش

خبرگزاری مهر/ براساس خبرهای واصله، کشف بقایای تدفین چهار انسان در کاوش نجات بخشی محوطه 5 حوضه آبگیر سد مراش صورت پذیرفت.

9 بهمن 1402

طبیعت عمان چگونه است؟

طبیعت عمان در تور عمان از جدیدترین برنامه های گردشگری است. وقتی صحبت از جاذبه های طبیعی کشور عمان می گردد،ممکن است بسیاری از مردم به سرزمینی خشک و گرم فکر نمایند. حال اینکه این سرزمین با حکومتی سلطنتی و واقع شده در شرق عربستان و در جنوب دریای عمان طبیعت...

15 آبان 1402

این مواد غذایی شفابخش، معجزه می نمایند

سبزیجات و میوه ها و کلا گیاهان آن قدر مفید هستند که هر چه درباره آنها گفته گردد، کم است. با هر شکل و جثه ای که دارند، خاصیتشان آن قدر زیاد است که برای برخی هایشان حتی می توان کتاب نوشت.

14 خرداد 1402

آشنایی با شماری از جاهای دیدنی بیستون

ایرنا/ این خبر به جهت آشنایی با شماری از جاهای دیدنی بیستون برای شما نگارش شده است.

18 فروردین 1402

سنگ مصنوعی، تحولی در نمای ساختمان های امروزی

پیشرفت صنعت ساختمان و شهرسازی از طرفی و از طرف دیگر سلیقه ها و علایق بشر باعث شده است که همیشه سنگ ها با طرح های تازه و البته مختلف احتیاج داشته باشیم. با گسترده تر شدن طرح های ساختمانی دیگر سنگ های طبیعی جوابگوی احتیاج بشر بوده است. پس فشار بازار باعث...

18 اسفند 1401

گوردخمه، رسمی در ایران باستان

گورْدَخمه دخمه ای است که در صخره ها، کوه ها و یا تپه ها برای خاکسپاری مردگان ساخته می شده است. گور دخمه ها اغلب در ارتفاعات واقع شده است به طوری که بدون طناب و آویزان شدن از پرتگاه راه دیگری برای ورود وجود ندارد.

5 دی 1401

مخترع فردوسی نسلی تازه از بلوک های سیمانی را به ثبت رساند

مخترع فردوسی پیروز به ساخت بلوک عایق حرارتی و ثبت نسلی جدیدی از بلوک های سیمانی شد.

26 آبان 1401

افزایش تسهیلات ساخت مسکن ، آورده مردم کمتر می گردد؟

وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به اینکه امروز مسکن جزو نیازهای جدی کشور و مردم است لذا هر روشی را برای خانه دار شدن مردم دنبال می کنیم.

1 مهر 1401

آموزش سربندی سیم کشی ساختمان

یادگیری و آموزش سربندی سیم کشی ساختمان از آن دست کارهایی است که به اطلاعات و مهارت های اولیه برقکاری احتیاج دارد. از زمانی که نقشه سیم کشی طراحی می گردد تا زمان اجرای کامل و سربندی تمام سیم ها، باید نهایت دقت به کار رود تا اشکالی در روند سیم کشی پیش نیاید.

25 شهریور 1401

ساختمان موزه های کشور ایمنی کافی را ندارند

ساختمان موزه های کشورمدیر کل موزه های کشور با تاکید بر اینکه مخازن نگهداری اشیاء موزه ای در مکان هایی با ایمنی کافی قرار دارند اعلام نمود که برخی از ساختمان موزه های کشور ایمنی لازم و کافی را ندارند. بر اساس گزارش ایرنا محمد رضا کارگر، مدیر کل موزه های...

4 اردیبهشت 1401

با زیباترین دریاچه های جهان آشنا شوید

در گوشه و کنار سیاره زمین، دریاچه های بسیار زیبا و شگفت انگیزی یافت می شوند که سفر به آن ها خالی از لطف نخواهد بود. اما زیباترین دریاچه های دنیا کدامند؟

2 اردیبهشت 1401

اسجیل یک روستا با سه آب و هوا است

میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر شده، اسجیل یک روستا با سه آب و هوا است.

20 فروردین 1401

واگذاری صفر تا صد تنظیم بازار محصولات کشاورزی به وزارت جهاد

تهران (پانا) - قائم مقام وزیر صمت با بیان اینکه در چارت نو نقش بخش بازرگانی تقویت شد، می گوید یک جلسه تنظیم بازار ملی روزهای چهارشنبه و یک جلسه تنظیم بازار فراوزارتخانه ای روزهای دوشنبه برگزار می گردد.

10 بهمن 1400

طرز تهیه مربای گردو؛ فقط امتحان کنید!

مگر با گردو هم مربا درست می نمایند؟ بله و فقط کافی است آن را مزه کنید و گرفتارش شوید.

9 شهریور 1400

جاذبه های تاریخی و طبیعی گچساران؛ شهر بکر کهگیلویه و بویراحمد، تصاویر

گچساران، شهری است در جنوب غربی استان کهگیلویه و بویراحمد که با طبیعت بکر و فوق العاده، دیدنی های تاریخی و جاذبه های گردشگری ارزشمند، بسیاری از گردشگران و گردشگر های سراسر ایران و دنیا را در ایام مختلفی از سال، بویژه روزهای نوروز، میزبان است. گنبد ملغان...

23 مرداد 1400

بازارگردانی 5 شرکت بورسی شروع شد

به گزارش خبرنگاران، شرکت بورس از شروع عملیات بازارگردانی سهام شرکت های ایرکا پارت صنعت، سیمان اصفهان، تکنوتار، سرامیک های صنعتی اردکان و غلتک سازان سپاهان اطلاع داد.

14 آذر 1399

نگهداری کرم ابریشم در خانه

کرم ابریشم اهمیت اقتصادی زیادی در ایران دارد. پرورش کرم ابریشم به دلیل سود دهی بالا امروزه در دنیا توجه های زیادی را به خود جلب کرده است.

9 آذر 1399

استراتژی گمشده اقتصادی

اواخر سال 1379 به سفارش وزارت صنایع و معادن، به منظور تدوین استراتژی توسعه صنعتی تیمی در دانشگاه صنعتی شریف تشکیل شد.

5 آبان 1399
تعداد: (21)